This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Pen heeft niks te maken met de cilinder, het ligt aan de krukas. Als de krukas pen12 is kun je er van uit gaan dat de zuiger ook pen12 is.
Heeft wel iets met de cilinder te maken, Mina Hor. is standaard Pen 10, maar je kunt ook een Pen 12 krukas kopen, die heb je b.v. nodig voor een MHR 70cc, een DR70 heeft Pen 10, en dat was de vraag volgens mij
 
ff snel vraagje ,
ik heb
minarelli hor
std koppeling blauwe trekveren gele drukveer
vario std , met 4,2 gram rollen
dr 70 stock
en 17,5 carb met sproeier 70
bougie koffiebruin !

ik heb klein dipje int begin, moet ik nou nog strakker in trekveren of nog lichter in rollen ?
 

@Mafs/491GT:
Nu ben ik nog meer in de war, want in de nieuwe manuals staat BR8HS maar in oude altijd de BR7HS. Nu staat op die Easyparts ook opeens de 8HS voor oud type neos?!
Daarnaast zei de man van de scooterreparatie dat ik een B7HS nodig heb, dus zonder R?!
Heeft ook het feit dat deze snorfiets een brommer is (70KM/uur opgevoerd) er niets mee te maken?

Op de NGK-site staat weer BR8HS:
http://www.ngk.de/Produktausgabe.3436.0.html?id=&pd=3437&t=roller&lmf=YAMAHA&h=YAMAHA&m=50

Hier wil ik de boel bestellen:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewCat&catId=64
 
Last edited:
Die R geeft aan dat er een weerstand in zit tegen storing, zou weinig tot niks uit moeten maken.
Snor of brom maakt niet zoveel uit, het gaat om hoe heet de cilinder/verbranding (en dus de bougie) is/word.
Een 7 of 8 is in de meeste gevallen wel goed voor standaard en licht opgevoerde scooters, maar stel dat een 8 erg zwart is (er van uitgaande dat je scooter goed is afgesteld en je goede olie gebruikt) dan zou je een 7 kunnen gebruiken, die word iets heter waardoor hij beter schoon blijft.

Bougie diagnose.
 
Heeft wel iets met de cilinder te maken, Mina Hor. is standaard Pen 10, maar je kunt ook een Pen 12 krukas kopen, die heb je b.v. nodig voor een MHR 70cc, een DR70 heeft Pen 10, en dat was de vraag volgens mij

Ja, maar er zijn ook pen12 zuigers voor een DR te krijgen, wat dus nog niks over de as zelf zegt.
 
We gaan niet miereneuken he.....waar koop je een nieuwe DR70 met Pen12 zuiger voor hetzelfde geld als een normale DR70?

En je verdraaid de boel, eerst zegt de cilinder niks over de as en nu is het de zuiger:L

Kom op joh, zo kunnen we wel even doorgaan, ALLES kun je krijgen of laten maken, maar daar ging het helemaal niet om!!

Welke zuiger zit er in een DR70 Mina Hori kitje? Pen 10!!!

Als je iets beter weet zeg het dan gewoon, geef die gast een adres, hij wil misschien en S6R erop gooien, die kun je met Pen 10 of 12 kopen, kan hij beter een DR70 Pen 12 kopen.....als jij hem aan een adres helpt.
 
ik wil een andere achterveer op mijn sr2000 (morini blok dus) welke veren passen erop gewoon minarelli veren of past dat niet
en welke clamp moet ik hebben voor sportstuur ? gewoon die booster dingen staat bij dat ze op sr 1998 tot 2003 passen ofzo
 
Als het een Evo is, is het de Evo 2.
Nu je het zegt, het is maar weer de vraag of het ook echt een evo is.
Ik zou niet weten waaraan ik kan zien of het hier om een evo (laat staan een 1/2/3) of om een corsa ofzo gaat, als ik bij die gozer ben heb ik ook geen sf om te vragen ofzo. Iemand die mij kan vertellen hoe ik het verschil kan zien? Zal hem ff mailen of hij even een fototje kan maken van de cilinder.

Maar ook nog even over dat jst. Ik vind op google 2 tuners onder de naam jst, deze; http://www.jstmotoren.nl & deze : http://www.jst-power.nl/ .
En als ik dan naar ervaringen zoek is het dus niet duidelijk of het door dezelfde is gedaan als mijn cilinder, ik kan er niet echt achter komen:?
En die uitlaat kom ik al helemaal niet uit, kan echt nergens iets vinden over een jst uitlaat, op beide sites niet en op google krijg ik als enigste zoekresultaat zijn marktplaats advertentie8P
Vond het lijken op een uitlaat van js tuning, de js70, maar de bocht is anders en deze demper is anders, vooral het extreem lange tuutje dat er aan zit..

Ik ben bang dat er hier maar weinig mensen zijn die hierop eventueel een antwoord zouden kunnen geven, maar toch probeer ik het maar. Misschien iets die iets bij 1 v/d 2 wat heeft later tunen en het jst teken herkent(of kan vergelijken(A) of iemand met een jst opmaat pijp/of weet wat voor ding het dan is:?

Ik heb gewoon weinig zin om toch een aardig bedrag te betalen voor die spullen, als het een flutcilindertje en een cheap pijpje blijken te zijn, is alleen de hpi bruikbaar en dan kan ik beter een nieuwe kopen.. Maar als het een evo is met een goed presterende uitlaat, vind het een goede deal.
Maar als ik nou de verschillen weet waardoor ik het zou kunnen zien, is het het wel de moeite waard om langs te gaan, hij woont maar 4km van mij vandaan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee
 

Dat over die cilinder, volgens mij heeft een EVO een apart logo op de cilinder staan, net zoals de malossi cilinders er MHR op hebben staan, of BigBore o.i.d.

Dat hele verhaal over JST weet ik niet, ik dacht altijd dat JST Joël Smit? Tuning betekende, maar door al die afkortingen van tuners kan ik ook goed wat door de war halen.
 
Ik heb die jongen dus gemailt of hij foto wil maken van de de uitlaatpoort (als het een vlinderpoort is is het zowieso een evo toch?) en van de kant waar het merk staat en het nummer, en of hij het typenummer op de cilinder even wou overtypen, een dealer ofzo kan dat toch dan aan de hand van dat nummer het even bekijken?
Toen hij de cilinder kocht was die al getuned dus hij weet het ook niet. Ik had net maar even gebeld naar jstmotoren, met de vraag of zij ooit welleens uitlaten hebben gemaakt, als dat niet zo was moest het die andere wel zijn. Maar voordat ik was uitgepraat kapte hij mij af en zei hier kan ik geen antwoord op geven en hij hing op. Vind het wel een een heel slecht iets als je zo iemand afkapt als scooterzaak. Zoveel moeite is het toch niet om ja of nee te zeggen, ik vroeg alleen of ze ooit dit welleens gedaan hadden.. Zeg dan op zijn minst dat hij hij niet weet of dat hij druk is, slechte eerste indruk zo.. Die andere heb ik gemailt, kon hem niet te pakken krijgen.

Edit: nou, werd net teruggebeld door jstmotoren excuses en na het zien van de foto's is mij verteld dat dit daar is gedaan. dus uiteindelijk toch wel netjes geholpen.
Dat maakt het trouwens niet veel duidelijker, meningen over hoe het tunen van jst motoren is zijn verdeeld. Het ging vooral over een epc vs jst meningsverschil tussen rijders. Er reden in 2008 toch mensen sbo met jst getunde hokken en dat zegt voor mij dat het zowieso wel wat is. Ookal zou een door epc of xsh ofzo getunde beter presteren, ik ga dit toch amper merken die keren dat ik een rondje door de straat rijd.
Dan krijg ik vanavond foto's+nummer die op de cil staat, dan moet ik het kunnen uitzoeken om welke cil het gaat. Maar het lijkt mij sterk dat iemand in 2008 een corsa of andere cilinder heeft laten tunen en daar een uitlaat op heeft laten maken, terwijl diegene ook een evo met std al betere prestaties had kunnen nemen.

Maar nu even afwachten, als iemand nog iets weet waar ik een evo aan kan herkennen, graag
 
Last edited by a moderator:

Iemand? :?
 
Status
Not open for further replies.