This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
ik heb een stage 6 koppeling en deze stond eerst helemaal strak maar maakte overtoeren onderin, maar als ik hem losser zet gaat deze enorm trillen, hoe kan ik dit oplossen
 
dan staat ie waarschijnlijk weer te los , ik je hebt gewoon verkeerde veren.

maar het kan ook aan bijv. de drukveer liggen , dus te slap of te sterk.
 
dr 70, yasuni r 17,5 m
p1 vario en stage 6 race koppeling

afstelling is oranje veren
gele drukveer en 5 gram rollen

ik heb ze op strak en los gezet, helemaal strak is is goed maar overtoeren tussen de 5 en 25 km per uur en loopt uit de vertanding op de top
en iets losser is enorm trillen
ik kom er zo niet uit
 
ja dat weet ik maar nu wilde ik die overtoeren onderin eruit hebben, dus ik draai ze 1 streep je losser en hij trilt als een gek, en als ik ze nu strakker zet doet gaat het niet weg
 
ja dat weet ik maar nu wilde ik die overtoeren onderin eruit hebben, dus ik draai ze 1 streep je losser en hij trilt als een gek, en als ik ze nu strakker zet doet gaat het niet weg

zet je er een langere vertanding in word ie ook al stabieler.

maar wat noem jij 1 streep?

@ SPNK , de std poelies zijn prima af te stellen..
 
Op de stage 6 koppelingen staan streepjes mbt het instellen van de spanning van de trekveren, zodat je niet debiel met slagen zit te tellen maar gewoon de streepjes afleest. Dan zit het bij alle 3 goed.

@ Knipperlichten smoken verhaal: Motip Backlightspray



Word niet meteen zo zwart, maar hoe meer lagen je aanbreng hoe donkerder het word. Ik wilde zo donker mogelijk.

1 laagje:



Na 3 laagjes al zo:

 
Ik heb even zitten zoeken maar ik snap er niks meer van:

Mijn achterrem (aerox) remt niet goed meer, (kan de hendel ver tot bijna tegen het handvat aan duwen) Rempot zit vol genoeg, en remblokjes zijn vrij nieuw.
Nu is mijn remschijf helemaal glad, maar is een remschijf nu juist versleten als die glad is, of als er groeven in zitten?
 
Gladde remschijf is goed, groeven laten de blokjes teveel en onregelmatig slijten, is de schijf niet vet geworden waardoor hij slipt?
Staat de rem wel goed op druk? De rempot kan wel vol zitten maar als de leiding vol lucht zit komt er ook geen druk op.
 
min. dikte moet ie hebben. Geen lucht in je systeem?

Weet je toevallig die minimale dikte?

Volgens mij zit er geen lucht in het systeem, dit kan ik zo checken, ontluchten kan ik dus dat is verder geen probleem. Maar ik wou even uitzoeken of mijn remschijf nog goed was, anders ga ik die meteen vervangen.
 

Of de druk goed is ga ik is naar kijken, maar de schijf is volgens mij inderdaad vet! Dus daar kan je nog is een goed punt hebben, ik ga er is naar kijken en het vet weg halen en dan post ik hoe het ervoor staat
 
zet je er een langere vertanding in word ie ook al stabieler.

maar wat noem jij 1 streep?

@ SPNK , de std poelies zijn prima af te stellen..

ja nu had ik dus toch maar even gekeken nu waren de gradenplaat geleiders kapot=-=

maargoed ik dus alles terug gezet naar hoe het eerst stond en krijg ik ineens nog veel meer over toeren en komt ie niet meer boven de 70 uit... ik begin er een beetje moe van te worden
iemand anders een andere koppeling en idee waar ik moet beginnen nou
want dan begin ik maar weer vanuit niks
dr70, yasuni R, P1 vario, 17,5 carb ( koppling iemand een idee
zou iemand mij een richting kunnen opsturen met rollen en treken druk veren dan

zit nu 5 gram in en gele druk veer stage 6 koppeling met oranje trekveren
 
Als hij vet is dan verandert er niets aan de druk lijkt me. Je remt alleen niet meer af, maar het inknijpen moet even zwaar gaan want de druk in het systeem is hetzelfde. Ik denk gewoon lucht in systeem