Brommersprint Jubbega 17mei

Tuurlijk valt dat wel mee... het is echt niet zo dat een snelle scooter maar 150meter goed vol gas kan blijven lopen. (nouja, sommigen dan :X)
 
Een reactie van DHRA

De tijdmeting zal hetzelfde zijn alleen zal er wat aanpassingen zijn speciaal gericht op brommers ect. in plaats van auto's

Ik heb de tijden een beetje vergeleken van algelopen jubbega en moet zeggen het ligt aardig bij elkaar. Iedereen laten wij rijden in een hoofdklasse dus kris kras Na een aantal uurtjes wordt deze klasse opgesplits in 4 of 5 klasses zodat iedereen kan rijden in een van de 4 of 5 klasses en hem of haar kan ook nog finalist worden.
Wij laten wel de rijders in de 4 of 5 klasses op indextijd rijden.

De 200 meter is veel spektakel voor publiek en rijders. wij vinden dat de 150 meter te kort is voor een echte sprint. Je bent net op toeren en dan is het al voorbij. daarom de 200 meter.

Dit is een opzet wij zijn er hard mee bezig omdat er toch veel animo voor is. Ook willen wij weten wat jullie er van vinden.

Gr peter


Misschien dat ik het niet helemaal goed begrijp ( net wakker ).
Maar als ik nu de hele dag kwart gas rijd , kom ik te rijden in de klasse van de langzame ?
en dan volgas in de finale. :D
Maargoed , ik zal het wel verkeerd begrijpen :p


200 meter is imo vrij loos.
we rijden allemaal altijd 150 meter... daar zijn de machines op gebouwd (iig van de mensen de serieus bezig zijn).

Het verschil tussen 150 meter en 200 lijkt natuurlijk niet zo groot, maar je moet je machine er wel voor aanpassen.
Ik zou dan persoonlijk liever me machine aanpassen voor 400 meter sprints op een veilige dragstrip.


200 meter is misschien leuk voor puchjes enzo... maar imo niks voor scooters + veel te gevaarlijk (op straat) omdat de eindsnelheid aanzienlijk omhoog gaat.
Ook zal ongetwijfeld iedereen nog vrolijk in ze longsleve + spijker broek gaan rijden.
Er worden nu al top snelheden gehaald van 130km/h op 150 meter.
Dit kan zomaar richting de 140 a 150 gaan.

Maar nogmaals , dat is mijn persoonlijke mening :)
 
200 meter is leuk. het argument ervoor is wel kansloos:p bij de 150 meter ben je net pas op toeren?? een poeg mischien..

beter doen ze gewoon met klasses werken dan lijkt het me wel wat

ac/lc50
ac70
lc 70
en een tot 90cc klasse

verder lijkt mij 200 meter wel ruig lekkere vertanding erin kletsen en gaan :)
 
Waarom 200meter, je gaat een voetbalveld toch ook niet plotseling 50meter breder en langer maken? Ben je net lekker aan het voetballen trap je de bal over de lijn 8P.

De 200meter sprint van dhra is al eens gepost, maar aangezien daar 0.0 info van is wordt het nog niet weergegeven.

nu graag ontopic over jubbega (als daar nog wat over te melden valt ;))

gr,
 
200 meter is misschien leuk voor puchjes enzo... maar imo niks voor scooters + veel te gevaarlijk (op straat) omdat de eindsnelheid aanzienlijk omhoog gaat.

Er worden nu al top snelheden gehaald van 130km/h op 150 meter.
Dit kan zomaar richting de 140 a 150 gaan.

Maar nogmaals , dat is mijn persoonlijke mening :)

dus als ik het goed begrijp wil jij dat er een maximum snelheid voor scooters word ingesteld? of dat we de cilinderinhoud beperken tot bv 60cc?
het asfalt op een dragstrip is niet veel zachter dan dat van een openbare weg dus lijkt het me beter om een race-overal verplicht te stellen.
 
Back
Top