Het grote computer topic #5

Status
Not open for further replies.
Snelheden opzich vallen wat tegen, maar dat was ook wel te verwachten met een software raid setup. Ik had alleen verwacht dat met een snelle cpu je wel iets hogere snelheden zou halen.
Heb @ GoT wel eens betere scores gezien, maar dat kan ook goed door windows komen.

Wat zijn de schrijfsnelheden die je haal? Met ATTO kun je dat eenvoudig testen.

full.png


Astu, de benchmark zegt me vrij weinig... heb ik wel write getest zo?

Ik vind de performance tijdens gebruik meer als acceptabel.
Een blu-ray (40GB) uitpakken in 10 Min.
Kopieeren zal altijd afhangen van de andere schijven, en in dit geval van het netwerk.

Dat is maximaal 1Gbit, en met een 2Gbit trunk en 2 sessies (session based load balacing) maximaal 2Gbit. Dan kom ik op 204MB/s Maximaal, als je full Gbit zou halen.

In de praktijk haal je dan never nooit (helaas) dus de disk performance vind ik meer als genoeg....
 
Je test met atto inprincipe de lees/schrijf snelheid bij verschillende transfer size. Kleine files versturen schiet niet op, dus bij de meest schijven haal je pas echt goeie snelheden boven de 64/128kb. Jij heb alleen getest met een 4mb bestand wat wel erg klein is, het lijkt erop dat hij soms files uit het geheugen gepakt heeft ofzo (je zou namelijk een keer een leessnelheid gehaald hebben van 800mb/s :W).

Snelheid is inderdaad meer dan voldoende. Ik verwacht dat je met een linux achterige nog wel wat harder zou kunnen gaan :).
 
Snelheid is inderdaad meer dan voldoende. Ik verwacht dat je met een linux achterige nog wel wat harder zou kunnen gaan :).

Een linux fileserver zou nog leuker zijn, zeker icm met iSCSI.
Ik durf dat echter niet aan, ik weet te weinig van linux... bang voor foutjes zeg maar :+
 
Ik snap ook amper wat van linux hoor ;).

gevonden @ tweakers, zo ziet een echte vette raidsetup eruit: 3ware hardware raid kaart met 8*1Tb Wester Digital @ raid 5:
atto.jpg
 
Factor 2 / 2,5 duurder maar dan heb je ook wat :W
Volgende keer word het denk ik SAS, met een een SAS expander...
dan kan je tot 128 schijven uitbreiden, dan ben je wel even klaar :+

Heb de bench nog een keer voor je gedraaid @ 32MB

full.png
 
Gvd.. vanuit het niets doet t internet op m`n laptop t voor geen meter. Pagina`s laden niet, of mega traag. Msn kan niet aanmelden, komt zo`n driehoekje voor Keyport oid te staan?!

Hij maakt wel gwn verbinding enz. Goed bereik. Downloads via bittorrent lopen ook gewoon door ..

Iemand een id hoe k dit kan verhelpen:X? Heb router enz al een keer uitgehad maar nog steeds niks.
 
Torrents zullen door het aantal connecties wat ze maken je router wel vast laten lopen. Keer voor 30 sec uittrekken doet meestal wonderen.
 
Torrents zullen door het aantal connecties wat ze maken je router wel vast laten lopen. Keer voor 30 sec uittrekken doet meestal wonderen.

Hmm heb vanmiddag meerdere dingen geprobeerd maar niks hielp.. De normale PC deed t wel gwn goed via draadloos. Heb em dus gwn gerestored via die acer troep. Staat nu wel weer ala fabrieksinstellingen maar wel weer stukkie sneller + internet doet t weer:W
 
Weet iemand of het mogelijk is om opgenomen spul van een UPC mediabox HDD Recorder blablabla op een laptop/pc/ps3 te krijgen???
 
Dat ding opnschroeven. HD in je computer hangen en overpompen. Of het makkelijker kan weet ik niet. :+
 
Volgens mij kun je geen bestanden opslaan vanaf de upc mediabox :(. Zou soms best relaxt zijn opzich............
 
iemand al aan het expirimenteren met Windows 7 ? :)

lijkt me best netjes, draait vlot enzo :)
 
Windows 7 boven staan.
Vind vista en Ubuntu beter tbh.
7 is nog veel te vroeg.
zowieso liever ubuntu maar goed :p
 
En nu in het Nederlands?

Windows 7, althans de versie die je nu gratis kan downloaden heeft nog wel aardig wat ,, bugs '' Het gaat zeker als een tierenlier, zodra hij officieel uit is komt hij, samen met een nieuwe PC, zeker erop! :)
 
juist :) !

ik vind em vet, makkelijker dan vista qua dingen opzoeken iig en hij draait echt goed imo :)

heb em op een losse computer staan en op een VMWare @ laptop om wat te pielen :p
(computer is amd 1.1 ghz volgens mij met 512mb ram (sd:D) en geforce 2, maar draait wel goed!)
 
Ik draai al een hele tijd op Windows 7, echt een top OS.

Zit nu op build 7707, dit houd ik tot dat de final er is. Een paar mensen die van 7077 gingen naar RC kregen allerlei raren problemen etc dus ik houd deze lekker.

Ik vind hem sneller draaien als XP & Vista (dat laatste is niet zo moeilijk 8P)

In vista ergerder ik me ook dood aan al die effecten, transparante balken etc maar daar heb ik in Windows 7 geen last van. Misschien komt dit omdat het super snel draait
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top