Most Wanted Sprinters: NX Beta Ark

Status
Not open for further replies.
idd tegenwoordig denken ze ooh 300 euro hmm fijn in orde..
maikel een blok opbouwen is niet veel werk met beetje ervaring ben je een avondje kwijt. niet iets om 300 euro voor te vragen.


door wie laat je dat carter nou bewerken dan als xsh je te duur word?
@ marco 1 ding snap ik niet als dat carter niet goed zou zijn waarom bewerk je het dan toch?

Ik vind dat je voor het opbouwen van een vers blok best de tijd mag nemen, maar zal miss aan mij liggen:)
 
ja dat doe ik ook? 1 avond is toch aardig veel of wil je elke dag een half uurtje bezig zijn? als je het vaak doet is het niet zo spannend meer.
met 2 a 3 uur zit een blok compleet inelkaar incl overange rotor enz alles netjes afgestelt en een basis afstelling erin.
 
een blok opbouwen, is idd niet meer als een avondje werk.

maar hoe zat het met die vertanding dan? wat lucas zei? dat kan natuurlijk ook een grote pk killer zijn.
 
een blok opbouwen, is idd niet meer als een avondje werk.

maar hoe zat het met die vertanding dan? wat lucas zei? dat kan natuurlijk ook een grote pk killer zijn.

Het kan idd een avondje opbouwen zijn, maar dan zijn er nog tig dingen die moeten gebeuren, en voornaamste probleem blijft even die rotor, Jordy's HPI is stuk, een nieuwe kost gauw 250 eu...

De vertandingsdeksel is standaard, een TP kan daar wel wat verschil in brengen, naar mijn weten is er verder niks mis mee..er zit overigens wel 13/44 in:)
 
in post #520 van lucas stond dat ze vertanding niet goed zit.

daar doelde ik op. als dat niet helemaal lekker loopt op elkaar. kan dat behoorlijk schelen.
 
Vermogen wordt via je wiel gemeten als dan de connectie tussen je tranmissie en je wiel niet goed zit lijkt het me dat je daar gelijk naar gaat kijken? Ik weet niet hoe erg het zit maar ik zou je blokje rustig opnieuw opbouwen en er alle tijd voor nemen als de financien het inmiddels toelaten.

succes verder
 
ik denk (hoop) dat je je blok nu dus ff door degene op laat bouwen die je carters onder handen neemt. denk dat het dan wel scoren wilt.

Ik zelf dus, ik vind het kant en klare onzin om daar dik geld voor te gaan neer leggen dat die gene dat in elkaar zet.

En blok opbouwen is hooguit 1 a 2 uur werk als je alles bij de hand hebt liggen, daar gaat het trouwens niet om en is het probleem ook niet.
 
ben nog steeds benieuwd hoe dat nou met je vertanding zat??

Volgens mij vergist lucas zich in post #520, einde van de avond liep jordy vanaf de testbank door de loods naar de aanhanger, waarna ze vertanding vast liep of iets dergelijks, maar dat kwam omdat de zuiger op en neer ging, waarschijnlijk doordat de koppeling tegen het koppelingshuis aandraaide...Waarschijnlijk d8 lucas dat dit aan de vertanding ligt, maar ik kan er natuurlijk naast zitte, dat lucas toch op iets anders doelt...

In mij opzicht is het enigste wat de vertanding mist een TP en/of Malossi Vertandingsdeksel, jordy heeft een std deksel, maar dat is geen punt dat +/- 4 pk wegneemt...
 
hoe zit het met de 2 afstandsringen in de vertanding? zitten die wel op de goede plek. iig als het aan de vertanding ligt zou hij geblokkeerd wel hoger moeten scoren maar dat zat er als ik het me goed herrinner ook niet in.
 
In mij opzicht is het enigste wat de vertanding mist een TP en/of Malossi Vertandingsdeksel, jordy heeft een std deksel, maar dat is geen punt dat +/- 4 pk wegneemt...

Een tp vertandingsdeksel moet amper meer scoren dan een standaard deksel. In een standaard deksel draait de vertanding tussen een filmpje van olie. Een oliefilmpje of een naaldlagertje moet nagenoeg geen verschil maken.

Hoe staat je overrange jordy? Als dat niet helemaal lekker staat mbt shims e.d. kan het ook zijn dat je een aantal pk's kwijt bent. Neem aan dat dat ook wel gecontroleerd is/goed zit?
 
Ik heb wel al één probleem gevonden.
Idd de vertanding, heb van de week blok eraf gehaald en toen draaide ik voor de grap aan de vertanding naar voren en naar achteren. Toen ik naar achteren draaide bleef die vast hangen.
Dus meteen vertanding eruit gehaald en de deksel is zo ie zo geowned aan de binnenkant.

Heb van de week ook een nieuw standaart blok erbij gehaald. Die zal ik zelf flowen en bewerken voor de evo.
Het blok is ook al geparelstraald.

De overrange is niks mis mee, dit hebben we trouwens ook getest. We hebben de complete overrange set van Dennis er toen in gehangen, kwam evenveel uit als me eigen set.

Oi
 
Dacht al dat er sowieso iets verrot moest zijn bij je vertanding, je wiel draaide niet soepel genoeg en als je met de scooter liep hoorde je de vertanding ook ratelen, Dat hadden we de eerste keer al geconcludeerd toen je kwam toch :*

@Raymen, als er iets in je vertanding niet goed zit heeft dit zowel op het geblokkeerd als het meten met rollen gevolgen. Aangezien het vermogen nog steeds via de vertanding naar het achterwiel waaraan gemeten wordt gaat..

Mja succes met het opbouwen van je verse blokje Jordy, neem overal gewoon de tijd voor om het netjes te doen en check alles nog ff na als het in elkaar zit. Dan moet het goed komen!
 
Wrijving in je vertanding kost echt bakken met vermogen, zelf ook al een keer meegemaakt.

In ieder geval, ik zou niet inzien waarom je voor de 21e niet het blokje weer in elkaar kan krijgen. Ik snap ook niet de termen hier van 150-300 euro worden rond gegooid. Als je een blokje incl. ALLE lagers vervangt, en keeringen, ben je misschien 75 euro kwijt. Nou moet hij natuurlijk een andere ontsteking fixen, enkel lijkt me dit niet het grootste punt. Er is vast wel iemand die hem een rotor leent voor 21 April, en dan kan hij toch blazen :W

-edit-
Maybe heb ik het verkeerd hoor, nofi :*
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top