Ik vind dat er hier te veel gebaseerd word op 1 jaar. Andere jaren zijn altijd zonder veel problemen verlopen. Dat hun voorrang geven aan brommers is hun eigen keus, zo is het altijd al geweest en die traditie willen ze graag houden neem ik aan. Het is ook leuk om ook oudere machines en deelnemers mee te zien doen, dit is immers jeugdsentiment van hun. En er is altijd genoeg animo voor de brommers, alleen zijn de meeste mensen hier niet actief op het forum. Ook is het zo dat het bij de brommers veel breder verdeelt is qua merken, er doet veel modern materiaal mee, maar ook materiaal van vroeger, zoals kreidler en zundapp. Ik denk dat de organisatie zich hier meer mee verbonden voelt, en dat valt gewoon te merken. Hun aandacht gaat hier gewoon meer naar uit, en meer ruimte voor scooters gaat weer ten koste van de brommers, wat hun dus niet willen. Lijkt mij vrij simpel..
En om even in te gaan op de keuringen. 70 cc is 70cc, meer moet gewoon naar prostock. Dit doen ze waarschijnlijk om klachten van anderen te voorkomen. Er zijn ook mensen die met minder cc's rijden. Hier moeten ze gewoon hard in zijn. Het is natuurlijk jammer voor derbi rijders, maar enige duidelijkheid moet er zijn. En niet te veel uitzonderingen. Van abt's 2 cilinder project is de afkeuringen inderdaad jammer. Ik denk dat hier gewoon geen rekening mee gehouden is, omdat het simpelweg nooit eerder gedaan is. Ik denk dat hier volgend jaar regels voor zullen zijn, ik denk dat ze dit jaar niet wisten wat ze hier mee aan moesten. Het was ook gedeeltelijk geen brommerblok meer. Maar ik hoop dat ze het volgend jaar toelaten, het is immers een vernieuwend idee.