KGL Racing Team Sprinter

ja best zwaar dus..
als je ziet dat de gemiddelde scooterspecial 40 weegt en dit alluminium is, daarbij is dit frame langer maar dan nog, 5 kilo is best veel..
en nog is een bar van 5 kilo..

10 kilo is toch al snel 2 tiende..
 
ja best zwaar dus..
als je ziet dat de gemiddelde scooterspecial 40 weegt en dit alluminium is, daarbij is dit frame langer maar dan nog, 5 kilo is best veel..
en nog is een bar van 5 kilo..

10 kilo is toch al snel 2 tiende..

Tja meer gewicht kan je er niet gaan afhalen, en ik rij liever met een mooi afgewerkt/ degelijk afgewerkt ding dan met sommige stukken schroot die je ziet rijden op SBO hoor ;) Ookal wegen zij dan misschien 5 kilo minder, mijn respect win je daar niet mee :)
 
nee ok maar die rijden wel mee in de top..
maar ok, ik zij het maar. veel succes nog en ben benieuwd volgendjaar:)
Je mag ook niet vergeten dat de rijder zelf ook iets weegt, en ik weeg nu eenmaal niet zoveel, daar kan je in de uiterste gevallen wel wat meer mee sparen dan 5 a 10 kilo hé ^^
 
nee ok maar die rijden wel mee in de top..
maar ok, ik zij het maar. veel succes nog en ben benieuwd volgendjaar:)

Thomas, en Kossen zijn toch ook geen 50kg gastjes? Bijvoorbeeld Kees zijn NRG supervet 38kg, alleen dat is geen garantie voor de 1e plek?

Verder een tof project, warneer ga je de bank op?
 
Thomas, en Kossen zijn toch ook geen 50kg gastjes? Bijvoorbeeld Kees zijn NRG supervet 38kg, alleen dat is geen garantie voor de 1e plek?

Verder een tof project, warneer ga je de bank op?

Staat voor morgen op de planning, hij rijd heel goed alleen is er nog iets raar aan de hand, soms staat ie ter plekke te verzuipen als ge gas geeft en soms rijd ie plots zo goed dat hij recht tege de wheeliebar aanschiet en blijft doortrekken... Dus afstelling zit al vrij goed, het is alleen dat raar probleempje nog ff opzoeken en eruit halen :) Verder komt banken wel in orde vermits we onze eigen bank hebben :)
 
Mooi project! Toch blijft zòn Kiesler frame een onlogisch ontwerp, maar kunnen jullie ook niks aan doen. Wheelybar is veelste te zwaar, die van jullie weegt zoals ik begrijp 4,5-5 kilo. De wheelybar`s op mijn frame wegen allemaal nog geen 1 kilo, dus daar zit nogal wat winst!
 
Mooi project! Toch blijft zòn Kiesler frame een onlogisch ontwerp, maar kunnen jullie ook niks aan doen. Wheelybar is veelste te zwaar, die van jullie weegt zoals ik begrijp 4,5-5 kilo. De wheelybar`s op mijn frame wegen allemaal nog geen 1 kilo, dus daar zit nogal wat winst!

Waarom onlogisch? En jah de wheeliebar mag dan wel wat zwaarder zijn maar ik vind hem geslaagd, ziet er goed uit, zeer stevig, en hopelijk even stabiel dan stevig... Er is dan ook wel enorm veel werk in gegaan, alle verbindingstukjes enz zijn allemaal zelf gefreesd..
 
Last edited:
Ik zou een vakwerk maken.
Het idee om een gefreesde wheeliebar te maken is omdat wij niet het geschikte materiaal hebben om aluminium te lassen, en omdat we graag zo goed als alles zelf maken zijn we op dit id gekomen :) Ook de reden waarom we een kiesler frame hebben, anders hadden we een geheel frame gemaakt uit vol gefreesd aluminium maar dit zou te duur en waarschijnlijk te zwaar worden :)

nouja misschien dat jullie zelfs TEVEEL moeite doen om al die stukjes enz te frezen..
Ik heb genoeg frames gezien waar het blijkbaar al te veel moeite is om een hoopje kabels een beetje ordelijk vast te strippen, dus laat ons het vooral niet over "moeite" hebben, wij zetten gwn graag ordelijke en bezienswaardige projecten neer :)
 
Waarom onlogisch? En jah de wheeliebar mag dan wel wat zwaarder zijn maar ik vind hem geslaagd, ziet er goed uit, zeer stevig, en hopelijk even stabiel dan stevig... Er is dan ook wel enorm veel werk in gegaan, alle verbindingstukjes enz zijn allemaal zelf gefreesd..

De schorren staan naar mijn mening de verkeerde richting op. Daarnaast wordt er geen gebruik gemaakt van de onderophanging wat het frame extra stevig en stijf maakt. Dat je wheelybar en de gehele combinatie te zwaar is blijkt uit het feit dat mijn frame inc vloeistoffen, 12 inch wiel, grotere radiateur dan jij hebt en wheelybar 38,5 kilo woog op de SBO weegschaal. De constructie geeft je wheelybar stevigheid niet het materiaal. Ter voorbeeld is mijn wheelybar gemaakt van enkel 1mm buis. 10 Kilo valt er zeker te winnen en dat maakt nogal wat uit op je eindtijd!
 
Back
Top