This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Hmm ok naja ik ga gewoon effe kijken wat die doet met een gele malossi, en als die niet goed is zet ik weer de oude erin en probeer ik hem nog wat met trekveren te verstellen, daar kan ik nog wel wat mee spelen. Zitte nu rode veren in haha.
 
Ik ben dan originele minarelli horizontaal blokken gewend (onder andere).

Daar nam ik meestal als vuistregel om bij std uitlaat (of terugloper met veel schotten zoals yasuni Z) de originele drukveer te houden, omdat je hem dan zo kan afstellen dat hij tot een km of 40 a 50 hetzelfde toerental vasthoudt en pas dan doorklimt in toeren naar zn top (van meestal 70 a 80 op teller.

Bij een goeie technigas of yasuni R deed ik er een gele drukveer in, omdat de top dan op teller wel over de 90 a 100 wil vaak (vooral bij aerox rij je op die teller zo 200 [bij wijze van] lol). Dan zal hij pas rond de 55 a 65 in toeren klimmen.. dan heb je in de stad ook wat stabielere power, niet dat je moeite met tegenwind hebt of dat als je gas loslaat voor debocht, hij na de bocht pas na 50 meter weer wat power levert
 
Uhmm ja ik zit nu met de rode trekveren van stage 6 (de strakste dus). Maar ik heb het idee dat mijn v-snaar te vlug zakt in mijn poulie's, vandaar dat ik een andere drukveer wouw proberen.

Ook ligt mijn snaar sowieso al zo'n 4-5mm in mijn poulie's, dus die is een beetje versleten of niet ?
 
Poeh dat weet ik neit uit mn hoofd.. koppeling heeft ronde randjes bovenaan toch reken je die mee of.. voor de zekerheid kan je een nieuwe snaar halen.

Loopt het niet goed dan?

Je trekveren en drukveer zouden niets met elkaar te maken moeten hebben behalve dat ze in hetzelfde onderdeel zitten. Je trekveren bepalen puur wanneer je achterwiel gaat meedraaien (koppelingssegmenten zo ver uitkomen door de roterende kracht dat ze je -huis raken).

Drukveer is er voor om tegendruk voor je vario te geven. Als je er een te lichte in hebt dan kan je vario wel het goede toerental draait maar de drukveer net wel/niet sterk is om die kracht die je vario/blok dan levert tegen te houden, dan krijg je dus van die rare dipjes omdat je vario in toeten wil klimmen maar daar is je veer weer te sterk voor (op hogere toeren heb je weer minder power dan op het optimale toerental) dus zakken je toeren weer wat in, dan is je drukveer weer te slap want je komt in het sterkere toerengebied dus gaat je drukveer wat meegeven, etc, dan kom je dus al schommelend naar je top -> dipjes
 
Mja hij moet vanuit stilstand tot ergens tussen de 40 a 60 km gewoon hetzelfde toerental behouden. Als jij te zware rollen hebt met goede trekveren, dan trek je dus goed weg maar zakt het in omdat je blok eerst de gelegenheid krijgt vrij op toeren te komen met die rollen, maar als hji dan je scooter vooruit moet trekken kan hij dat vermogen niet leveren dus zakken de toeren (iets) in.

Als jij de juiste rollen met te slappe trekveertjes hebt dan zal je met 5000 toeren al wegrijden waarop je scooter dus nog niet de optimale power heeft, maar doordat je scooter begint te rijden (rollen) krijgt je blok het net iets makkelijker en kan die wat meer toeren opbouwen, komt die in het gebied waar die meer power heeft, kan die nog sneller toeren opbouwen, en dan krijg je dus dat je toerental eerst laag is en dan ineens omhoog schiet

Tis allemaal een combo met elkaar, dus wat doet het op dit moment?

ps het is altijd allemaal in werking he, je schakelt niet over van koppeling op vario, maar neem aan dat je dat gewoon alsomschrijving van wanneer het is gebruikte ?

edit: dit is ook allang geen klein vraag je meer 8P tijd voor eigen topic/msn
 
Last edited:
Haha ja dat was om het zo maar even te noemen Maar het leek een klein vraagje voor mij, maar er zit dus een groot antwoord achter. Eigen topic vind ik niet handig, krijg ik toch haast geen reactie's. Maar ik zal een dezer dagen wel eens aan mijn broer vragen of die er een stuk mee wilt gaan rijden en dan kijken wat hij er van vind. Zijn scooter stelde hij ook altijd zelf af en die liep altijd goed Laat het nog wel weten.
 
Of je zegt wat het probleem is Maakt hij teveel toeren of juist te weinig vanuit stilstand. Zakt het daarna in of klimt het (na 10/20kmu) daarna juist pas naar het goede toerental?
 
Uhhm ja dan heb ik te weinig toeren met wegrijden. Ik zal van de week dus maar eens even wat met mijn trekveren nog kloten. Vind het wel raar, heb alleen een andere vario en uitlaat, en zit nu aan de strakste trekveren
 
Kan ook nog zijn dat de gasnaald niet goed staat waardoor je een verkeerd mengsel onderin hebt, of dat je vsnaar slipt, of een slechte koppeling, of dat de uitlaat gewoon te hoogtoerig voor jouw cilinder is. Had dat met m'n firefox. hang er een ixil (soort sito+) onder en hij greep bij ik noem maar wat 6000 toeren al aan en reed zo ook het beste.. hing ik er de originele uitlaat onder greep die pas bij 8000 toeren aan en dat reed bij die uitlaat dan het beste. Het is dus echt allemaal een combinatie met elkaar
 
Ok ja het afstellen ben ik zelf ook niet zo'n kei in dat geef ik toe, vandaar dat ik mijn broer al noemde.

Maar ik heb een Speedfight 1,

Met een Doppler S3r uitlaat,
Hebo vario,
En sinds vandaag een Stage 6 verstelbare koppeling.

Rest is gewoon origineel. (En ontgrensd waar nodig, luchtfilterpijpjes zitten er nog in)
 
Mn zuigertje van mn dr50 is helemaal opgereden. Nu heb ik een aantal dingen gelezen hier dat de kwaliteit van deze zuigertjes niet al te best zou zijn. Zijn er alternatieve zuigertjes??? Heb nu mn zuiger erin zitten van orginele peugeot cilinder maar die heeft er al 34000 km op zitten en lijkt ook niet meer al te best te zijn....
 
Ik heb een vraag over mijn sproeier

Ik heb nu een sproeier er in zitten die net als een stelschroefje lijkt
maar aangezien ik een andere wil kopen bijv via internet kan ik alleen maar sproeiers vinden met een kopje er op dus net als een gewoon m4 schroefje mijn vraag is of dit nu echt een verschil maakt of dat ik dus gewoon die sproeier via internet kan bestellen

alvast bedankt
 
Ok dit is misschien eeen hele domme vraag maar ik moet t wel ff weten. Waar in amsterdam kan ik brommix tanken? bij de bp of de shell ofzo? want me tank is bijna leeg en school begint binnekort
 
Wat voor carburateur praten we over? En voor welk type blok?
 
Status
Not open for further replies.