Show de auto's van je ouders #5

Status
Not open for further replies.
bwah, je hoeft maar eens nader naar de technische kant van de auto te zien als je hem eens IRL ziet, er is echt gewerkt om een goede betrouwbare auto te krijgen.

Ik ga zeker niet veralgemenen voor citroen want men moeders C3 pluriel is echt een dramabak 100% plastiek maarja.

Anderzijds heb ik zelf een xantia (jaja ik weet het) en ding is inmiddels ook bijna 10 jaar oud en heeft geen enkele stap misgezet in de 2 jaren dat ik hem al bezit, ook geen last van rammeltjes oid.

Maarja, ieder zijn ding en ik forceer je ook niet om citroen te gaan rijden! ;)

Hij werkt bij Renault dacht ik :rolleyes: hij zal wel genoeg leed gezien hebben.

gelukkig niet!!!!!!!!!!!!!!!!!! pfff ik hou niet van zulke reuze reparatie's

Ik heb 2 kameraden die werken allebei bij Renault dealers en nog een kameraad die bij peugeot werkt, en het leuke is ze zeggen gewoon over hun eigen merk dat het dikke rommel is, maar wat vinden ze het mooi dat er zoooooveel kapot gaat. (zijn van die jongens hoe viezer en zwarter ze zijn aan het eind van de dag zijn hoe mooier ze het vinden :) )

en een monteur van alfa krijgt veel kappote alfa's binnen, en 1 bij mazda krijgt veel mazda's binnen, en 1 bij mercedes krijgt........ snap je waar ik naar toe wil?

uiteraard uiteraard, alleen die jonge van de peugeot heeft eerst bij de mazda gewerkt en die jongens bij de renault vertelden dat ze iedere 1-2 week wel 1 bak/motor revisie hebben/hadden.... ik heb 4 jaar bij mazda gewerkt en heb mischien 2-3 mazda's met kapot gelopen blok gezien (bakken gewoonweg niet) en daarbij was 1 ook nog een monteursfout (collega had carterstop vergeten vast te draaien en klant had doorgereden met olielampje aan)

naja, wat jij vind boeit me niet en ik ga ook niks meer tegen inbrengen want je bent zon apart ventje die tegen iedereen en alles 180 graden tegenin wil.

prima maar ik heb daar geen zin in :)

Dat is wel heel makkelijk he? En daar gaat het mij ook niet om, het gaat er mij om dat je een mening op de waarheid baseert. En als jij bij een C5 direct 'ben je ziek ofzo :r' gaat roepen dan is dat de grootste onzin aangezien jij dat volledig op het imago van de betrouwbaarheid baseert. Kan je dit ook aantonen? Nee. Dit doe je overigens bij iedere italiaan en fransoos. Precies zoals men wilders een idioot vindt omdat hij alles over een kam scheert.

Dat is wel heel makkelijk he? En daar gaat het mij ook niet om, het gaat er mij om dat je een mening op de waarheid baseert. En als jij bij een C5 direct 'ben je ziek ofzo :r' gaat roepen dan is dat de grootste onzin aangezien jij dat volledig op het imago van de betrouwbaarheid baseert. Kan je dit ook aantonen? Nee. Dit doe je overigens bij iedere italiaan en fransoos. Precies zoals men wilders een idioot vindt omdat hij alles over een kam scheert.

bedoel je niet "de waarheid op een mening baseert"?

En over die meningen van hem valt wel wat voor te zeggen imo. We hebben het hier niet over Jan met de korte broek die we op straat tegenkomen, maar over monteurs die jaren met die dingen knoeien.

bedoel je niet "de waarheid op een mening baseert"?
Nee, je kan de waarheid toch nergens op baseren? De waarheid is een feit. Ik bedoel dat je mening op feiten gebaseert moet zijn en niet op van horen zeggen verhalen.
En over die meningen van hem valt wel wat voor te zeggen imo. We hebben het hier niet over Jan met de korte broek die we op straat tegenkomen, maar over monteurs die jaren met die dingen knoeien.
Onrepresentatieve steekproef. Hij krijg als monteur alleen de ellende te zien en is daardoor totaal gebiast. En zelf als hij al 5 jaar audi en 5 jaar renault monteur was geweest dan kan je nogsteeds geen fatsoenlijk vergelijk, en dus oordeel, geven over de kwaliteit; Hoeveel auto's rijden er wel probleemloos rond? Wat is de invloed van de chauffeurs op de kwaliteit en problemen? Prijs/kwaliteit verhouding? enz.

Renault's worden gewoon afgetrapt, omdat iedereen ze haat :+

Maar je hebt wel een punt, neem bijvoorbeeld AutoWeek's Tevredenheidstrofee... Imo zijn de winnaars daar niet de beste auto's, maar de auto's waarvan de eigenaren de minste eisen stellen, of mensen die perse hun eigen auto de hemel inprijzen...

Toyota's zijn erg goede auto's, maar ik heb ook vaak het idee dat Toyota-rijders hun eigen auto graag heel goed WILLEN vinden... Tjah, behalve betrouwbaarheid is er aan de gemiddelde Toyota geen eer te behalen :D

Mensen die problemen hebben hoor je wel klagen, mensen die geen problemen hebben voelen vaak ook niet de behoefte om dit te vertellen. Dus IMO is het altijd een beetje een kromme vergelijking.

Ps, ik moet wel zeggen dat ik de nieuwe Megane best een mooie auto vind, zeker de 3-deurs...

Status
Not open for further replies.
Back