Brommersprint Jubbega 2008 1 Mei (Hemelvaart)

Ik vond het een leuke dag, jammer van de regen op het einde:p
Geen geweldige tijden gereden, maar ach.. 3de is prima:D

Zijn er nog foto's gemaakt van de jog van mij en van mart?
 
Je ziet op zulke sprints dat het niveau veel lager ligt dan bij de sbo.

denk wel dat Jubbega dit jaar meer dan 50 afmeldingen had... waaronder een aantal snelle jongens!
Voor veel mensen die geen SBO rijden is Jubbega de eerste sprint van het jaar en worden de nieuwe machines voor het eerst op de proef gesteld!

Als je het hebt over het niveau van Jubbega vind ik dat je niet alleen moet kijken naar de scooterklassen...
- Je ziet dat er een groot aantal standaard scooters helemaal zoek gereden worden door een Tomos en een paar Puchjes (met 20+ pk's)

- Dat er in de 8 wordt gereden met een 50cc schakel met 13 a 14 pk (Zeer moeilijk mee te rijden vanwege de hoogtoerigheid)

- De meest bijzondere technische hoogstandjes...
crossmotorcilinders op puch's en Tomos en zelfs op een SYM
Een 2Fast in de Prostock
Zelf frezen van carters
etc.

Dat is natuurlijk wel wat anders dan Voor veel geld je scooter te laten pimpen met MHR spul en dan gelijk te beschikken over 20+ pk (uiteraard iedereen zijn goed recht, niet iedereen beschikt over dezelfde kennis en gereedschappen)

Maar ga het dan alsjeblieft niet hebben over een LAAG niveau van de brommersprints in zowel Jubbega, Damwoude en Genemuiden....

dank u
 
het meest legendarische dat op jubbega stond was denk ik de bus van de abt / vt ploeg, ff naar gekeken, wat een gaaf ding :D
 
ik had de eer om m'n huurbus ernaast te mogen zetten... :D

verder was het weer een leuke dag, veel mooie en leuke dingen gezien...wat ik volgens mij niet lees is het t-shirt wat je er dit jaar bij kreeg...vond ik toch wel netjes/attent....


en voor de rest ben ik het volledig eens met Kymco power en Harjo...
 
jubbega was voor mij ook niet helemaal goed verlopen. Het was idd marcie die op mijn frame(oude van heiko) onderuit ging.

We hadden niet echt veel getest,maar bij al niet echt hoge snelheid ging het frame al beetje slingeren.
Nu die met 122 km/h over de finish kwam ging die dus slingeren en ging op ze plaat. Marcie wat schaafwonden maar valt voor de rest wel mee,frame beetje schade en remmen kapot enzo,maar met die snelheid mag je dus nie klagen.

Voor damwoude alles weer in orde maken en nog even op de testbank en dan moet het hopelijk goed komen. Iemand nog fotos of filmpie van mijn run?
 
De run van Marc staat bij ons op de video. Jammer dat ie op zijn plaat ging want het ding ging best hard:p Stapt Marc er de volgende keer weer op?
 
Dat is nou net de reden dat ik bij mijn eerste run (7,5 sec) het gas los liet. het ding begon zo te stuiteren en iest wat slingeren dat ik het niet verantwoord vond om het gas erop te houden...

Toch maar even een stuurdempert monteren...

Idd erg leuk van het t-shirt ;)
 
@ mario: Kom ik dat filmpie binnenkort maar is bij je bekijken:p Staat het er ook op dat ie op zeplaat ging?

Ding liep idd best hard ondanks dat ie 400 toeren te veel draaide en dat er nog te weinig vermogen inzit zoals je weet,maar dat komt wel goed.

Denk dat ik nu ook maar is ga proberen met een stuurdemper,kijken wat die dan doet.

Edit: Marc stapt er volgende keer gewoon weer op ja:p Verbaas me er eigelijk nog steeds over hoe goed het is afgelopen met zon snelheid en het geluk natuurlijk dat de rijder naast ons uitviel doordat er wat afvloog oid.
 
Dat is nou net de reden dat ik bij mijn eerste run (7,5 sec) het gas los liet. het ding begon zo te stuiteren en iest wat slingeren dat ik het niet verantwoord vond om het gas erop te houden...

Toch maar even een stuurdempert monteren...

Idd erg leuk van het t-shirt ;)

Jij bent gewoon bang, het is gewoon puur dat je voorband niet goed is.
Als ik jouw was zou maar eerst met goede voorband en vol gepompt en dan kijken of je stuurdedemper nodig hebt.

t-shirt is wel vet ja :)
 
Ik vind echt niet dat je SBO hier mee moet gaan vergelijken ik bedoel

De baan
Het weer : denk aan wielspin
Veel sbo,rs rijden ook mee dus dat is onzin
Ander startsysteem
Volgens mij stond er ook best veel win? lijkt me sterk als niemand kan afstellen

Er stond idd behoorlijk veel wind, maybe dat het op wat filmpje te horen is. Daarnaast kwam de wind bijna recht van voren en daar kan je behoorlijk door gehinderd worden. Die tijden zijn alleen boeiend als je sprints indoor gaat organiseren (wat wind betreft).

Voor de rest..heb echt zéér vette blokjes gezien. Geen idee hoe het rijd, maar de ideeen zijn er wel. Veel meer diversiteit dan bij SBO meetings. Mensen zijn daar eerder geneigd voor safe te gaan. Het regelement zal overigens ook een rol hierbij spelen, dus verder niets ten nadelen van sbo sprinters (k ben d'r zelf ook één(A)).

Dus op de regen na zéér geslaagde meeting.

adios
 
Sbo moet je gewoon een safe blokje hebben omdat de sprints vaak vlak naar elkaar zijn. Bij de friese sprints heb je gewoon veel meer tijd om een leuk blokje op te bouwen en wat uit te proberen. Nou weet ik ook niet hoe het zit met de tijdsmeting verleden jaar was hij wel erg positief. Ik weet niet hoe het dit jaar zit.
 
Jij bent gewoon bang, het is gewoon puur dat je voorband niet goed is.
Als ik jouw was zou maar eerst met goede voorband en vol gepompt en dan kijken of je stuurdedemper nodig hebt.

t-shirt is wel vet ja :)

Bullshit Kevin. Jij hebt niet op mijn frame gereden... + dat mijn voorbandje gewoon hard was tijdens de sprint. Probeer jij mij nou maar in te halen... ;)
Prutser.... :D
 
Was mooie dag, tot de finish. Maar eens een stuurdemper monteren, opnieuw testen en kijken voor nieuwe kleding;).
 
Back
Top