Het kleine vraagjes topic

Status
Not open for further replies.

Dennis

ToetToet
Hoi Hoi

voor de mensen die met kleine vraagjes zitten, en niet perse een nieuw topic willen openen,

dit topic is dus voor scooter related vraagjes,

voor kleine vraagjes & weetjes. geen hele moeilijke dingen vragen waar weer 4 pagina's voor nodig zijn, gewoon kleine vraagjes dus:)
 
Advertisement - register to remove this

kleine vraag !

hoe kan je het beste je uitlaat beschermen tegen roest, of lelijk worden :P
heb een nieuwe c16, en wil graag dat hij mooi blijft :D.
hij begint in de bocht namenlijk al flink te verkleuren !!

mvg bart
 
hoe kan je het beste je uitlaat beschermen tegen roest, of lelijk worden :P
heb een nieuwe c16, en wil graag dat hij mooi blijft :D.
hij begint in de bocht namenlijk al flink te verkleuren !!

Het verkleuren kun je niet tegengaan...wel wegwerken met heatwrap of (tijdelijk) met lelijke hittebestendige verf ;)

Aan gelakte uitlaten kun je weinig doen behalve bijhouden (Af en toe spuiten) of kaal maken en behandelen als een ongelakte uitlaat.
Ongelakte uitlaten kun je beschermen tegen roest door ze regelmatig in te smeren met olie of te bespuiten met siliconen/teflon spray (ruik je wel als ze heet worden, en ze gaan een beetje roken). Mooi blijven ze nooit (Mja het verkleuren vind ik zelf juist weer mooi), en door er olie op te smeren zal de uitlaat iets donkerder worden op de plekken waar ie flink heet wordt...mja beter een donkere uitlaat dan een verroeste uitlaat.
Je kunt ook schuren en polijsten...maar dat houd natuurlijk een keer op.
 
electricitijd vraag

als ik een race scooter wil maken zonder licht alleen een schakeling naar me accu en dat me bougie natuurlijk gewoon vonken krijgt.

wat heb ik allemaal nodig? en waar gaat wat heen? denk aan bobine en cdi ofzo

bram

het gaat om een mina verticaal
 
Last edited:
Ik zit dus met dit electriciteits probleemp :
Mijn lichten+neon deden het steeds slechter en ineens niet meer..

Mijn knipperlichten + 2 neon strips + toeter + remlicht + elec start(hoor ok geen klikj meer)...doet het allemaal niet behalve dan mijn..
gewone licht(voorlamp) en achterlicht.

Waar moet ik ongeveer gaan zoeken of kan dit echt vanalles zijn?
 
De rox van men zus heeft dat ook... Elek start deed het ineens niet meer toen ik em neer gezet had en ik weer terug kwam. knipperlicht gaan aan maar gata niet knipperen maar egwoon branden. Toeter doet extreem vaag 8P. Zou dat een dooie accu betekenen?
 
Stage 6 temp/toeren teller vraag.

Nu ik heb mijn tellertje tijdje geleden occasie gekocht van een vriend , werkt nog altijd prima.

Nu er zijn 2 dingen die ik eerst niet snapte en dat was

CyC 2 en 4 -> later ben ik hierop uitgekomen dat het 2 takt en 4 takt is dat je kan instelen maar nu heb ik nog altijd een probleem. Ik weet namelijk niet wat PI 5 - ..... betekend je kan van 1 tm/6 instellen maar ik weet niet wat het is , en aangezien ik de handleiding niet heb :s
 
snap trouwens niet waarom je zoiets zou doen, maar dat is je eigen probleem:)

Broertje van een kameraad van mij heeft een speedake gekregen die nog ingevoerd moet worden. deze ben ik zo goedkoop mogelijk origineel aan het maken. Bij de dealer lag een 2dehands uitlaat maar het was dus viva uitlaat. snappie ;)
 
vraag anders aan die dealer of je hem ff mee mag nemen om te kijken of hij past, als het een aardige vent is mag dat wel. ik heb een keer hetzelfde gedaan met een uitlaat bij mijn dealer. moest toen wel mn portemonnee achterlaten omdat ie bang was dat ik hem zou jatten.. :X
 
Dat moet ja,..ik denk dat je het best een revisie setje kunt kopen,..
Daar zit een klein aluminium busje bij ( 1 cm lang en 3 mm breed) die zorgt ervoor dat dat meenemertje mee draait...

bedankt, revisie setje heb ik al een tijdje geleden gekocht en erop gezet.
het probleem was dat de dealer de 3 boutjes op me ontsteking er niet op had teruggezet. hierdoor koelde me scootert niet meer en had ik bijna een vastloper :L

maargoed het is weer verholpen nu :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top