KGL Racing Team Sprinter

De schorren staan naar mijn mening de verkeerde richting op. Daarnaast wordt er geen gebruik gemaakt van de onderophanging wat het frame extra stevig en stijf maakt. Dat je wheelybar en de gehele combinatie te zwaar is blijkt uit het feit dat mijn frame inc vloeistoffen, 12 inch wiel, grotere radiateur dan jij hebt en wheelybar 38,5 kilo woog op de SBO weegschaal. De constructie geeft je wheelybar stevigheid niet het materiaal. Ter voorbeeld is mijn wheelybar gemaakt van enkel 1mm buis. 10 Kilo valt er zeker te winnen en dat maakt nogal wat uit op je eindtijd!

Dus die mannen van kiesler wisten totaal niet waar ze mee bezig waren, jah klinkt logisch :) Ik kan je zeggen dat dit frame zeer solide aanvoelt, en zeker niet zwakker zal zijn dan de meeste frames op sbo :) En het gewicht, als alleen al de wheeliebar 4 kilo lichter zou kunnen volgens hierboven, waar wil je dan in godsnaam nog 6 kilo gaan afhalen?
 
Ik denk dat Tommy bedoelt dat je met een zelfbouwframe op een veel lager gewicht uit zou kunnen komen ;).

Laten we nou maar eerst kijken wat het op de baan doet jongens!
 
Dus die mannen van kiesler wisten totaal niet waar ze mee bezig waren, jah klinkt logisch :) Ik kan je zeggen dat dit frame zeer solide aanvoelt, en zeker niet zwakker zal zijn dan de meeste frames op sbo :) En het gewicht, als alleen al de wheeliebar 4 kilo lichter zou kunnen volgens hierboven, waar wil je dan in godsnaam nog 6 kilo gaan afhalen?

Nee zo bedoel ik het ook helemaal niet, bij de dssc rijden ook veel met dit frame en het heeft zich daar al bewezen dat het een prima frame is, echter ben ik altijd kritisch, sorry;)

Ik kan je nog wel wat tips geven qua gewicht dan PM me maar als je daar interesse in hebt.
 
Ook denk ik dat in het Kiesler frame een grote veiligheidsfactor zit omdat het verkocht word. Maar toch zit het meeste gewicht in de wheelybar, 4,5KG dat is best zonde! Ondanks het er wel leuk uit ziet op zich..

Toen ik je dit project zag beginnen dacht ik leuk die gaat echt voor de tijden, en je pakt het echt goed alleen zoals al gezegd word 10KG scheelt echt wel wat in je tijd. Bovendien gaat licht en mooi gewoon samen hoor :)
 
die schoren staan op trek belast, maar over zulke kleine kniklengtes is het beter om ze afwisselend op druk en trek te belasten. bij een vakwerk frame nemen de lassen geen momenten op, dat doet het bij dat frame wel, vandaar niet logisch geconstrueerd. het kiesler frame is gewoon niet zon goed frame (wel bruikbaar en rijdbaar, maar kan beter).En niet beginnen over 'de mannen van kiesler' want ze hebben nog meer van zulke ondingen op hun naam staan :P
 
ik vind de wheeliebar niet zo mooi gelukt het lijkt een beetje bij elkaar geraapt. door bijvoorbeeld de achterste 2 buizen op dezelfde hoogte aan te laten sluiten als de buis de van je frame komt heb je al een veel mooier beeld.
 
ik vind de wheeliebar niet zo mooi gelukt het lijkt een beetje bij elkaar geraapt. door bijvoorbeeld de achterste 2 buizen op dezelfde hoogte aan te laten sluiten als de buis de van je frame komt heb je al een veel mooier beeld.
"bij elkaar geraapt zegt ie dan" Ik denk dat je niet beseft hoeveel werkt in zoiets gaat :)
 
die schoren staan op trek belast, maar over zulke kleine kniklengtes is het beter om ze afwisselend op druk en trek te belasten. bij een vakwerk frame nemen de lassen geen momenten op, dat doet het bij dat frame wel, vandaar niet logisch geconstrueerd. het kiesler frame is gewoon niet zon goed frame (wel bruikbaar en rijdbaar, maar kan beter).En niet beginnen over 'de mannen van kiesler' want ze hebben nog meer van zulke ondingen op hun naam staan :P

Er zijn er bij die misschien niet zo goed gebouwd zijn, maar deze frame is licht en ik zie het niet breken dus ik denk niet dat er te klagen valt ;)
 
toevallig weet hij dat wel ;), maar achja wat moeten we er nog over zeggen. Kan je freeswerk wel waarderen en dat je alles netjes aanpakt :)
Dan is "bij elkaar geraapt" niet de juist zin als je beseft hoeveel werk het is :) Maargoed, heb hem daarnet is gewogen op een deftige balans en het komt op 2655g Hiervoor ga ik hem echt niet opnieuw maken, heb al van zwaardere wheeliebars gehoord dus :) Ik zal eerst zien hoe het allemaal gaat op da baan, het is ook het eerste jaar op deze "mean machine" :p
 
"bij elkaar geraapt zegt ie dan" Ik denk dat je niet beseft hoeveel werkt in zoiets gaat :)

Met bij elkaar geraapt bedoel ik het materiaal: vierkant profiel, gaten profiel, ronde buis. komt niet over alsof je er van te voren goed over hebt nagedacht.

dat het veel werk ik besef ik maar al te goed, maar met dezelfde hoeveelheid werk had je ook een beter resultaat kunne krijgen.
 
Met bij elkaar geraapt bedoel ik het materiaal: vierkant profiel, gaten profiel, ronde buis. komt niet over alsof je er van te voren goed over hebt nagedacht.

dat het veel werk ik besef ik maar al te goed, maar met dezelfde hoeveelheid werk had je ook een beter resultaat kunne krijgen.

Whatever, dat jij het niets vind maakt mij niet uit :) En het resultaat is in mijn ogen geslaagd, stevig en het zal z'n werk doen ;)
 
gewicht

het verhaal van licht en niet mooi is niet waar
mijn sprinter weegt 34,8 kilo rijklaar met benzine accu en koelvloeistof en er gaat nu nog zeker 2 kilo af
en hij ziet er perfekt afgewerkt uit
maar jou projekt is een leuk begin komt vanzelf goed
sukses
 
Idd, het frame ziet er netjes uit en vork ook. Vind het dan jammer dat je de wheeliebar dan niet zo mooi maakt en zo zwaar hebt gemaakt.
Zou er nog eens over nadenken :)
 
Ik zou de website nog maar eens goed nakijken.

Krukasruimte kotteren doe je niet voor een pen 13 krukas. maar voor een grote slag krukas(44/45)
 
ik vind dat je kritiek af en toe heel goed en af en toe heel slecht oppakt
niet iederee probeert je gelijk op de kast te krijgen maar je te helpen in je eigen ontwikkeling in de scene of scooter ! onthoud dat goed
ik zie wel in dat je graag dingen wil leren en misschien er nog een slaatje eruit te slaan (en waarom ook niet)

dus hierbij nog mijn puntjes:

voor de volgende keer:probeer je wheeliebar voor dat je hem gaat maken precies uit te denken daarmee bedoel ik:wat heeft hij te lijden en hoe(trek/duwkracht),wat voor materiaal ga ik gebruiken(zo beschikken een aantal mensen hier over handige programma's dat je uit kan rekenen op welke punten te veel kracht komt te staan dit kan je dan verbeteren in je autocad tekening)

je frame:
kiesler is een bedrijf wat veel dingen heeft gemaakt om hun goede naam te behouden produceren ze dingen die eigelijk TE veilig zijn dit om te voorkomen dat ze meerdere rechtzaken aan hun broek krijgen(dit is ook te begrijpen)
dit gaat wel ten koste van het gewicht
ofterwel je eigen frame maken is voor het gewicht beter +je kan weer gebruik maken van de tip die ik je bij wheeliebar sectie al heb gegeven

je website:een leuk begin van een website alleen zou ik dit niet online durven gooien aangezien het gewoon geen zakelijke website is. dit zou een leuke site zijn als vriendengroep er 1 zou willen
als jij diensten en andere zaken wil kopen zou jij dan met iemand in zee gaan die niet eens zijn plaatjes op zijn website netjes in orde heeft?
zodra je tijd over heb zou ik hier aandacht in steken probeer met photoshop je plaatjes netjes uit te knippen! met een zwarte achtergrond steken die witte randjes echt af!

laatste punt van mij(ik heb al weer genoeg gelult)

WEES NIET BANG OM DINGEN TE VRAGEN
je komt over op mij dat je denkt dat je alles weet
geloof me dat is niet zo,je hebt nog veel te leren over het tunen van blokken,en onderdelen
zoek contact met andere tuners bij bekende zaken ik durf je te zweren dat er genoeg mensen die je een keer laten mee kijken met bepaalde zaken zodat je dit kan leren,dit is alleen maar handig toch?

verder wens ik je veel succes aankomend seizoen

ps:let niet op mijn taalfouten daar ben ik dan niet zon wonder in;)

groetjes kevin
 
ik vind dat je kritiek af en toe heel goed en af en toe heel slecht oppakt
niet iederee probeert je gelijk op de kast te krijgen maar je te helpen in je eigen ontwikkeling in de scene of scooter ! onthoud dat goed
ik zie wel in dat je graag dingen wil leren en misschien er nog een slaatje eruit te slaan (en waarom ook niet)

dus hierbij nog mijn puntjes:

voor de volgende keer:probeer je wheeliebar voor dat je hem gaat maken precies uit te denken daarmee bedoel ik:wat heeft hij te lijden en hoe(trek/duwkracht),wat voor materiaal ga ik gebruiken(zo beschikken een aantal mensen hier over handige programma's dat je uit kan rekenen op welke punten te veel kracht komt te staan dit kan je dan verbeteren in je autocad tekening)

je frame:
kiesler is een bedrijf wat veel dingen heeft gemaakt om hun goede naam te behouden produceren ze dingen die eigelijk TE veilig zijn dit om te voorkomen dat ze meerdere rechtzaken aan hun broek krijgen(dit is ook te begrijpen)
dit gaat wel ten koste van het gewicht
ofterwel je eigen frame maken is voor het gewicht beter +je kan weer gebruik maken van de tip die ik je bij wheeliebar sectie al heb gegeven

je website:een leuk begin van een website alleen zou ik dit niet online durven gooien aangezien het gewoon geen zakelijke website is. dit zou een leuke site zijn als vriendengroep er 1 zou willen
als jij diensten en andere zaken wil kopen zou jij dan met iemand in zee gaan die niet eens zijn plaatjes op zijn website netjes in orde heeft?
zodra je tijd over heb zou ik hier aandacht in steken probeer met photoshop je plaatjes netjes uit te knippen! met een zwarte achtergrond steken die witte randjes echt af!

laatste punt van mij(ik heb al weer genoeg gelult)

WEES NIET BANG OM DINGEN TE VRAGEN
je komt over op mij dat je denkt dat je alles weet
geloof me dat is niet zo,je hebt nog veel te leren over het tunen van blokken,en onderdelen
zoek contact met andere tuners bij bekende zaken ik durf je te zweren dat er genoeg mensen die je een keer laten mee kijken met bepaalde zaken zodat je dit kan leren,dit is alleen maar handig toch?

verder wens ik je veel succes aankomend seizoen

ps:let niet op mijn taalfouten daar ben ik dan niet zon wonder in;)

groetjes kevin

Ik heb niets tegen kritiek maar volgens mij kan je goed overdrijven :)
De site is nog altijd geen zakelijke website, het is een hobby. En daarbij heb ik heel wat minder goed afgewerkte sites als deze gezien.. Iemand gaat echt niet afhaken omdat ze hier of daar eens een detailfout zien..
En waar zou ik ooit aangehaald hebben dat ik alles weet? Het is toch niet omdat ik het aanbied om onderdelen te tunen dat ik "alles" weet.. Wat aangegeven staat op de site kunnen we en doen we ook, niet meer niet minder. Ik besef goed genoeg dat we al gaande weg nog heel wat meer zullen leren :) Ik heb ook cilinders in mijn handen gehad max tuned door grote tuners, deze naast de onbewerkte versie waarvan ik zeker kan zeggen dat wij die 100 % identiek kunnen tunen :)

Maar goed ik weet 1 ding, het is nog altijd een hobby en zolang ik er plezier aan beleef ga ik er mee door :) En thx voor de feedback
 
Back
Top