NK brommersprint @ Jubbega?

je had gewoon geluk moeten hebben toen je reed op jubbega, ik heb maar 1 keer kunnen sprinten waarbij ik het zwaar verklote, maar daar ken je geen nk uit halen.
er zouden gewoon een aparte brommer en scooter sprint moeten komen zodat er meer sprints gereden kunnen worden.
daar ken je pas een nk uit halen want anders is het gewoon niet 'eerlijk'
zo denk ik erover en hopen dat het op damwoude en genemuiden beter weer word zodat alles goed gaat en geen gezeur ken komen ( behalfe van de mensen die niet tegen hun verlies kennen)

en sbo word erbij gehaald omdat mensen dat een eerlijker nk vinden dan 1 keer sprinten op jubbega oid
 
Razma said:
het (dit topic) gaat algemeen eveneens over de titel van NK geloof ik?
dus logisch dat ook de SBO (ook door Freezer) aangehaald wordt ?
Net als met alle sporten heb je bijv. regionaal-, nederlands- of wereldkampioenschaps wedstrijden. Dan bepaal je dus op 1 evenement wie de titel krijgt. Reden temeer om je voor die wedstrijd meer uit te sloven dan de andere wedstrijden!

Ik val overigens niet over de beslissingen die een organisatie maakt als het bijvoorbeed gaat regenen. Je hoort me niet als een organisatie een maximaal aantal deelnemers toelaat in een klasse. Ik wordt er echter niet blij van als er een baanrecord gereden wordt maar dat gewoon aan de kant geschoven wordt. Tijdens de prijsuitrijking de winnaar wordt gepasseerd. De renners zelf aangeven dat de ranking niet klopt. Er nagekenen wordt op de eindlijst en daarop duidelijk alle tijden staan incl. de winnende tijd en dat ze NIET toe willen geven dat ze fout zijn. In het rennersboekje niet de juiste records vermelden. Ook val ik over een technische commissie die een 2 cilinder afkeuren maar daar geen duidelijke reden voor kunnen opgeven. Dat de organisatie tegenstrijdige commentaren geven... Dat vind ik grove fouten! Maar vooral de manier waarop er mee omgegaan wordt vind ik een aanfluiting. Dat is de reden dat ik dit topic heb geopend.
 
Hierover zijn de meningen heel erg verschillend ! Ik vind het overigens wel handig omdat zo iedereen kan laten zien hoe hij/zij erover denkt.

Ik denk dat iedereen fouten kan maken, dus ook zo'n organisatie. Mijn ervaringen met Damwoude/Genemuiden zijn zeker 10 x beter als de ervaringen die ik met Jubbega heb. Natuurlijk is jubbega de traditie. Meer heb ik er niet over te zeggen.
 
Maar zou dan 1 evenement de titel moeten geven voor het NK sprinten?

Bedoel, op Jubbega hadden de meeste mensen nu maar 1 run. Vervelend als die net niet ging als verwacht. Ik haalde de SBO aan omdat ik dat als voorbeeld stelde.

Ik vraag me sowieso af hoe je een NK titel kan claimen? Moet voor een NK de meeste deelnemers hebben, of constante regelementen jaar na jaar?
 
Vroeger was dit probleem niet aan de orde. Ze waren de enigste dus was het automatisch het NK... Nu vraag ik me af of ze die titel nog wel verdienen?

De SBO is een competitie. Naar mijn mening is een NK een evenement dat daar los van staat. Ook vanwege het verschillende regelement.
 
Jubbega heeft de titel "NK" zichzelf vroeger toegeigend. Waarom? Er waren gewoon simpelweg geen andere brommersprints die werden georganiseerd. Als je de enigste in die soort bent, mag je dus de titel "NK" gebruiken.

Tegenwoordig zijn er veel meer wedstrijden, en kan je als organisatie de titel "NK" niet meer toe-eigenen.
 
NeoHippie said:
Vroeger was dit probleem niet aan de orde. Ze waren de enigste dus was het automatisch het NK... Nu vraag ik me af of ze die titel nog wel verdienen?

volgens mij posten we precies hetzelfde, op hetzelfde tijdstip :D
 
zoals ik al eerder vroeg, wat is de meerwaarde als er aan een andere sprint de titel NK word gegeven?
 
Sander said:
Jubbega heeft de titel "NK" zichzelf vroeger toegeigend. Waarom? Er waren gewoon simpelweg geen andere brommersprints die werden georganiseerd. Als je de enigste in die soort bent, mag je dus de titel "NK" gebruiken.

Tegenwoordig zijn er veel meer wedstrijden, en kan je als organisatie de titel "NK" niet meer toe-eigenen.

Mee eens.

Ik zie mezelf nu echt niet de als de Nederlands kampioen. In een enkele wedstrijd is dat gewoon niet te bepalen. Iets dat in mijn ogen wel kan met 8 gereden wedstrijden over een seizoen (SBO).

Daarnaast is het gewoon zo dat de organisatie op teveel vlakken aan professionaliteit tekort schiet om hier een dergelijk titel aan te hangen. Alleen die baan al zeg, zo slecht is het nergens...
 
Wie dit jaar prijzen/gewonnen heeft met Jubbega heeft gewoon mazzel gehad ik zeg niet dat het niet verdiend is, maar mazzel is wel in het spel sinds andere mensen geen 2erun hebben kunnen gebruiken om de vorige te compenseren, tevens mochten de scooter/xtreme klasse maar 1 keer rijden zodat er nog ruimte was voor automaten en andere klasses.

Ze hebben het dus niet op scooters en zelfbouwframes, maarjah.
 
Brommers worden voor getrokken 100%.. Zegt toch genoeg dat Brommers enzo 2 keer mogen en Scooters 1 keer..Ik vroeg die gozer daar waarom dat gebeurde.. Hij zei vanwege Tijdnood.Nja nu zijn we veel later gestart.. Maar laat dan alle rijders 1 keer rijden..En niet alleen de scooter.. Of zie ik dat nu verkeerd?..

Ze willen gewoon de Naam Brommersprint behouden wat ik enigzins kan begrijpen..Er is ook gewoon een overvloed aan scooters.. Mjaa erg jammer van Jubbega had er meer van verwacht:)
 
Ik begrijp(ook als schakelliefhebber) dat het jubbega bestuur de scooters wil beperken. Het is tenslotte een brommersprint en volgens mij willen ze dat ook graag zo houden. Er is nogal wat kritiek geweest op het jubbega bestuur. Ik heb niet alles mee gekregen maar dit is voorbeeld die ik heb meegemaakt. Vorige jaren werd er niet zo heel nou op het regelement gekeken. Derbi rijders(senda, gpr) met een 70cc rijden eigenlijk 71. nogwat cc. Vorige jaren mochten die gewoon 70cc klasse rijden. Echter moest dit jaar iedereen gewoon prostock rijden. Opzich voeren ze dus gewoon de regelementen uit, wat helaas dan wel weer tot irritatie lijd. Verder heb ik niet alles mee gekregen over het gedoe enzo...
 
klopt wat je zegt crazybond.

wij moesten perse in de pro stock.in eerste instantie hadden we ons(derbi rijden van ander fora) gewoon en 70 klasse ingeschrven.ma we kregen te horen dat we ons tog in de pro stock moeste overschrijven woude we tog mogen rijde.We hebben veel gebeld ma ze hielde voet bij stuk(ook wel te begrijpen aan de ene kant)maar derbi rijden kunne opzich niks aan doen dat we 2 cc teveel hebben.voor derbi zijn dan ma 2 cil. te rkijge die 69.9cc hebben.ma dat is gelijk niks om mee te sprinten.

Maarja,tga erom dat ik kan rijden(in mij geval dan).Wel apart dat de 50 en 70 klasse wel 2 keer konde sprinte en de rest ma 1 keer.
 
Ik vind dat er hier te veel gebaseerd word op 1 jaar. Andere jaren zijn altijd zonder veel problemen verlopen. Dat hun voorrang geven aan brommers is hun eigen keus, zo is het altijd al geweest en die traditie willen ze graag houden neem ik aan. Het is ook leuk om ook oudere machines en deelnemers mee te zien doen, dit is immers jeugdsentiment van hun. En er is altijd genoeg animo voor de brommers, alleen zijn de meeste mensen hier niet actief op het forum. Ook is het zo dat het bij de brommers veel breder verdeelt is qua merken, er doet veel modern materiaal mee, maar ook materiaal van vroeger, zoals kreidler en zundapp. Ik denk dat de organisatie zich hier meer mee verbonden voelt, en dat valt gewoon te merken. Hun aandacht gaat hier gewoon meer naar uit, en meer ruimte voor scooters gaat weer ten koste van de brommers, wat hun dus niet willen. Lijkt mij vrij simpel..

En om even in te gaan op de keuringen. 70 cc is 70cc, meer moet gewoon naar prostock. Dit doen ze waarschijnlijk om klachten van anderen te voorkomen. Er zijn ook mensen die met minder cc's rijden. Hier moeten ze gewoon hard in zijn. Het is natuurlijk jammer voor derbi rijders, maar enige duidelijkheid moet er zijn. En niet te veel uitzonderingen. Van abt's 2 cilinder project is de afkeuringen inderdaad jammer. Ik denk dat hier gewoon geen rekening mee gehouden is, omdat het simpelweg nooit eerder gedaan is. Ik denk dat hier volgend jaar regels voor zullen zijn, ik denk dat ze dit jaar niet wisten wat ze hier mee aan moesten. Het was ook gedeeltelijk geen brommerblok meer. Maar ik hoop dat ze het volgend jaar toelaten, het is immers een vernieuwend idee.
 
Last edited:
Probeer dit topic niet over het regelement te laten gaan, dat staat er een beetje naast. Dit topic is bedoelt over het organisatorische gedeelte. Een organisatie beslist wie er in welke klasse mee rijdt. Heb je daar problemen mee teken je bezwaar aan bij de organisatie. En dat de automaten, 50cc en 70cc twee keer hebben gereden was volgens mij ondat dat niet zulke grote klasses zijn. Als bleek dat door direct achter elkaar 2 keer te rijden op het tijdschema ingelopen kon worden was ik ervan overtuigd dat de scooters ook 2 keer zouden mogen rijden. Het probleem was volgens mij echter dat het nog steeds te langzaam ging om iedereen 2 keer te laten rijden.

Maar ik denk dat de SBO en de plaatselijke sprints niet met elkaar te vergelijken zijn, omdat er simpelweg een ander rgelement wordt gehanteerd. Rest de vraag: Is Jubbega het waard om zichzelf het NK te noemen?
 
Persoonlijk zeg ik nee, puur omdat Jubbega gewoon niet consequent genoeg is met het toepassen van de regels (in het verleden bv niet mensen diskwalificeren die met elf124 reden).

Wat wel een NK zou zijn is voor mij als het open staat voor alle deelnemers, goed geregeld is, jaarlijks terugkerend en vooral een goede en degelijke organisatie.

Damwoude en Genemuiden ben ik nooit geweest, dus daar kan ik weinig over zeggen :)
 
Back
Top