Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Trouwens voor de computerliefhebbers, de nieuwe forum hardware:

[ir]http://www.bas.scooterforum.net/dell/IMG_1761%20%5bDesktop%20Resolutie%5d.JPG[/ir]
[ir]http://www.bas.scooterforum.net/dell/IMG_1763%20%5bDesktop%20Resolutie%5d.JPG[/ir]

Specs: Dell 2950 III, 2 x quadcore, 8gb mem, 15k scsi schijven in raid 10 en nog wat opties.


Hang hem op @ evoswitch in Haarlem... Dan kan ik je meeten :p
 
:x

Ik denk dat het Gyrocenter in Amsterdam wordt, het is nog niet 100% definitief, maar dat wordt het waarschijnlijk. Vandaag eindelijk de DRAC aan de praat gekregen, dus we schieten op. Me deadline is 1 april, maar ik verwacht eerder :)
 
Ff een vraag nog over dat 64 bit gebeuren....

Ik heb ook een 64 bit processor, met vista dus. Maar vista stinkt keihard, ik wil weer gewoon xp. Werkt xp wel gewoon icm 64 bit ? Want ik had begrepen dat er ook een speciale xp 64 versie was.

Voor de zekerheid ff vragen :p voor ik vista eraf pleur.
 
Inderdaad, alleen moet je wel een Windows XP 64 bits versie kopen/downloaden/jatten/lenen.
De drivers blijken alleen nog steeds aardig lastig te zijn met XP 64 bits, vandaar dan veel mensen lekker op 32 bit blijven draaien (boven de 3,2gb kom je toch niet snel, zeker met xp niet).
 
Het verschil tussen 32 en 64 is gewoon het geheugen ondersteuning...

Als je niet meer dan 2 gb hebt kun je gewoon XP of Vista 32 bit pakken, wil je gebruik maken van meer geheugen stap je over naar xp of vista 64 bit...

Je processor heeft daar niks mee te maken....
 
Mja ik heb er bij Jasper ook gewoon Vista op gezet omdat het een stuk makkelijker werkt en de overstap nu dan wat simpeler is.
Daarnaast is Vista ook een stuk beter beveiligd, met name User Account Control.

Maar je kunt dus ook gewoon XP-32 bit gebruiken, zoals de CD die je hebt vergeten mee te nemen. PM maar even je adres dan stuur ik deze op.



Hang hem op @ evoswitch in Haarlem... Dan kan ik je meeten :p

:x

Ik denk dat het Gyrocenter in Amsterdam wordt, het is nog niet 100% definitief, maar dat wordt het waarschijnlijk. Vandaag eindelijk de DRAC aan de praat gekregen, dus we schieten op. Me deadline is 1 april, maar ik verwacht eerder :)

Puik idd daar bij Evoswitch, meerdere malen geweest en onderhand zelf klant daar nu (Leaseweb :<) maar zeker een top datacenter. Zeker een overweging waard.
 
Snelheden @ pcextreem (die daar ook hangen) zijn niet gek iig, atm testfile aan het downloaden naar mijn huis @ 2,8mb/s :D.

edit:
wget naar mijn webserver;
100%[====================================>] 104,857,600 11.28M/s
:W

Misverstandje denk ik:D Er zijn 2 versies van XP, 32-bit en 64-bit. Je moet gewoon lekker de 'normale' 32-bit versie pakken. 64-bit is engels en de driver ondersteuning is waardeloos.

8P
 
Ligt eraan of je ook sata aansluitingen vrij hebt :)
en anders kan je een extra controller inbouwen.

Hoeveel wil je er dan? En waarom?
 
Bart heeft me door:D
Maar ik heb nog wel sata aansluiting op het moederbord
maar sata is toch voor harde schijven?
maar ik heb hier een dvd brander die toch net weer iets nieuwer is dan wat ik nu heb en er zit labelflash op dus dan heb ik 3 drive's
Maargoed het is toch te doen met ide?
1 keer master en 2x slave?
of zeg ik nu iets wat totaal niet klopt?
 
Neuhh, het is overigens niet heeeeel boeiend ofzo. Meeste vinden het handig omdat die S-ATA kabeltjes zo klein zijn, minder rommelig in je kast dus + betere airflow..
 
Even een vraagje over Exchange dingen en Groove.

We zitten in een projectgroep van 5 man met ieder een laptop. Nu willen we 1 centrale documentenplek hebben en 1 centrale agenda. Het liefst allemaal via een soort van server die dag en nacht aan staat zodat iedereen 24/7 toegang heeft tot de documenten.

Wat is een simpele manier om zoiets te maken? We beschikken allen over Office 2007 (met Groove).

edit: Dus iedereen heeft toegang tot alle documenten, kan documenten en agenda synchroniseren & toevoegen

edit2: We hebben Groove inmiddels draaien op 3 laptops, werkt perfect enkel moet alles in 1 en hetzelfde netwerk zijn. Nu ben ik thuis en kan ik geen verbinding meer maken.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top