Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Ik heb sterk het idee dat er genoeg word verdient aan SF.net :D

Als jij het me verteld, zou ik het ook graag willen weten want ik merk er niks van. Deze server is het resultaat van 3 jaar sparen en een hele goede prijs via me werk gekregen.

Software specs: Apache, Mysql, PHP :p Alles komt hier op te draaien, vandaar ook bv 8gb mem en 15k toeren scsi schijven. Software hier en daar goed tweaken voor optimaal resultaat.

Bandbreedte wisselt, zitten nog wat andere dingen op dezelfde server. Denk aan z'n 200gb voor het forum, misschien in de toekomst meer voor als we ook iets met images gaan doen ;)
 
Ja, mem wordt meeste gebruikte door mysql, en aangezien de meeste hits toch uit cache zijn loont het om veel mem te hebben zodat je hele database erin staat. Zegmaar 4gb is voor mysql, de rest voor apache en dergelijke.
 
Trouwens voor de computerliefhebbers, de nieuwe forum hardware:

Specs: Dell 2950 III, 2 x quadcore, 8gb mem, 15k scsi schijven in raid 10 en nog wat opties.

Nice 2 weken geleden ook een dell server @ stage gekregen. Die had ook 2x quadcore 16 gb geheugen en 2 15k schijven :)
 
Ja, mem wordt meeste gebruikte door mysql, en aangezien de meeste hits toch uit cache zijn loont het om veel mem te hebben zodat je hele database erin staat. Zegmaar 4gb is voor mysql, de rest voor apache en dergelijke.

Nice, dat gaan we zeker merken dan :D

@ Thijs.... op mijn werk hebben we een leuke VMware bak draaien.
Ook 2 quadcore's, met 32GB mem en 3TB aan SAS schijven :)

voor thuis ben ik ook bezig met een vmware bak, die word wel wat trager, met een quadcore, 8gb mem en 2x 320gb in raid 1, en een 16 kanaals controller voor een raid 5 array met in het begin 3 schijfjes.... ben er alleen nog niet uit of ik gelijk voor schijven van 1TB ga, of begin met 500GB schijven. Komen ook 3 intel pro 1000GT NICs in, wel jammer dat de quadpoort NIC's zo duur zijn, heb wel een switch die teaming / trunking ondersteund :p
 
Ik zou er 750gb hddtjes in stoppen, 1tb's zijn atm nog veel te duur.
Kunt altijd nog een 2e raid set maken met een aantal *tb hdd's tzt. Waarom wil je er trouwens 3/4 Gbit nics in hebben?, je wilt hem ook als switch gaan gebruiken oid? 8P. Zolang je iets van windows gebruik zul je toch geen snelheden boven de 40-50mb/s gaan halen en kun je net zo goed gewoon een Gbit router gebruiken :p.
 
Je bent de 1e die na Bas post, moet je daarom die foto's er ook bij quoten :X

En kom nou niet aan met ''zeur niet zo''. Het is gewoon focking irritant om altijd maar die foto's erbij te quoten. En dit bedoel ik over het gehele forum.

Speciaal voor jou geedit, koop een taart en ga het vieren....
 
Ik zou er 750gb hddtjes in stoppen, 1tb's zijn atm nog veel te duur.
Kunt altijd nog een 2e raid set maken met een aantal *tb hdd's tzt. Waarom wil je er trouwens 3/4 Gbit nics in hebben?, je wilt hem ook als switch gaan gebruiken oid? 8P. Zolang je iets van windows gebruik zul je toch geen snelheden boven de 40-50mb/s gaan halen en kun je net zo goed gewoon een Gbit router gebruiken :p.

ja 750 gb's zijn ook nog een optie :+
de servert gaat ook een firewall draaien, op mijn switch configureer ik 2 vlans.
die quadpoort was leuk geweest voor een 2gbit trunk naar de switch, puur omdat het kan :)
 
Ik heb een klein probleempje:

Ik heb een tijd geleden mijn draadloos netwerk ingesteld met een WEP versleuteling.

nou is het zo dat we een extra laptop hebben en ikzelf een nieuwe PSP, nu ben ik alleen vergeten wat die WEP sleutel was. Hoe kan ik daar achterkomen zonder allemaal hack programma'tjes te moeten installeren?

Bij voorbaat dank!
 
Wiieejjj ! Me PCtje doet 't weer. :W Nieuwe ANTEC NINE HUNDRED behuizing , 4GB geheugen totaal ( 3GB erbij geplaatst ) , en een ZALMAN 750Watt voeding
mg. :7
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top