Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Wat is pp? Waarom post je niet gewoon een groot formaat met IR tags? Foto lijkt onscherp in mijn ogen en vind er eigenlijk vrij weinig aan.

- Post processing.
- IR verneuqt de qualiteit en moet je alsnog scrollen bij kijken of groot formaat > kut imo.
- Foto is scherp - 50mm 1.8 dus voorgrond is idd onscherp.
- Smaak - niet super, maar imo mooi van licht, kleur en 'leuke' compo - beetje poëtisch.
(- Zegt degene met perron foto, nofi.)

Last edited:
Is ook niet super en had misschien iets teveel ruisonderdrukking gedaan (iso1600 is niet super).
Dit is iig 100% crop:
2elxkcy.jpg

Ik kan die stijl wel waarderen. Dit soort foto's zijn vooral tof in een serie denk ik.
Je moet wel gevoel voor vorm/compositie hebben willen dit soort foto's niet overkomen als een mislukte snapshot. En Björn krijgt het voor elkaar om er toch een leuke foto van te maken.

/slijm

Last edited:
True, excuse me, Anne - dan zou 't wel beter overkomen waarschijnlijk.
Zal er eens een kleine sirie van maken, heb er nog wel meer nm.

Jaja ik wil niet lopen bitchen maar ja jij maakt volgens mij gewoon heel veel foto's waar je allemaal lijnen in kan zien/compositie, ik zelf vind dat wat saai, maar ieder zo z'n ding

Foto is wel scherp volgens chek even de velg van auto. Krijg je altijd als je op 1,8 schiet of in die richting.

Post de serie eens Bjorn, kan er zo niet echt hoogte van krijgen. Denk dat die in een serrie wel lekker kijkt.

En moet zeggen bij zo een soort foto kan ik niet onwijs wakker liggen om de scherpte.
Beetje onscherp hoort er wel bij.

Zit hier te denken om me 24-70 weg te doen en 50mm 1,4 er voor terug te nemen.

Ik export gewoon altijd 800*800

Ah, wat abstractie.
Wat van tijdje geleden:
1
152c7ma.jpg

2
2duf6te.jpg

3
153b5dy.jpg

4
2psel1g.jpg

En 'serie' mbt vorige foto.
Ontstond toen ik zag dat m'n camera bij bepaald licht wat ging 'trippen'.
Moet eigenlijk nog een wat betere selectie maken en ik haat 't ze zo onder elkaar te zien, maar voor 't idee:
1
9kz691.jpg

2
x0oi1u.jpg

3
2ko7ld.jpg

4
10nhq3t.jpg

5
2qbhnad.jpg

6
1z68s4j.jpg

7
2qvgh85.jpg

8
dlic61.jpg

9
1z5rf42.jpg

Edit: kak, sommige zijn nog op papierformaat gecropped.
Geen zin meer om aan te passen..

Last edited:
hehe rechts zit nogal wat herhaling in de wolken :P viel mij ook gelijk op. En in de gebouwen ook volgensmij, of horen die zo?

Lijkt maar zo.. De techniek hier achter is niet een heel stuk plakken.

Je gumt de persoon helemaal uit en dan is het puzzelen :) Dit was mijn eerste sequence die ik van youri heb gemaakt :D

15ckb5h.jpg

Hallo,
Ik wil graag een nieuwe camera kopen, ik fotografeer nu met een Canon Powershot sx120 IS, maar ik wil toch wat anders. Een camera met verwisselbare lens bijvoorbeeld.
Ik heb laatst een keer foto's staan schieten met mn oom, die behoorlijk goed is in fotograferen. Ik heb het ook een paar keer geprobeerd met zijn camera, een Nikon nogwat, zoon pro ding, extreem zwaar, grote lens etc. beviel me aardig, alleen dat is veel te duur voor mij.
Nu ben ik op zoek naar een "amateur" camera, want de beginnersfase ben ik al voorbij. (denk ik)
Wat bevelen jullie aan? Ik heb niet zoon heel groot budget..
Thanks alvast! :W

Wat dan belangrijk is om te weten is wat je wil fotograferen, om hier de juiste lens mee te kiezen. En wat geniet je beter, nikon/canon/ander merk/geen voorkeur? En wat is je budget precies...

Status
Not open for further replies.
Back