Het grote computer topic #5

Status
Not open for further replies.
Ik heb eind januari €150 betaald voor PC1333 Corsair geheugen, dit heb je nu voor €90 ofzo?
 
Ik heb 1x een hele dure videokaart gehad (Nvidia 7800GTX, toen nieuw €450) en heb deze na een 3 jaar vervangen, heb nu al weer een jaar een HD4870 voor €200, deze zou ik over een halfjaar al kunnen vervangen en dan ben ik net zoveel geld kwijt geweest.......
Qua prijs/preformance kun je beter een (goeie serie) ~€200 kaarten kopen. Ik draai momenteel alles perfect op 1920*1200.....

Enige waar je wel rekening mee moet houden, een 24 inch scherm is huge, passen er wel 2 op je bureau?.

Lijkt mij een prima plan om voor een wat goedkopere kaart te gaan dan, welke zou dat nu moeten worden dan ?

Bureau word 2.5 meter lang dus dat moet wel gaan lukken.
 
Ok, op welke site is die lijst van ruud gemaakt, dan maak ik nog ff een lijstje :)

op tweakers dus, ff bezig.

Van die gtx zijn al een berg fabriekanten maakt dat nog verschil ?

Hier kom ik nu op uit, zit een samsung dvd +- brander bij, stond bij populairste vandaar die, geluid komt van het moederbord of moet daar ook nog een kaart voor komen ?

Moet alleen nog een keybord, muis en speakers hebben :p

Ik heb het geheugen en de schijf gepakt die vissa suggereerde, 750G was max wat ik kon vinden van die serie, prima, ik ga mijn oude pc gebruiken om te downloaden, wil deze zo schoon mogelijk houden.

Mocht deze lijst goed zijn zit ik ruim binnen budget, niks mis mee natuurlijk maar als er iets is waarvan jullie zeggen doe dat dan anders geef een gil :)

34q5y10.jpg
 
Last edited:
Je kunt beter dan de 640Gb versie van de Black nemen. Deze hebben namelijk grotere platters (2*330Gb) inplaats van die 750Gb met 3*250. Grotere platters = meer snelheid :D.

Mijn ervaring is dat er tussen die merken videokaarten meestal amper verschil tussen zit. Of je moet een overgeclockte kaart willen kopen, maar meestal zijn die veel te duur voor het kleine beetje extra preformance wat ze bieden (je overclock dat er zelf ook zo bij meestal).
 
Das altijd beter :)

Die brander is el cheapo maar prima ?

Muis en toetsenbord nog een probleem of maakt dat allemaal niet zoveel uit ?

Geluid ook ff naar kijken nog, wil denk wel 5.1 als dat mogelijk is ?

Dan hou ik deze kaart aan en is de pc vrij compleet, over iets meer dan een maand ben k thuis, dan eens kijken of er verbeteringen mogelijk zijn en dan bestellen :)


Dan is dit de nieuwe lijst:

5vrq7m.jpg
 
Last edited:
Ik ben eigenlijk niet te spreken over die brander/lezer. Ik heb hem zelf maar hij maakt echt een enorm pokke lawaai.

Lite-on IHAS322 is een betere optie denk! :)
 
Weer een vraagje van mijn kant:

Wie weet nog een goeie AGP-kaart te vinden? Wel met een fan, want m'n kast koelt niet zo super op het moment.

Als ik me niet vergis zijn AGP-kaarten nu spot goedkoop. En aangezien ik geen zin heb om m'n pc weer te upgraden lijkt me dit even de beste oplossing.
 
Das altijd beter :)

Die brander is el cheapo maar prima ?

Muis en toetsenbord nog een probleem of maakt dat allemaal niet zoveel uit ?

Geluid ook ff naar kijken nog, wil denk wel 5.1 als dat mogelijk is ?

Dan hou ik deze kaart aan en is de pc vrij compleet, over iets meer dan een maand ben k thuis, dan eens kijken of er verbeteringen mogelijk zijn en dan bestellen :)


Dan is dit de nieuwe lijst:

5vrq7m.jpg

Ikke wil bouwen voor jou, graties vriend :p
 
Iemand tips voor een 1920 x 1200 scherm?
Mag 22 of 24 inch zijn, prijs onder de 300 euro....

Kleine rand is een must :)
 
Ik wil ook nog steeds een goeie 24" lcd... Maar weet nou niet hoe dat zit met die LCD schermen zelf ( zit ook weer verschil in met kleuren enzo ). Zat pas achter een Dell 24" met PVA scherm? Dat beeld was echt super strak!!
 
Last edited:
T240 :W. Kan me voorstellen dat je die rode onder/bovenkant niet mooi vind, + de randen aan de zeikant zijn redelijk groot.
 
Vind het inderdaad een oerlelijk scherm.
Het beeld schijnt erg mooi te zijn, alleen het design, nee.
Zeker niet als je er meerdere naast elkaar wilt zetten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top