This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Ah oke, mooi zo, want we gaan hem omlassen voor Piaggio, maar als het een Z is is het niet de moeite waard.

Ik ben bang dat ik mij moet corrigeren.. zat toen straks een beetje te twijfelen dus heb even heel wat foto's vergeleken. M'n vermoeden was helaas juist, bij de Z zit er geen veertje op (bij de demper) bij de R is dit wel zo.

Ook zie ik op jouw foto geen bevestiging voor het veertje, wat dus weer betekend dat het helaas wel een Z is en geen R.

Een R heeft toch zo'n veertje? Z volgens mij niet

edett: oww je was me voor

en gelijk ff een vraagje:
zou je zo problemen kunnen krijgen? (knipperlichten)

Last edited:
Als de knipperlichten nog goed zichtbaar zijn maakt het niet uit.

Enne over dat R/Z verhaal... De oudere yasuni R's hebben toch niet zo'n veertje ? Zie er namelijk zat rijden waar dat niet op zit hoor.

hmmm, dan begin ik wel te twijfelen ja.. ff wat info gezocht:

yasuni z - deze zijn ook begrenst d.m.v. schotten.

yasuni r - Tegenwoordig zijn de meeste yasuni uitlaten begrenst in zowel de demper als de flens.

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=4962
(plaatjes van alle yasuni's onder elkaar)

hier op scooterforum: Uiterlijke verschillen Yasuni R en Z
http://forum.scooterforum.net/forum/f50/uiterlijk-verschil-yasuni-r-en-z-178900/
(wordt ook het veertje genoemd)

"...verder zijn de R en Z ook kwa uiterlijk aardig verschillend , vooral door de korte stinger van de z..."

100% zekerheid kan ik je natuurlijk niet geven, maar ik denk dat het een Z is..
En owja, een R heeft ook een langere demper dan een Z

i know daarom dat je daar niet mee mag overdrijven. als je het er rechtstreeks zou opspuiten of veel te veel gebruikt gaat het niet echt meer lukken. had dit op forum van motorscooters gelezen en lichtjes invetten maakt niet zoveel uit.

En wat zou je daar op marktplaats nog ongeveer voor krijgen ? Zit nieuwe demperwol in, roest word er allemaal af gehaald en zwart gespoten en overal nieuwe boutjes bij ??

Ik denk rond de 60/70 euro..

waar kan ik een chrome carterdeksel voor me zip (piaggioblok dus) vinden? zie er op easyparts genoeg staan.. maar welke ik moet kiezen? :?

Last edited:
Ik heb even mijn setup beter bekenen en deze is als volgt:
Derbi Atlantis AC, 50cc. 4,7gr in een P1-vario. 17,5mm Dell'Ortho met sproeier 68.

Hierbij nog een keertje mijn vraag: Als ik de eerste keer na start voluit gas rij, trekt hij lekker door tot de 80. als ik dan een stoplichtje tegenkom, en moet remmen, en vervolgens weer optrek, begint hij pas weer echt toeren te maken vanaf 60. Waar moet ik hier naar kijken? Rollen (Lichter, zwaarder) of sproeier?

Afstellen met warme motor.

Het zou kunnen dat je rollen nog net iets aan de te zware kant zijn, wat voor drukveer zit erin?

Een Malossi gele.

Edit:
Zojuist 4gr rollen erin gezet en meteen ff testritje gemaakt. Het lijkt nu opgelost te zijn, maar ik ga deze week nog even van school naar huis afwachten

Thnx

Last edited:
Status
Not open for further replies.