Brommersprint Jubbega 17mei

Hij is nog wel heel.

Als je niet kunt rijden, omdat er zoiets lulligs gebeurd zoals een kickstartveer die eruit schiet, dan wordt je daar natuurlijk chaggie van.

Vooral na 220 km rijden en je kunt maar 1 x 150 meter sprinten.

Op aftermeeting btw weer goedgemaakt en lkkr gebrand.
Ook de avonden daarna nog lekker geknald op achterafwegen.

ja dat is indd behoorlijk kut :p maja tegenvallers horen erbij ik stond naast john btw
 
Ik keek zonet eens bij de automaten, maar die Pieter v.d. Meulen is wel ongelovelijk snel: tijdens zijn laatste run 7.497 en de rest van zijn tijden ook zo rond de 7.6 sec.
 
DHRA gaat nu zelf sprints organiseren :

Beste rijders

Wij zijn bezig met het opzetten van een brommer sprint
Dit gaan we doen in Noord Oost Nederland.
Wat wij gaan doen is totaal anders tenopzichte van andere organisators
Wij hebben geen 150 meter baan maar 200 meter.
Wij laten alle rijders niet 2 x rijden en dan de vraag hoor je bij de eerste 8. nee,
Wij laten alle rijders kris kras door elkaar rijden zodat iedereen zoveel mogelijk kan rijden om zijn beste tijd neer te zetten. Na dit wordt iedereen in 4 of 5 klasses ingedeeld en heeft ook iedereen een kans om nog finalist te worden. Het maakt bij ons niet uit of je nu een schakel of schooter enz hebt het gaat om de beste tijd. Is dit een groot succes wat we wel van uitgaan. Kunnen we als nog in klasse verband rijden. Wij rijden volgens onze regels en niet de standaard regels van andere organisatoren. Ook hebben wij keurmeesters speciaal voor motoren waar dit ook onder valt. Onze tijds apparatuur wordt dan ook speciaal hier op aan gepast.
 
DHRA gaat nu zelf sprints organiseren :

Beste rijders

Wij zijn bezig met het opzetten van een brommer sprint
Dit gaan we doen in Noord Oost Nederland.
Wat wij gaan doen is totaal anders tenopzichte van andere organisators
Wij hebben geen 150 meter baan maar 200 meter.
Wij laten alle rijders niet 2 x rijden en dan de vraag hoor je bij de eerste 8. nee,
Wij laten alle rijders kris kras door elkaar rijden zodat iedereen zoveel mogelijk kan rijden om zijn beste tijd neer te zetten. Na dit wordt iedereen in 4 of 5 klasses ingedeeld en heeft ook iedereen een kans om nog finalist te worden. Het maakt bij ons niet uit of je nu een schakel of schooter enz hebt het gaat om de beste tijd. Is dit een groot succes wat we wel van uitgaan. Kunnen we als nog in klasse verband rijden. Wij rijden volgens onze regels en niet de standaard regels van andere organisatoren. Ook hebben wij keurmeesters speciaal voor motoren waar dit ook onder valt. Onze tijds apparatuur wordt dan ook speciaal hier op aan gepast.

waar stond dit dan, of heb je dit via pm gekregen Inne? Ik ben benieuwd wat er van terecht komt, noord -oost nederland is wel mooi dichtbij voor mij:)
 
Opzich wel wat aparts. Maar dan moet je gewoon je machine tot het meest extreme hebben. En dan kan je niet mee doen als 50cc sjeezer denk.
 
dat wel, maar schieten mij wel een paar nadelen te binnen:
- tijdmeting? word die dan beter (lees: geregistreed) in het algemeen?
- geen klasses, dus kris kras??
- en die 200 meter vind ik eigelijk net iets te lang maar dat kan gevoel zijn.

mischien dat 1 van DHRA zelf hier op kan reageren?:)
 
dat wel, maar schieten mij wel een paar nadelen te binnen:
- tijdmeting? word die dan beter (lees: geregistreed) in het algemeen?
- geen klasses, dus kris kras??
- en die 200 meter vind ik eigelijk net iets te lang maar dat kan gevoel zijn.

mischien dat 1 van DHRA zelf hier op kan reageren?:)

Een reactie van DHRA

De tijdmeting zal hetzelfde zijn alleen zal er wat aanpassingen zijn speciaal gericht op brommers ect. in plaats van auto's

Ik heb de tijden een beetje vergeleken van algelopen jubbega en moet zeggen het ligt aardig bij elkaar. Iedereen laten wij rijden in een hoofdklasse dus kris kras Na een aantal uurtjes wordt deze klasse opgesplits in 4 of 5 klasses zodat iedereen kan rijden in een van de 4 of 5 klasses en hem of haar kan ook nog finalist worden.
Wij laten wel de rijders in de 4 of 5 klasses op indextijd rijden.

De 200 meter is veel spektakel voor publiek en rijders. wij vinden dat de 150 meter te kort is voor een echte sprint. Je bent net op toeren en dan is het al voorbij. daarom de 200 meter.

Dit is een opzet wij zijn er hard mee bezig omdat er toch veel animo voor is. Ook willen wij weten wat jullie er van vinden.

Gr peter
 
Last edited:
klinkt wel goed, laat anders even een Link achter zo dat de mensen op de hoogte gehouden kunnen worden, kunnen we dit topic over jubbega 2007 laten gaan, van plaats steeds "Off":)
 
Op 200M krijg je wel misselijke eindsnelheden.....

Klinkt wel tof :W, hoop dat jullie het voor elkaar krijgen :)

Mocht het iets worden kom dan effe optijd met jullie regelement.
 
Leuk initiatief! alleen dat Kris Kras knallen vind ik niet zo geslaagd, neemt de competitie een beetje weg, en maakt je als 50cc of std. klasse knaller kansloos.
 
Back
Top