This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
iemand hier had een fisheye, een samyang uit mijn hoofd. wel manual focus maar die dingen hebben een geweldig grote dof, dus das geen probleem!

Falcon, Samyang of Peleng ofzo heette die.

Voor een statief zou ik trouwens eerst even kijken of er misschien een leuke 2e hands op Marktplaats staat, kan vrij weinig kapot aan gaan denk ik en je kunt er wel wat mee besparen.

Wat me opvalt dat in de autosport bijna iedereen met Canon loopt Niet dat het iets boeit.. want in die camera prijsklasse is het puur op gevoel.. Maar thanks voor de tips iig!

Die waterpas zit ook op statief van 20 euro Ik heb zelf laatst een gehaald bij de expert voor 60 euro een showroom model echt een super ding voor het geld!

Ben net even op een bouwplaats geweest, in het nieuwe gebouw van TNT wat het groenste kantoor van Nederland moet worden. Daar heb ik ook nog even een paar fotootjes gemaakt, meteen externe flitser uitgetest. Ben nu weer op de zaak, zal vanavond wel even wat uppen.

Dit is ook een interessante lens: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/20512/tokina-10-17mm-f35-45-at-x-dx-canon.html

Tokina 10-17mm. Heerlijk dat je nog wat 'zoom' hebt op zo'n lens!

Ik heb een fisheye gehad, ik denk toch dat je beter een UWA kan overwegen dan zo'n fisheye. Zeker als je de foto's echt moet gebruiken voor website, dan zijn je foto's nog bruikbaar ipv dat in jou geval de kart erop staat met vervormingen.

Tokina komt nu uit met een 16-28mm F2,8, in jou geval zou ik dat STERK overwegen. De lens is ook weerbestendig en heeft een USM-achtige focusmotor. En zal ongeveer 500 a 600 euro kosten. Dan heb je een L achtige lens.

hmm, je zit ook op crop, dan heb je inderdaad weinig groothoek op 16. Sigma 12 24 is ook een leuke lens. Eigenlijk heb je keuze zat.

Sigma 8-16! als je wijd wilt gaan op crop 8)!

optisch minimaal net zo goed als de canon 10-22 alleen dan 2mm aan de onderkant erbij.

En anders de "normale" groothoek lens van canon ?
De 10-22mm is een lens die nagenoeg geen vertekening geeft. Denk dat je daar stukken meer aan hebt dan aan een fisheye.
Bedoel fisheye is erg tof, maar je krijgt vaak rare vertekeningen door de lens waardoor dingen volledig uit verhouding getrokken worden.

Gelukkig ben ik in het bezit van beide, maar als ik opnieuw zou moeten kiezen zou mijn keuze als eerste vallen op de 10-22mm. Dat is een lens die je nagenoeg altijd kan gebruiken terwijl een fisheye meer een "fun" lens is. Lang niet altijd toepasbaar.

Status
Not open for further replies.