Quist Racing 70a/b zipjes

job-jan

Well-Known Member
goedendag/middag/avond

Ik zal mij zelf even voorstellen, ben Job-Jan Klompe 19 jaartjes oud en woon in zonnemaire. Heb al een helereeks met brommers motors en auto's gehad, en heb vorig jaar met een frampje mee gedaan aan de superspecial klasse om zo maar eens een beetje mee te draaien. En een hoop lol te beleven :W Ik rij samen met Jasper Mierop in het team (kevlar zipje)

klein beetje history over "Quist Racing"
Na een aantal jaren is er heel wat opgebouwd, begonnen in 2007 met twee vrij simpele wedstrijdscooters puur voor de fun. In het eerste jaar veel nieuwe contacten gelegd met andere rijders en een beetje de kat uit de boom gekeken.
Het jaar daarop werd het al een stuk serieuzer, het moest al snel nóg lichter en nóg sneller.
Dat seizoen ook de eerste resultaten geboekt waaronder een 10e plaats behaald in het algemeen klassement van de scooter 70 klasse met een piaggio zip sp.

Het idee om een ''team'' website te beginnen was ook geboren, echter toen nog niet aan toe gekomen. Aangezien ik (P.Quist) afgelopen seizoen 2010 niet meer als deelnemer aan de start heb gestaan ivm andere prioriteiten en tijdgebrek kwam er een klein stukje tijd vrij.
Eenmaal besmet met het 2takt virus, en je komt er niet meer vanaf zeggen ze! Zodoende dus (hopelijk) de tijd die ik nu te besteden heb goed besteed aan de website.
Ik doe dit puur hobbymatig (nonprofit), de inkomsten die via sponsoren binnenkomen worden expliciet besteed aan ''het complete race-seizoen'' (vervoer, testwerk, brandstof en overige bijkomende kosten).

Na het seizoen 2008 hadden we de smaak echt te pakken en waren dan ook zeer enthousiast dat we een sponsor contract konden tekenen bij ''Eurol lubricants Nederland'' waarmee we erg geholpen waren. De producten van Eurol lubricants hebben ons zeer geholpen om het materiaal constant op vermogen te hebben en ook heel te houden, maar vooral het idee dat het nu wel erg serieus begon te worden gaf ons dé extra motivatie om er helemaal voor te gaan.

Helaas in verband met een aantal technische problemen bij de machines maar ook bij de wedstrijd organisatie niet de resultaten behaald welke we voor ogen hadden.

Afgelopen seizoen 2010 een hoop nieuwe dingen getest en ontwikkeld, dit heeft ons weer voldoende vertrouwen gegeven in het materiaal maar ook in de wedstrijd organisatie om er helemaal voor te gaan in seizoen 2011 en fris aan de start te staan met twee piaggio zip sp's.

Om te beginnen maar even Jasper zijn Kevlar zipje

het is allemaal ooit beginnen bij jasper met deze scooter:
35btw07.jpg


iets waar je liever dus niet mee over de honderd wil rijden want zo ver ik weet stond zelfs het blok niet uitgelijnd met het voorwiel maar goed.
Toen heeft pepijn besloten jasper een beetje te helpen en hem een zip frame etc .
Dus zo gezegd zo gedaan jasper is maar direct begonnen met slijpen en boren om het frame zo licht mogelijk te maken (ook zijn eigen vinger maar mee genomen :X)
2pobm2h.jpg

daar na frame laten stralen en vorzien van nieuw zwart laklaagje.
voorvorkje ingekort en monoseat opgezet. resultaat:
sbngx1.jpg


uitendelijk een heel seizoen zo rond gereden met jasper him self ook ff op de photo
nwx2e1.jpg


foto van het hok hoe deze het afgelopen seizoen er bij stond

jasper1.jpg


IMGP3003.jpg


maar wat er dit seizoen gaat komen aan veranderingen:

stage rt 70cc blok heeft jasper gekocht met bijbehorende uitlaat:
88240905.jpg


heeft al 22pk gescoord cilinder wordt momenteel nog helemaal afgewerkt dus zijn zeer benieuwd wat het gaat doen.


setup:
stage 6 rt 70cc cilinder
stage 6 rt krukas
stage 6 rt uitlaat
keihin pwk met serie nummer en kelk
malossi overrange + poulies
malossi vl13+spruitstuk HD Tuned
rf 8.5

Nu mijn spulletje dan maar.

ben ooit begonnen met puchjes ombouwen daar na aprilia sx als straat brommer gehad ook omgebouwd. Maar aangezien sbo toch altijd wel kriebelde en ik een leuk aanbod kreeg om spulletje te kopen dit ook direct maar gedaan.
430632747_5_EAON.jpg




begonnen met een speed 7t T versie bleek later heel verkeerde zuiger bij te zitten maar goed. alles opgebouwd etc blokje was toen dertijd getuned door 3BR getuned. phototje van het geheel
Job20Jan.jpg


veel gezeur gehad met dippjes etc en op het einde viel vaak heel het vermogen weg. Pas aan het eind van het seizoen oorzaak kunnen vinden.
Cilinder stond niet 100 procent recht op het blok wat dus later bleek een verschil van 0,05 mm en squish.

nu dit seizoen ga ik met de ex zip van pepijn rijden en een helemaal vers blok er onder. blokje is vorige week gekotterd en uitgefreesd en als het meezit word van de week het blokje door pepijn opmaat gemaakt.
photo van hoe die bij pepijn was.
dx1nc4.jpg


hier een phototje van hoe de zip er momenteel bij staat zonderblok dus.
CIMG2573.jpg


Setup:
Speed 7t T
Foekema dpr
hebo racing 5
2x Foekema VHM cilinderkop
malossi krukas
malossi overrange + poulies
polini overrange + poulies(waarschijnlijk kwijt bij TNT)
malossi vl16
dellortho 30mm vlakschijf valstroom
malossi digitronic ontsteking
ignitech ontsteking (krijg hem alleen niet werkend op mijn pc dus mensen met tips:!)




update.
27 maart 2011

gisteren bij vasco langs geweest laatste onderdelen opgehaald om blok af te bouwen.
blokje is ondertussen ook bewerkt door pepijn. ziet er allemaal netjes uit alleen geen pixs.
Maandag as kan blokje van jasper als het mee zit opgehaald worden en alles in elkaar gezet worden zo dat we hopelijk vrijdag as alles in elkaar hebben staan en op de bank kunnen:winner:

update 14-5-2011

vandaag alle scoots allemaal aan het klaar maken om rond een uurtje of 7 te vertrekken richting hoorn waar we een overnachting maken om morgen fris in heerenveen te kunnen staan. aangezien als ik vorig jaar aan heereveen denk dan denk ik zeker aan nog slechtere reactie tijden. En dat moeten we natuurlijk niet meer hebben:winner: (nu ook geen schuurfeest meer dat scheelt vast wel he japser:p )





voor de rest probeer ik dit een beetje uptodate te houden met wat photo's en vorderingen etc.


medemogelijk gemaakt en met dank aan
Vasco Scooter service http://www.vascoscooterservice.nl/
Looydesign http://www.looydesign.nl/
Slagerij Zuidland http://www.slagerijvanzuidland.nl/
Smithshoek Bromfiets reparaties
pepijn quist voor van alles en nogwat

En kijk natuurlijk altijd even op http://www.quist-racing.com
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Begint er al weer leuk eruit te zien!

Jasper heeft wel foto's van zijn zip (heb ik hem ooit gestuurd)

Vind het er leuk uitzien en ben benieuwd wat jullie uit de 2 zipjes gaan halen! Zie jou/jullie wel op Etten-Leur (Of misschien wel eens eerder)!
 
ziet er netjes uit mannen!
rt blokje lag bij vas ofniet?

zal allemaal wel goedkomen!
Dit jaar maar in de top meerijden hoop ik voor jullie:)
 
Begint er al weer leuk eruit te zien!

Jasper heeft wel foto's van zijn zip (heb ik hem ooit gestuurd)

Vind het er leuk uitzien en ben benieuwd wat jullie uit de 2 zipjes gaan halen! Zie jou/jullie wel op Etten-Leur (Of misschien wel eens eerder)!

begin is er he. zal jasper eens ff aan zijn haar trekken dat die de photo er ff bij zet. Etten-Leur ben ik zeker aanwezig jasper was waarschijnlijk op vakantie.

ziet er netjes uit mannen!
rt blokje lag bij vas ofniet?

zal allemaal wel goedkomen!
Dit jaar maar in de top meerijden hoop ik voor jullie:)

Bedankt, blokje lag(ligt) idd bij vas.
vermogen zal zeker wel goedkomen en in de top meerijden gaan we wel voor maar hoofdfactor is altijd de fun:W
 
Ziet er netjes uit.
ben benieuwd hoe ze uitzien irl
ben ook hardstikke benieuwd naar wat voor pk's dat RT blokje gaat geven
 
Ziet er netjes uit.
ben benieuwd hoe ze uitzien irl
ben ook hardstikke benieuwd naar wat voor pk's dat RT blokje gaat geven

dank u irl nog beter als op de foto :7
rt blokje heeft nu al 22pk gegeven dus zal zeker wel goed komen

Ik zie concurrentie:p, Ben benieuwd wat je dit gaar gaat doen.
Succes!!!

concurentie is altijd goed heO-)
ben ook benieuwd wat het gaat worden dit jaar
 
Heel strak hoor! Plan met die stickers had ik ook voor mijn zadel, staat erg tof!

Benieuwd wat dit jaar gaat brengen:)
 
nog geen foto's van het kevlar zipje hoe hij er nu bijstaat? stickers zien er erg leuk uit op de zip, is weer eens wat anders!

ben benieuwt wat de zipjes gaan doen dit seizoen.
 
Ben benieuwd wat ze doen dit jaar!

Stickerbomb = 2much weight :#

Er moet nog gewicht bij zelfs :p scooter + rijder is nog veel te licht voor de 70B nu.

Aan de kevlar zip moet nog een hoop gebeuren, dit komt mede doordat (hoop dat hij het leest en nu als een idioot aan de slag gaat) Jasper vreselijk lui is :p

De RT cilinder ligt nu bij Vas waar hij getuned wordt. Morgenavond ga ik het carter verder frezen voor Job-Jan, dan nog de laatste spullen ophalen bij Vas en dan kunnen beide blokken in elkaar :).
 
Er moet nog gewicht bij zelfs :p scooter + rijder is nog veel te licht voor de 70B nu.

Aan de kevlar zip moet nog een hoop gebeuren, dit komt mede doordat (hoop dat hij het leest en nu als een idioot aan de slag gaat) Jasper vreselijk lui is :p

De RT cilinder ligt nu bij Vas waar hij getuned wordt. Morgenavond ga ik het carter verder frezen voor Job-Jan, dan nog de laatste spullen ophalen bij Vas en dan kunnen beide blokken in elkaar :).

Wat een gelul allemaal weer zeg... Jasper is helemaal niet vreselijk lui... maar Jasper heeft meer dingen te doen en heeft het nogal eens druk... en dat echt wel goed hor met de zip.

grtzz Jasper
 
Vandaag wezen banken bij vasco jammer genoeg maar 3 uurtjes bezig kunnen zijn en alleen mijn blok getest. Het liep nog niet goed waarschijnlijk iets met de ontsteking vasco gaat er van de week mee verder en die van jasper gaat van de week ook nog verder op de bank.
 
Hahaha heeft Jasper hem vanacht afgebeund? :p om 3uur hoorde ik dat die nog niet klaar was en dat jullie om 10u bij Vasco moesten zijn.

Ben benieuwd de 17e :D
 
Back
Top