Show de auto's van je ouders #3

Status
Not open for further replies.
car_5993_1_org.jpg

Die heb ik vandaag nog zien staan volgens mij. :)
(Vaders zoekt ook een nieuwe auto :p)
 
Is idd wel nice, rij je elke keer als er een nieuwe uit is een nieuwe bak, en kost je veel minder dan wanneer je t zelf aan zou schaffen 8)
 
Mijn pa ging vandaag kijken bij een paar Passat's.
Bouwjaar eind '06 met 2.0FSI automaatje.

Maar ging eerst samen met me moeder zijn Nissan Patrol ophalen.
Hebben ze daar een proefrit gemaakt in een Nissan Qashqai 2.0 2WD Automaat

En nu twijfelen ze of ze een 2.0 4WD automaat zullen kopen of een Passat.
Wat denken jullie erover?

Ik zeg Passat :) Word zoiezo een zilver/grijze auto
Onze Vectra 2.2 automaat '04 is de inruil auto btw.

a47875a00b3f08d23af7a239182d1276.jpg


0a623b98fd9e809ae5bcd95abf711ff1.jpg

Lichtblauwe voor het voorbeeld :+
 
Ik zou voor de passat gaan. Rijden er bijna dagelijks in, en vind het echt super bakken. Goede wegligging, super betrouwbaar (mijn ervaring is 280k+ probleemloze km's, ben er van overtuigd dat er zonder grote problemen 500k+ gehaald gehaald moet kunnen worden). Dit gaat overgens wel om een model eerder, maar neem aan dat de passat niet minder goed is geworden. Vind de passat ook vele malen mooier om te zien dan de nissan.

Daar staat tegenover dat ik nog nooit in de nissan heb gereden, misschien dat als ik daar in rijd dat ik er dan anders over denk...
 
Ik zou voor de passat gaan. Rijden er bijna dagelijks in, en vind het echt super bakken. Goede wegligging, super betrouwbaar (mijn ervaring is 280k+ probleemloze km's, ben er van overtuigd dat er zonder grote problemen 500k+ gehaald gehaald moet kunnen worden). Dit gaat overgens wel om een model eerder, maar neem aan dat de passat niet minder goed is geworden. Vind de passat ook vele malen mooier om te zien dan de nissan.

Daar staat tegenover dat ik nog nooit in de nissan heb gereden, misschien dat als ik daar in rijd dat ik er dan anders over denk...

ik heb er andere ervaringen mee, binnenverlichting problemen(elektronica) die leuke voor draagarmen die herrie gaan maken en die veel vervangen moeten worden, homoknieethoezen, remmen die vast gaan lopen..
 
Over welk model heb jij het dan? Ik heb het over het 3B model, en heb daar eigenlijk niets dan positieve geluiden over gehoord... Het enige waar ik vaak dingen over hoor is de lucht massa meter... Maja, dat zijn de kosten niet..

Maja, zullen altijd goede en minder goede modellen op de markt zijn..

edit: Leuk filmpje over wat ik bedoel met betrouwbaarheid van de passat
http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=522&cat=4
 
Mn baas had vandaag verhaal over die Volvo's. Hij gaat nu voor 300e per maand zo'n ding leasen (1.8). En dat contract loopt 5 jaar, maar elk jaar krijg je weer een nieuwe. V50? uit mn hoofd. Geen gekke deal.

Constructie van vd Wulp ja, doet degene met de auto over wie ik het had ook zo :)
 
Ik snap echt serieus niet dat ze twijfelen. :D
Zó'n passat is toch veel mooier, volgens me ouders reed die Qashqai heel goed, hele goede wegligging voor zo'n bak enz.
En me vader heeft een Nissan Patrol voor ze werk, dus hij heeft ook al zo'n 4WD ding.

En het toont ook veel goedkoper, ook al koop je een 2.0 4WD automaat.

maar er is een kleine hoop :)
Me vader is maar bij 1 bedrijf langsgeweest voor een Passat. en die stond nog in de Showroom, dus hij heeft nog geen proefrit in een Passat gemaakt.

En de boekhouder van me vader vertelde ook dat een Passat een fantastische auto was.
(Dat is zo'n man die elk jaar een nieuwe auto heeft :D)

Dus er is nog nix zeker (Gelukig :))
 
Passat is ook nog een stuk vlotter. Laat hem een proefrit maken en hij is overtuigd. Ik heb in veel auto's gereden maar de Passat is toch wel het fijnst. Wij hebben precies zoeen als op bovenstaande foto maar dan met 16" LM Monza
 
Nissan Qashqai 2.0 4WD automaat.

max. vermogen 104 kW (140 pk)
topsnelheid 178 km/h
acceleratie 0-100 km/h 11,3 s

VW Passat 2.0 FSI automaat

max. vermogen 110 kW (150 pk)
topsnelheid 208 km/h
acceleratie 0-100 km/h 10,2 s

Ik ga er vanuit, dat als me pa een proefrit in de Passat gemaakt heeft dat hij wel overtuigt is. :)
 
Last edited:
Passat is ook nog een stuk vlotter. Laat hem een proefrit maken en hij is overtuigd. Ik heb in veel auto's gereden maar de Passat is toch wel het fijnst. Wij hebben precies zoeen als op bovenstaande foto maar dan met 16" LM Monza

Hier ook, ding ligt als een blok op de weg, lekker rustig, super!
 
Zucht.. ouders......
Denk ik m'n pa eindelijk naar een toffe auto gepushed te hebben (9-3 sport estate) zit ie nu in de auto naar Schagen om naar deze te kijken :p :

Volvo V50 2.0D
Lederen bekleding, stoelverwarming, climate control, park distance control, schuif/kanteldak enz enz
Nieuwste type, 2500km gelopen..
En nee, m'n pa is niet een standaard volvo rijder met een trui over z'n schouders :p

Hehe, een V50 is echt veeeeeeeeel relaxter dan een 9-3, zeker met deze motor. Stuurt lekker, alleen de stoelen zijn te smal imho.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top