This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
ok bedankt voor de tip/advies
Bedoel je dan sluitertijd / diafragma?
Ik had toen ook mijn pola filter eraf gehaald omdat het imo te donker was..Vandaag wel met de pola filter geschoten en dan is het een stuk beter op de plaat te krijgen.

1.

2.

3.

Effe vraagje over mijn camera. EOS 350D

Wilde tijdje terug een familiefoto maken met de timer. Echter kon ik maar 1 foto maken.

Nu weet ik dat je met sommige camera's 10 foto's achter elkaar kan maken ofzo. Maar kan dit ook met de 350D??

Ik heb ook via DX ooit een afstandsbediening gekocht voor m'n 350D maar die werkt soms wel, soms niet (zoomfunctie werkte sowieso niet). Handige daarvan was wel dat er ook een timerfunctie op zat van 2 seconde.

Effe vraagje over mijn camera. EOS 350D

Wilde tijdje terug een familiefoto maken met de timer. Echter kon ik maar 1 foto maken.

Nu weet ik dat je met sommige camera's 10 foto's achter elkaar kan maken ofzo. Maar kan dit ook met de 350D??

Continuous mode, 3fps volgens mij.

Klopt, moet je instellen, dezelfde knop om de timer te activeren, tot je een icoontje ziet met 3 frames achterelkaar, timers is het klokje, en normaal is het 1 frame.

Dus het is timer OFWEL continuous. Je kan niet in timer meerdere foto's nemen.

Samen met mijn flitsen heb ik ook een setje yongnuo rf602 triggers gekocht, te gebruiken om de flitsen op afstand te laten afgaan, of als afstandsbediening om foto's te maken. Dubbele functie voor een belachelijk lage prijs. :W

Last edited:
Jezus, ik zit echt half te lezen. Laptop/pda/speciale afstandsbediening met software eraan. Dan kan je wel timermode en continu schieten.

jah had laats nikon software waar dat mee kon. Maar die werkt niet meer

edit:
werkt weer.. kan alleen niet goed scherp stellen maar werkt rete vet.. ook live view werkt

voorbeeld:

Last edited:
Cool!

----

29 januari toch maar kijken op de opendag in den haag. Denk dat ik in Maastricht mijn ei niet echt kwijt kan qua fotografie. Propedeuse jaar afmaken en hopen dat ik ergens in het 2e jaar in kan stromen.

28 januari is er in Amsterdam op de rietveld academie een opendag, moet dan zelf helaas exposeren op school. Maar heb wel gemailt, en kan langs komen voor een gesprek.
Autonome fotografie lijkt me echt te cool! Bij mij op school is het nogal erg gericht op 'het commerciële'

Autonome fotografie lijkt me echt te cool! Bij mij op school is het nogal erg gericht op 'het commerciële'

Imo kan je beter de commerciele kant opgaan, daar valt nog iets te verdienen. Al is het een moeilijke markt om in te stromen en relaxte opdrachten binnen te halen.

Heb je gelijk in, als ik meer wil verdienen kan ik beter de commerciele kant op gaan. Maar ik wil niet meer verdienen, ik wil doen wat ik cool vind. En dat is nu autonoom werk. Kan hier naast altijd nog een baan zoeken om rond te komen (heb ook nog mijn diploma van het GRafisch Lyceum)

Ik doe nu de basis opleiding van de Foto Academie. Ga vanaf Februari de Bachelor vakopleiding doen daar. Ik wil de Documentaire & Journalistieke kant op gaan.

Heb afgelopen week een Canon 550D + 18-55 IS lens cadeau gekregen van mijn vriendin! Gewoon zomaar, omdat ik al zolang een nieuwe camera wou hebben
Heeft een van jullie een tip voor een goede tas. Moet 1 extra lens bij passen + wat kleine accessoires.

doe mij ook zon vriendin :+

tas is denk ik gewoon ff bij een aantal fotowinkels langsgaan en kijken.
Cityphoto heeft heel veel tassen zo op voorraad liggen en wordt daar altijd vriendelijk geholpen

ja, einde van stratumseind, over het bruggetje meteen links op de hoek.
Misschien wel iets duurder dan overige winkels maar service is daar echt op en top!

Status
Not open for further replies.