Het grote computer topic #5

Status
Not open for further replies.
Ik vind Vista ook prima draaien hoor, maargoed.

Draai nu ook 7 op mijn mediacenter, en dat bevalt goed.
Binnenkort mijn werkstation en (zakelijke :p) laplop overgooien naar 7 :)
 
Hmm veel positie reacties als ik het zo hoor. Toch maar is gaan installeren dan denk ik.
 
JBXXP5 Grafische kaart (PCIe) XFX GTX260 55nm HPHI49 Processor Intel® Core™ 2 Duo E8500 TN6M40 Voeding Cooler Master RealPower M620 TQXM12 Behuizing Cooler Master Centurion 5 CEBA15 DVD-Brander Asus DRW-20B1LT GPEAE0 Moederbord Asus P5Q AEBW11 Harddisks (SATA) Western Digital WD1001FALS ICIE5O Geheugen Corsair 4 GB DDR2-1066 Kit CDBU01 DVD-ROM Samsung SH-D163A

Kan iemand mij vertellen of dit een leuke samenstelling is voor de computer of zijn er nog verbeteringen op aan te brengen voor dezelfde prijs.

Ik hoor het graag.

Groet,
Martijn
 
JBXXP5 Grafische kaart (PCIe) XFX GTX260 55nm HPHI49 Processor Intel® Core™ 2 Duo E8500 TN6M40 Voeding Cooler Master RealPower M620 TQXM12 Behuizing Cooler Master Centurion 5 CEBA15 DVD-Brander Asus DRW-20B1LT GPEAE0 Moederbord Asus P5Q AEBW11 Harddisks (SATA) Western Digital WD1001FALS ICIE5O Geheugen Corsair 4 GB DDR2-1066 Kit CDBU01 DVD-ROM Samsung SH-D163A

Kan iemand mij vertellen of dit een leuke samenstelling is voor de computer of zijn er nog verbeteringen op aan te brengen voor dezelfde prijs.

Ik hoor het graag.

Groet,
Martijn

Wat is de prijs???? Het kan tegenwoordig wel een stuk beter, ligt eraan hoeveel je te besteden hebt.
 
Wat is de prijs???? Het kan tegenwoordig wel een stuk beter, ligt eraan hoeveel je te besteden hebt.



Dit setje bij elkaar kost nou 800 dus ik weet niet of er nog wat aan te verbeteren is zonder dat dit me gelijk veel meer kost.
 
Voor 800 euro heb je wel veel betere spullen ja, ik zal zo eens wat samenstellen!

Edit:

Kast: Coolermaster CM690, gewoon de beste all-round kast die er maar te verkrijgen is. Super airflow, kabelmanagement en voldoende ruimte.

Voeding: Coolermaster M520, modulaire voeding van CM, super betrouwbaar en stabiel, sterk zat om deze setup te draaien.

Processor: AMD Phenom II X940 Black Edition, waarom AMD? Omdat in dit segment er geen enkel betere Intel processor te krijgen is. De i7 is te duur voor die 800 euro, daar gaat de rest dan door onderuit. De X940 kan makkelijk in de nek hijgen van de Core i7 920 van Intel op game gebied. Alle andere processoren van Intel, de niet i7's, zijn gewoon vele malen trager.

Moederbord: Gigabyte MA790XT UD4P AM3, nieuwste type AMD moederbord met DDR3 ondersteuning, bezit gewoon alles wat je nodig zult hebben en is uiterst betrouwbaar.

Geheugen: G-skill DDR3 1600 mhz 6 Gig, wat valt erover te zeggen? Supersnel DDR3 geheugen en maar liefst 6GB!

Hardeschijf: Western Digital Caviar Black SE16 640GB SATAII, 1 v/d allersnelste normale Sata 7200rpm schijven van dit moment, hoort ook absoluut in deze PC thuis.

Videokaart: XFX GTX275 XXX, bij zo'n PC hoort natuurlijk een rappe videokaart, de GTX275 XXX van XFX is een super snelle kaart voor zijn prijs en ook nog eens uiterst betrouwbaar. Beter zul je niet krijgen in deze prijsklasse!

CD/DVD Lezer/brander: Liteon IHAS322, en als laatste natuurlijk een CD/DVD rom, deze lite-on is snel, stil en betrouwbaar, ook 1 v/d beste, goedkope, lezers/branders van het moment.


Zo, dat is toch echt wel een hele verandering tegenover dat 800 pc'tje dat je plaatste, nu heb je echt topspul voor die 800 euro. Tevens heb ik dit samengesteld bij: www.salland.eu, een uiterst betrouwbare en relatief goedkope webshop!
 
Last edited:
Prima systeem inderdaad. Die nieuwe AMD cpu's zijn een zeer goed alternatief als je het geld niet (over) hebt voor een i7!.
 
Als ik het goed heb, kan ik deze adapter toch gebruiken icm een Dell Inspiron 1300, in het slot aan de zijkant van de flaptop? Het lijkt een beetje op een slot voor een microdrive. Volgens mij werkt dit een stuk beter dan een usb netwerk adapter namelijk.

Iemand die dit kan bevestigen of een beter alternatief heeft? Thanks! :*
 
9019.jpg


Only having an ExpressCard slot is somewhat of a downer. There's hardly any ExpressCard accessory options on the market right now, it's all still PCMCIA focused. The ExpressCard is cheaper for manufacturers to put in notebooks than PCMCIA and that's why Dell opted for this expansion slot.

Een Expresscard slot dus....
 
Volges mij is express gewoon universeel... Mocht dat niet zo zijn dan zal hij vast wel een andere vorm hebben :)
 
Ik heb een vraagje,

Ik wil een netwerkpc installeren in mijn appartement en daar wil ik dan één terrabyte geheugen bij.
Is het verstandiger om deze in te bouwen of volstaat een externe HD ook?
Omdat de bestandsoverdracht toch via het netwerk gaat en hier al enige vertraging in zit.

Gr,
Mike
 
En Terrabyte geheugen ? Dat zijn heel wat geheugen repen :X

Denk dat jij bedoel 1TB aan opslag. ;) Inbouwen is het best imo. Maar als je die gegevens op andere plaatsten nodig hebt , dan is een externe verstandiger.

Een externe hardeschijf is een internehardeschijf , maar dan met een hoesje erom , en een adapter voor stroom en USB...
 
Ok inbouwen is het beste maar als je nu gaat afwegen dat een externe ook mee te nemen is.
Daarnaast vraag ik me af of het uitmaakt dat je hem inbouwd omdat je toch die vertraging van het netwerk hebt bij films kijken enzo.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top