NK brommersprint @ Jubbega?

NeoHippie

Well-Known Member
Jubbega heeft een lange brommersprint traditie. Vanuit deze traditie hebben zij zichzelf aangesteld als de organisatie waar het NK verreden wordt.

Nu begint het in mijn ogen steeds duidelijker te worden dat de stichting brommersprint Jubbega nogal eens een organisatorische fout heeft. Ook heb ik het vermoeden dat ze partijdig zijn. En dat kan gewoon niet tijdens een NK wedstrijd.

Natuurlijk zijn er tijdens een evenement als dit altijd wel foutjes. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Soms moeten er grote beslissingen gemaakt worden, bijvoorbeeld als het weer slecht wordt. Deze beslissingen moeten ten alle tijden objectief genomen worden. Damwoude heeft imo tijdens de vorige brommersprint hun kruit verschoten door hun beslissing wie er won in de X-treem scooterklasse. Heel jammer dat de winnaar 'toevallig' uit Damwoude kwam!

Blijft Genemuiden over. Laat in het seizoen, wat in mijn ogen een voordeel is. Maar belangrijker nog, altijd een strakke organisatie! Daardoor pleit ik ervoor dat de NK-wedstrijden verplaatst moeten worden naar Genemuiden.

Er zijn genoeg anekdotes te vinden waarin een organisatie heeft gefaald of juist heeft uitblinkt. Hier is dat topic voor bedoelt. Laat uw mening horen, maar ga niet loos zitten schelden! Een motovatie is in dit topic gewenst, zodat een brommersprint organisatie er eventueel ook nog iets aan heeft.
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij zou een NK sowieso niet 1 wedstrijd moeten zijn.

Als je van een NK wil spreken, zou ik de SBO noemen, omdat je meerdere sprints heb en een echt klassement kan vormen. Dan kan je na een seizoen echt zeggen dat je de beste uit je klasse bent en dat het niet een toevalstreffer is :)
 
Jammer idd dat het bij jubbega zo slecht was gelopen allemaal :) ze hebben geen zin meer in al die scooters.. het idee dat de brommers ''worden voorgetrokken'' dat krijg ik idd ook.

Damwoude en genemuiden zijn imo nog steeds gewoon top sprints. Vorig jaar was het helaas ff jammer dat het ging regenen tijdens de finale waardoor deze niet meer gereden kon worden... Toen moesten er gewoon knopen worden doorgehakt. Rijden kon niet, dus hoe bepaal je dan wie er heeft gewonnen en wie niet ? voor de 1 pakte het goed uit, voor de ander niet. (voor mij pakte het bv onwijs klote uit :D ) maar goed, a.s zaterdag ben ik gewoon aanwezig :) de organisatie van damwoude is iig 10 x beter dan die van jubbega !
 
Een NK voor brommers e.d zou je het misschien kunnen noemen, alleen voor scooters is er nu slechts één echt NK en dat is gewoon de SBO.

Als je ziet hoe veel... of liever gezegd hoe weinig scooters er konden inschrijven en hoe weinig ze hebben gereden kan dat nooit een NK voor scooters zijn omdat het simpelweg oneerlijk verdeeld is qua inschrijvingen.
 
Red Devil Rox said:
Als je ziet hoe veel... of liever gezegd hoe weinig scooters er konden inschrijven en hoe weinig ze hebben gereden kan dat nooit een NK voor scooters zijn omdat het simpelweg oneerlijk verdeeld is qua inschrijvingen.


Tja, dan kan de SBO ook geen NK zijn, want daar rijden amper meer scooters:p
 
Wat betreft Jubbega, oke het was een keer een beetje chaotisch.

Maar dit topic ? kom op als er wat mis bij SBO gaat maak je toch ook niet gelijk een topic aan.

Volgens mij wil je alles lekker zuur maken, zodat er straks helemaal geen sprints meer zijn, alleen nog SBO.
De mensen kunnen soms niet anders en moeten bepaalde maatregelen nemen, anders hebben ze gekenker met de verzekeringen e.d.

Damwoude is gewoon eerlijke verlopen, ze konden niet anders met die natte baan en ja helaas was er iemand uit damwoude die toen sneller reed als Van Schie.
Ze keken naar de snelste tijden, daaruit zijn de winnaars berust, fair en eerlijk lijkt me.
Moeten ze anders in de regen laten rijden? verzetten zodat iedereen weer een kenker eind kan rijden ? flikker toch op.

Maak mij duidelijk wat er dan niet eerlijk is geweest?

Dit topic is NUTTELOOOOOOS, wees blij met de sprints als er wat overgezegd moet worden kan dat in elk apart meeting topic, hoeft echt geen nieuwe aparte "Wat was er kut aan de meeting topic" voor nodig.
 
Red Devil Rox said:
......... slimme opmerking :|

ok goed,

1e warning in dit topic.

het gaat over jubbega etc.... voor sbo zijn genoeg topics, zelfs een apart forum deel. Laten we het dus ontopic houden !
 
Sja jubbega, lijkt me overduidelijk :), dat die echt minder zin hebben in de scooter klasse's.., en er worden idd mensen voor getrokken, ik vindt dit jammer want het is toch een toffe sprint :), ik ben der ook zeker volgend jaar weer bij....

Damwoude vorig jaar was gewoon een juiste keuze om geen finale's te rijden, rijden kon niet meer en prijzen moeten verdeeld worden....
Trouwens vindt ik dit een 100% goed georganiseerde meeting..., daarom kijk ik ook uit naar aankomende zaterdag :W

En idd Genemuiden is gewoon de best georganiseerde meeting... (van deze 3)
 
Ze trekken de brommers in jubbega voor omdat ze het een "brommersprint" willen houden. Met de std en extreem scooter klasse konden ze makkelijk op 2 banen rijden.
 
ABT said:
Tja, dan kan de SBO ook geen NK zijn, want daar rijden amper meer scooters:p
Momenteel staan er minder mensen ingeschreven voor de SBO. Maar volgensmij (heb het niet opgezocht) laten ze wel een stuk meer rijders toe.
Zodra er dus meer mensen ingeschreven staan bij de sbo zou dit imo een hele goede kandidaat zijn voor het NK.
 
JasperdB said:
ok goed,

1e warning in dit topic.

het gaat over jubbega etc.... voor sbo zijn genoeg topics, zelfs een apart forum deel. Laten we het dus ontopic houden !

ik geloof dat je zelf dan even de eerste post goed moet doorlezen... ?

@ menace: idd @ SBO kunnen tot 300 inschrijvingen toegelaten worden
Momenteel zijn de inschrijvingen sinds Driewegen letterlijk flink gestegen. Te begrijpen uiteraard dat zoveel mensen de eerste wedstrijd hebben afgewacht. De organisatie is er, dus het is nu enkel en alleen aan de rijders om er toffe wedstrijden van te maken.

Jubbega is reeds jaren een traditie en zoals ook al zo vaak aangegeven een beetje de oer-brommersprint. Uiteraard een traditionele dag die niet moet verdwijnen.
Jammer dus dat ze absoluut afwijzend staan tegen iedere ander nieuw evenement in Nederland.
 
Last edited:
Razma said:
ik geloof dat je zelf dan even de eerste post goed moet doorlezen... ?

Dat heb ik gedaan.

Ik bedoel gewoon dat er een topic word geopent over hoe jubbega en damwoude zijn verlopen etc... ik open het topic en meteen zie ik weer dat er over sbo gepraat moet worden. Ik zie de link niet. Er zijn zat sbo topics/forum delen. Die zijn er speciaal voor bedoelt. simpel
 
het (dit topic) gaat algemeen eveneens over de titel van NK geloof ik?
dus logisch dat ook de SBO (ook door Freezer) aangehaald wordt ?
 
over partijdig gesproken, een deel in dit topic is van SBO , een deel is niet blij vanwege afkeuring 2cilinder (denk toch wel dat je er daarom goed klaar mee bent? Neemt niet weg dat t onterecht was) En een ander deel is een fries :p

Ik zie t probleem niet zo, wat is het voor meerwaarde dat t een NK is? Hooguit erkenning voor je werk of een beker die in een doos op zolder verdwijnt. Nr 1 is nr 1, dan ben je de beste van het daar rijdende veld. Komt nog eens bij, hoe wil je genemuiden nk maken als niet eens een vrije inschrijving is? nieuwe dingen komen zo ook niet aan de bak...

Jammer dat alles een beetje moeizaam verloopt daar bij jubbega, daar konden ze dit jaar ook niet helemaal wat aan doen. Feit is dat ze al jaren mensen proberen te vermaken en daar toch hun werk van hebben...
 
Jubbega, Damwoude en Genemuiden moeten alle 3 NK worden, dan heb je 3 wedstrijden waarover je kan zien wie de snelsten zijn geweest.

Eigenlijk kan je dat nu al doen, want elke keer zijn de zelfde mensen wel ingeschreven daarom hanteren ze ook de voordeel regel voor mensen die al mee hebben gedaan.
 
JusSeb said:
Jubbega, Damwoude en Genemuiden moeten alle 3 NK worden, dan heb je 3 wedstrijden waarover je kan zien wie de snelsten zijn geweest.

Eigenlijk kan je dat nu al doen, want elke keer zijn de zelfde mensen wel ingeschreven daarom hanteren ze ook de voordeel regel voor mensen die al mee hebben gedaan.


Als die 3 echt een NK Brommersprint willen worden vind ik persoonlijk dat het dan, hoe jammer het ook zal zijn, ook alleen brommers moeten toelaten en dan elke wedstrijd proberen om dezelfde te laten rijden, dus een grotere groep dan nu. Als iemand bv wel de snelste is, maar op slechts 2 van de 3 kan rijden mist ie al genoeg om geen kampioen te worden.
 
JusSeb said:
Jubbega, Damwoude en Genemuiden moeten alle 3 NK worden, dan heb je 3 wedstrijden waarover je kan zien wie de snelsten zijn geweest.

Eigenlijk kan je dat nu al doen, want elke keer zijn de zelfde mensen wel ingeschreven daarom hanteren ze ook de voordeel regel voor mensen die al mee hebben gedaan.

dat zou nou idd een verdomd goed plan zijn :)

alleen heb ik begrepen dat de organisaties van damwoude en jubbega onderling een beetje mot hebben ofzo :p dat gaat dus niet werken ben ik bang
 
Zijn die niet ooit al bij elkaar geweest ? Ik vind zo iets op uit een gesprek tussen inne en tom (c4rn).
Jubbega is uit het groepje getrapt oid ?
 
Back
Top