NK brommersprint @ Jubbega?

Mja een NK zou in mijn ogen minimaal 3 sprints oid moeten zijn. Dan ligt het niet aan 1 dag, het slechte weer etc. Echter krijg je dan natuurlijk wel weer dat wil je kansmaken dat je elke sprint aanwezig moet zijn.
 
achjah, ik denk dat je dat nk gewoon niet serieus moet nemen. Ze hebben zich gewoon in de loop van de jaren zichzelf die titel gegeven, het staat nergens officieel vast oid. Het is naar mijn inzien ook geen nk, het staat gewoon in de naam, that's all. In een NK zijn er meerdere wedstrijden verspreid over het HELE land met een gemeenschappelijk klassement.
 
Jullie moeten allemaal niet zo zielig doen heb nog niet eens wat gelezen alleen de titel al.... Jubbega was gewoon een van de eersten, en is er nu het langst.... een keer draait het wegens het weer de soep in en krijg je zulk soort topics :L Doe ff normaal en net of is de Sbo zo geweldig net of de sprints van Scootertuning.net altijd zo mooi verliepen... :| Jubbega was altijd goed geregeld.. en is ook nog nooit afgelast ook ik zelf heb schijt aan de laatste sprint van jubbega maarja wat doe je eraan, Van mijmag het mooi het NK blijven want ik vind dat ze het verdienen.....

Was getekend Hans :W

Toevoeging:

Het is tevens het NK Brommersprint, De brommertjes hebben wel gewoon al hun runs mogen doen en dan kun je net zoals ik daar het er niet mee eens zijn het stond maanden van te voren al op internet dat ze het een BROMMERsprint willen houden..
 
voordat het hier weer op stont uit gaat lopen waar het wel naar uitziet.......

de sbo mag zich de titel nederlands kampioenschap aanmeten omdat zij onder auspiciën van de mon ( motorsport organisatie nederland ) hun wedstrijden organiseerd.

wat jubbega, damwoude en genemuiden doen moeten hun weten de sbo is officieel.

verder geen mening
 
azzink said:
achjah, ik denk dat je dat nk gewoon niet serieus moet nemen. Ze hebben zich gewoon in de loop van de jaren zichzelf die titel gegeven, het staat nergens officieel vast oid. Het is naar mijn inzien ook geen nk, het staat gewoon in de naam, that's all. In een NK zijn er meerdere wedstrijden verspreid over het HELE land met een gemeenschappelijk klassement.

Helemaal niet mee eens dus. Bij veel (individuele) sporten heb je een competitie, georganiseerd door een regionale of landelijke bond, en word daarnaast door de landelijke bond een nk georganiseerd. en aangezien het evenement in jubbega door een stichting word georganiseerd mag je idd in twijfel trekken of zij daar het predikaat NK aan mogen geven.

Lezen er toevallig ook juristen mee? Mischien dat zij er een mening over kunnen geven...
 
dat het dit jaar kut was op jubbega mkomt ook door het slechte weer..dat is de ooerzaak.anders was alles goed verlope en had iedereen gewoon 2 keer kunne rijden.
 
NeoHippie said:
Net als met alle sporten heb je bijv. regionaal-, nederlands- of wereldkampioenschaps wedstrijden. Dan bepaal je dus op 1 evenement wie de titel krijgt. Reden temeer om je voor die wedstrijd meer uit te sloven dan de andere wedstrijden!

Ik val overigens niet over de beslissingen die een organisatie maakt als het bijvoorbeed gaat regenen. Je hoort me niet als een organisatie een maximaal aantal deelnemers toelaat in een klasse. Ik wordt er echter niet blij van als er een baanrecord gereden wordt maar dat gewoon aan de kant geschoven wordt. Tijdens de prijsuitrijking de winnaar wordt gepasseerd. De renners zelf aangeven dat de ranking niet klopt. Er nagekenen wordt op de eindlijst en daarop duidelijk alle tijden staan incl. de winnende tijd en dat ze NIET toe willen geven dat ze fout zijn. In het rennersboekje niet de juiste records vermelden. Ook val ik over een technische commissie die een 2 cilinder afkeuren maar daar geen duidelijke reden voor kunnen opgeven. Dat de organisatie tegenstrijdige commentaren geven... Dat vind ik grove fouten! Maar vooral de manier waarop er mee omgegaan wordt vind ik een aanfluiting. Dat is de reden dat ik dit topic heb geopend.
Ben ik het redelijk mee eens.

Maar waarom organiseren ze dan niet een weekend oid? De ene dag 2 runs voor alle brommers/schakels. De andere dag scooters/x-treem scooters.

Evt laten ze 3 runs doen en dan elke dag 1 run oid (Als je crap rijdt en het ligt aan je afstelling heb je gewoon een hele dag om dat te fixen).

Mjah het kon beter..
 
Ben ut eens met kraziehansie, hier wordt gwoon teveel gebaseerd op 1 jaar. Andere jaren zijn altijd goed verlopen, een brommersprint organiseren vergt gewoon heel veel werk. En soms gaat het mis.. zoals dit jaar een beetje.
Het weer zat gewoon niet mee, en daardoor hebben sommigen hier het gevoel dat ze benadeelt zijn. Er moeten gewoon prioriteiten gesteld worden, en dat pakte slecht uit voor sommigen.
 
Ypuh said:
Ben ik het redelijk mee eens.

Maar waarom organiseren ze dan niet een weekend oid? De ene dag 2 runs voor alle brommers/schakels. De andere dag scooters/x-treem scooters.

Evt laten ze 3 runs doen en dan elke dag 1 run oid (Als je crap rijdt en het ligt aan je afstelling heb je gewoon een hele dag om dat te fixen).

Mjah het kon beter..
Het zijn vrijwilligers. Ik ben al lang blij dat ze een dag willen organiseren en dat we mogen komen.
 
Maar het ging hier toch niet over de jubbega organisatie maar meer of de titel NK wel voor hun geldt? Ik zie toch hier een aantal sterke argumenten langskomen waar wordt aangevoerd dat ze er eigenlijk geen aanspraak op de titel NK mogen maken.
 
Ik snap jullie punt helemaal, maar er word wel erg minderwaardig gedaan over de automaten & schakel klasse. Ik ben van mening dat er in de automaten klasse meer techniek voorkomt dan in de scooter klasse, er zijn natuurlijk uitzonderingen maar merendeel rijdt gwn met speed, evo enz.

Daarnaast weet ik dat vooral de oudere mensen weinig zien in de scooter klasse, en zich vergapen aan bijv. de schakelklasse, omdat ze allemaal vroeger de kreidler/zundapp tijd wel gehad hebben. De automaten en schakelklasse`s zijn dus voor een bepaald publiek zeker wel geliefd.

Verder deel ik jullie mening, Ik erger me verder niet echt aan de organisatie van Jubbega en Damwoude, maar als je het vergelijkt met de organisatie van Genemuiden vallen ze echt in het niets.

Gerben
 
Gerben Visser said:
Ik ben van mening dat er in de automaten klasse meer techniek voorkomt dan in de scooter klasse, er zijn natuurlijk uitzonderingen maar merendeel rijdt gwn met speed, evo enz.

Gerben

Dat is een feit, er wordt altijd gesproken over "die puchies" Maar om in die klasse te winnen moet je van goede huizen komen, dat is ook aan de tijden wel te zien.
Met 8,0 sec had Ronald Spek ook in alle schakelklassen gewonnen (incl. de Pro-stock !) en menig scooter achter zich gehouden.
 
agreed, std scooterklasse gaat over t algemeen nergens over. In ons geval ook niet denk ik omdat we gewoon n lomp zwaar ding hebben :)
 
Maja dat maakt opzich niks uit, daar zijn de verschillende klasses voor:) Om een leuke competitie te krijgen met zoveel mogenlijk ''gelijke'' bij elkaar.
 
crazybond700 said:
Maja dat maakt opzich niks uit, daar zijn de verschillende klasses voor:) Om een leuke competitie te krijgen met zoveel mogenlijk ''gelijke'' bij elkaar.

dat maakt wel uit, want het maakt de std scooterklasse gewoon super saai.
 
Geloof dat er nu een off-topic discussie aan het ontstaan is wat de leukste klasse is. Standaard scooter, automaten of wat dan ook...
 
Nou, ik hoor het al weer :rolleyes: gezellig gehad peepz??
Dit keer luisterde ik maar es naar het weerbericht.. voor 1 x klopte het..

Ma goed, organisatie begint ook wel zweetdruppeltjes te krijgen als het hoost en de boel kan niet doorgaan.
Dan krijgen ze dus een 'nood'plan om de dag toch een béetje te redden..
Sja en dan zijn krijg je altijd weer van die sjonnies die commentaar hebben op de organisatie.

Moeder Natuur kun je niet tegen houden en dus ook geen kritiek hebben op de dag.

Voorafgaande jaren waren prima, helaas dit jaar niet vanwege het weer..

Organiseer zelf een meeting :) ken je zien hoeveel er bij komt kijken.

Tot volgend jaar.

:rolleyes: Amen
 
Om toch maar even te reageren op D.R.T crew..
Als de organisatie zelf even naar het weerbericht had gekeken hadden ze alvast vooraf maatregelen kunnen nemen. Zoals de gasbranders (of weet ik het waarmee ze die baan droog maakte) van te voren al klaar gezet hadden, dat ze gelijk de baan droog konden maken als het niet meer ging regenen.
Nu moesten deze nog gehaald worden ergens vandaan.
Dit kostte weer, in mijn ogen, kostbare tijd.

Maar daar gaat dit topic niet over.. :rolleyes:
 
Back
Top