Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
En dat verschil is het prijsverschil ook waard? Of gewoon voor die duurdere gaan, voorlopig is een standaard lens prima voor ons. Eerst alles leren met zo'n ding en daarna kunnen we altijd nog upgraden.

Zit ik zelf ook voor te kijken, dan gaat Robert alleen wel ruim over z'n max van 500,- heen, die lens alleen al is 350,- (nieuw)

Woensdag gaat mijn vriendin naar fotokonijnen om de canon 85mm f1,8, de sigma 50mm F1,4 en de canon 17-40 f4L te kopen, slet. :+

Thanks voor de reacties iedereen!

Heb nu een wat goedkopere 70-300 afstanden zullen verschillend zijn.. op een kartbaan heb je aan 250 genoeg maar op een auto circuit heb je al gauw meer nodig. Is het niks om de 70-200 met een 2.0 converter te nemen? Is net wat meer bereik weer maar hoe is de kwaliteit.. blijft die goed met zo'n converter?
Dat ligt er een beetje aan. Hoe ver weg sta jij van je objecten, dat het te dichtbij komt is gewoon de skills van je zelf.
dan doe ik stapje naar voren of naar achteren. zeg maar

ALs ik me met 300+1,4 schiet is ook ongeveer 400+ dan schat ik ook in waar de rider gaat komen en waar die heen gaat.

Waar je ook wel aan moet denken is: welke lens heb je nu ? en als die lens die veel MM,s heeft dan is het gat tussen 400 en xx erg groot.

De 70-200 is wel onwijs lekker en geeft hele goede resultaten met 1,4.Maar je hebt ngog maar 280mm.

Dus ik zou even kijken of je echt veel nodig hebt. En als je toch denkt van het is veel verschillenden lengte,s.

Zou je ook nog kunnen kijken voor de 100-400. zoom en veel MM,s. En kwaliteit ook heel goed.

2,0 TC zou ik presoonlijk niet doen. heb er zelf geen onwijs goede ervaringen mee.
Af is trager en hunt wat meer, scherpte is zoiezo minder en alles is wat meer soft.

het meeste is natuurlijk te herstellen met PS/LR maar goed.

Zelf mischien voor een 100-400 kiezen of als je dat niks vindt 70-200 +1,4tc en proberen zo dicht bij mogelijk te komen.

Je kan de Combinatie 2,0+ 70-200 daarna altijd nog eens proberen even een dagje een 2,0 huren.

Welke camera had je ? 550d toch ? dan kan je in ieder geval nog redelijk wat croppen.

Zit ik zelf ook voor te kijken, dan gaat Robert alleen wel ruim over z'n max van 500,- heen, die lens alleen al is 350,- (nieuw)

Het moet natuurlijk wel leuk blijven, die lens is nu nog te duur. Budget is echt max 500 euro.

Maar is dat prijsverschil het nou echt waard, of gewoon voor dat prijsverschil van 50 euro voor die duurdere lens gaan???

Robert misschien moet je is bij de Saturn kijken (Zuidplein) want die hebben 'laagste prijs garantie'. Weet uit m'n hoofd niet of dat ook geldt tegen acties van MediaMarkt.

500D is in ieder geval wel leuk dat je ook kan filmen. Misschien later dan nog is de 50mm 1.8 aanschaffen, die heeft bijna iedereen geloof ik, niet duur maar wel goed.

Ik kan hem tot nu toe voor 501,xx krijgen via een vriend van me, volgens mij kom je niet goedkoper op internet. Ik wil alleen niet 50 euro besparen waar ik later spijt van krijg, vandaar dat ik meerdere mening wil hebben over het verschil van die lenzen voordat ik de camera ga halen.

Zit zelf ook stiekem te kijken naar videocamera's en dan is dit ook wel erg aantrekkelijk. Alleen weet ik dat ik het niet eens kan editten :(.. Ik wacht wel tot ik over een jaartje of 2 werk heb, dan koop ik me wel een nieuwe pc + cam, want op dit moment gaat dat beide niet lukken. Tot die tijd maar foto's maken met de cam van paps

Gewoon KIT-lens zonder IS kopen. Komen prima kiekjes uit en als je dan later toch wilt investeren in een leuke lens koop dan gelijk een lens met glas in plaats van plastic.

444 euro aftikken en klaarrrrrr. :P

Die 17-55 IS kitlens is anders echt een leuke lens voor dat geld, kan je gerust wat meer voor betalen, en die IS maakt bij filmen echt een wereld van verschil. Je kan op youtube bijvoorbeeld eens zoeken ernaar kom je wat leuke filmpjes tegen.

Dat is ook wel een goed idee ja. Een keer 2.0 huren. Heb een 7D.

2,0 TC zou ik presoonlijk niet doen. heb er zelf geen onwijs goede ervaringen mee.
Af is trager en hunt wat meer, scherpte is zoiezo minder en alles is wat meer soft.

het meeste is natuurlijk te herstellen met PS/LR maar goed.

Zelf mischien voor een 100-400 kiezen of als je dat niks vindt 70-200 +1,4tc en proberen zo dicht bij mogelijk te komen.

Je kan de Combinatie 2,0+ 70-200 daarna altijd nog eens proberen even een dagje een 2,0 huren.

Welke camera had je ? 550d toch ? dan kan je in ieder geval nog redelijk wat croppen.

Zou ik lekker de 70-200 halen en de 1,4 en 2,0 een dagje huren dant weet je ze bijde. En daarna kan je er een aanschaffen.

7d heb je ook genoeg Mp om te croppen.

Als je Nikon had gehad , dan kon je de 1,7 TC nemen die is idiaal hehe.:p

Voor het eerst met mn nieuwe statief gewerkt in het donker :)
Een degelijk statief is dus echt wel een uitkomst merk ik nu!

1.
5335899583_c50526dd6e_z.jpg

2.
5335899809_2e7aa0fea0_z.jpg

3.
5336513232_d707bca1b0_z.jpg

Voor de rest vandaag nog wat geklikt:

4.
Bij deze foto krijg ik de wolken er niet mooi op, is dat gewoon een foute instelling tijdens het schieten of kan je dat nog beter bijwerken @ LR of PS ?
Vind het nu helaas niet zo geweldig met de wolken
5336513074_9640621c10_z.jpg

5.
Idem voor deze foto:
[IR]http://farm6.static.flickr.com/5008/5335898733_ff8f936fb2_b.jpg[/IR]

6.
[IR]http://farm6.static.flickr.com/5209/5336512786_c155f05492_b.jpg[/IR]

Status
Not open for further replies.
Back