This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het kleine vraagjes topic deel 3

Status
Not open for further replies.
Waar zit de cdi in een kymco super 8? (En met waar bedoel ik ook echt waar, voorin achterin bij de moter, in het dashboard?)

Een erg stomme vraag, ik weet het maar ik heb alles afgezocht en het nergens kunnen vinden.
 
Hij rijd, als die warm is doet die het niet meer / heel slecht, als ik hem dan even laat staan/rusten/afkoelen doet die het weer even goed.

Dit is je situatie? Dan heb je dus een warmloper gehad 90% cker. Op te lossen door je cilinder los te halen en kijken of het nog schoon te maken is (met dat speciale schuurdoek kan ff niet op de naam komen). Anders nieuwe zuiger en evt nieuwe cilinder.
 
Gewoon nieuwe zuiger + zuigerveer erin. Zijn niet zo duur. Niet aan gaan lopen schuren. Speciaal schuurpapier of niet. 8P Evt. nieuwe cilinder. De cilinder wand wil ook nog wel eens beschadigd zijn na een warmloper.
 
ik heb een vraagje, ik heb een euro begrenzer gekocht, en proberen installeren maar dit lukte niet. ik moet volgens de handleiding een 2 aderige elektriciteitsdraad toevoegen aan ondermeer de blwu witte draad. ik heb dit geprobeerd maar ik krijg die draad nie uit het stekkertje, tenzij ik hem helemaal kapot trek, hoe moet ik dit doen?

mvg, Nils
 
ik wil men waterpompdeksel en slakkenhuis van men rox polijsten.
kan ik dit gewoon losdraaien ? ik wil niet zitten kl*ten met koelvloeistof aangezien ik er niets van ken.
 
hallo

ik heb een gilera runner opaco uit 2004
en wil dat ding nou eindelijk wat harder laten lopen, varioring is er uit maar schiet ik wijnig mee op
ik wil uitlaat laten ontgrenzen, zon standaart uitlaat van runner (terugloop 8tigge shit) nou heb ik de scooter zaak gebeld en zij zeggen dat het 40 euro gaat kosten om die uitlaat te ontgrenzen, pijpjes enzo.
volgens hen hoefde ik dan de rollen enzo niet te veranderen klopt dit|?
en hoe hard zal die lopen als de uitlaat ontgrensd is?
runneropaco
 
Last edited:
ik wil men waterpompdeksel en slakkenhuis van men rox polijsten.
kan ik dit gewoon losdraaien ? ik wil niet zitten kl*ten met koelvloeistof aangezien ik er niets van ken.

Ja wat denk je nou zelf dan als je je WATER POMP DEKSEL losdraait. Je zal in elk geval vast helemaal niks te maken krijgen met je koelvloeistof die daar dan lekker uit je leidingen en blok wegloopt, vooral ook niet gezien de naam van het onderdeel en het feit dat er 2 SLANGEN WAAR JE VLOEISTOF DOORHEEN LOOPT op aangesloten zitten.
 
Lodyx, keep it real he, der zijn mensen die het weten en nog niet weten, daarom vragen ze het.

Laurens. Simpel je draait gewoon alles los om die deksel los te krijgen en dan polijst je het, zet alles weer zoals je het los hebt gehaald terug (schrijf dit op een blaadje ofzo, voor als je het vergeet) En dan vul je je koelvloeistof bij in het reservoir. Wel goed ontluchten anders blijft er lucht in je cilinder zitten en loopt het kapot. Zorg ook dat de pomp weer goed gemonteerd zit anders kan het ook kapot lopen.

succes ermee, voor vragen kan je natuurlijk altijd hier terecht.
 
Excuses voor voorgaande reactie, schoot een beetje uit mijn slof hehe

Het makkelijkste is om een grote platte bak onder je ontsteking/waterpompdeksel daaro te zetten. Dan maak je de onderste slang los, eventueel kick je een paar keer (of laat je scooter eventjes lopen zodat alles er een beetje uitgepomt wordt). Het water uit de slangen en wat uit het gat waar de slang op aangesloten zat loopt dan netjes in de bak en dan heb je dus niet een dikke zooi achter t huis of in de schuur 8P

Daarna de instructies van Wieger idd opvolgen
 
hallo,
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen ...
ik ben op zoek naar een alternatief voor mijn originele luchtfilter (geen powerfilter) iets wat er op lijkt en wat ik ''gemakkelijk'' op mijn carberateur kan zetten . heeft iemand misschien een tip ? ,want ik word helemaal gek van mijn originele filter die blijft eraf springen omdat de schroefdraad op mijn frame kapot is..
help aub
 
Status
Not open for further replies.