Het grote computer topic #5

Status
Not open for further replies.
Mja, de vraag die je jezelf moet stellen is hoevaak je dat ding daadwerkelijk mee gaat nemen... Heb het zelf ook gehad, maar dan met een laptop, was makkelijk om mee te nemen naar school enzo, heb um nu een jaar, ding heeft mn schoolgebouw 2x gezien geloof ik...

Hoewel je idd met die netwerkvertraging zit, is een interne goedkoper en makkelijker, hij is namelijk altijd aangesloten ;) En je kan natuurlijk het ook nog zo opzetten dat je via internet op dat ding kan inloggen, hoef je um ook niet mee te slepen
 
IK heb me sinds kort ook zon HTPC zoals ze het noemen, voor downloaden -filsm kijken op tv en opslag stukken sneller dan externe harde schijf en je kan er veel meer mee. (tevens ook stukken duurder dat wel)

Deze zet ik binnekort ook online, met FTP kun je dan overal waar je ook bent inloggen op de pc en gegevens ergens downloaden!

(mits die aanstaat dan :D )
 
Intel fanboy :D

In die prijsklasse rockt AMD met de Phenom II nog eventjes. 1 September komt de Core i5 Lynfield, een processortje die begint vanaf 150 euro maar wel de prestaties zo goed als evenaart van de Core i7 920, het instapmodel zelfs al! :) En het bijhorend moederbord, de P55, wordt ook lekker goedkoop!

De Core i7 920, 940 en 965 gaan er trouwens per 1 september uit. Dan blijven alleen de 950 en 975, de 2 nieuwste i7's van boven de 500 euro, over.

Ik dacht dat er juist toekomst zat in Socket 1366 ( i7 ) maar volgens mij gaat Intel zich juist richten op de i5.
 
Weer een andere socker \o/. Voordeel bij AMD is dat er nu al 4 generaties backwards compatible zijn :W
 
Heb ff wat hulp nodig,

sinds zondag doet mn laptop n beetje raar, zal hieronder wel zetten wat hij doet, misschien dat iemand weet wat hij heeft.

- kan niet inloggen op msn, geeft fout door beveiliging
- kan mn mail niet ophalen via windows live
- beveiligde websites zoals internet bankieren, hotmail enzo kan ik niet op, omdat er geen beveiligings certificaat is, moet er dan 1 ophalen en zonder beveiliging door gaan.
- tijd en datum word steeds veranderd, had het gister avond goed gezet, maar staat nu weer op 0.10 11 februarie 2006

als ik systeem herstel doe terug naar zaterdag is er niets meer aan de hand, dan doet alles het weer

heb windows vista en mn laptop is van hp pavilion


EDIT: ben er nu achter dat als ik de datum en tijd goed zet, alles het weer doet. maar als ik hem afsluit en weer opstart staat het weer op 2006
 
Last edited:
probeer eens je tijd via een tijdserver te laten syncen.
certificaten hebben dacht ik ook een correcte tijd / datum nodig om te werken, zo ook msn.
 
Goed,

Als ik thuis kom moet ik een nieuwe pc hebben. hij zal enkel voor gamen gebruikt gaan worden Battlefield unreal enz

Eis is dat ik 2x 24" breedbeeld wil ivm een ander spel waar ik 2 accounts op draai :p

Wat is er voor zeg 1750 - 2000 euro te krijgen ?

Ik kijk regelmatig op tweakers maar eigenlijk zegt het me allemaal vrij weinig en om nou blind een systeem te kopen dat op 1 site aangeraden word vind ik ook niks :p
 
Voor een €1750 moet je een flink dik systeem samen kunnen stellen. Wil je overigens met alle games dual screen draaien?.
Zal wel eens wat leuks inelkaar zetten zo :D

edit:
systeem_1650euri.jpg

Qua basis heb je hiermee het meeste wel (op een dvd fikker na geloof ik :D). Beeldschermen heb ik zelf, kan goed dat er momenteel betere/goedkopere te krijgen zijn maar zo heb je iig een redelijke prijs indicatie.
Zelfde verhaal met de videokaart, ik zou misschien een wat goedkopere kaart kopen, je kunt beter iedere 2 jaar een €200 videokaart kopen en dan 1x in de 3 jaar een €400 kaart is mijn ervaring.....
 
Last edited:
Mooi systeem, ik zie alleen dat je 6GB erin zet.
Zoek dan wel even uit (Douwe) of je games draaien op Windows 64bit, welke je moet draaien als je 6GB wilt adresseren.

Is dit scherm trouwens niet goed?
http://tweakers.net/pricewatch/224030/samsung-syncmaster-2443bw.html#tab:info

Door de kleine rand misschien wat meer geschikt om dual screen te draaien. Ik ben zelf ook opzoek naar een setje 24" schermen... ik moet me er nog in verdiepen, maar vind dit design wel mooi.
 
In eerste instantie dacht ik schermen er bij maar dat word 'm niet, 1 scherm zou ook wel kunnen, heb er nog wel 1 staan maar 2 dezelfde is natuurlijk een stuk mooier.

Voor het dual screen spelen maakt het niet echt uit hoe dik de rand is, het is per scherm een account dus vormt niet samen 1 "beeld" zeg maar, verder plan ik niks dual te gaan spelen.

Ik neem voor het gemak maar ff aan dat de nieuwe shooters ( battlefield 1943 enz ) wel op 64 bit draaien, doet flash dit ook ? speel een flash spel ook veel namelijk :p

Het idee om een goedkopere videokaart te kopen voor 2 jaar ipv een 2 keer zo dure voor 3 staat mij ook wel aan, dan doet upgraden misschien wat minder pijn.

-edit- zie net dat de prijs van dat scherm ook wel erg netjes is :)
 
Persoonlijk zou ik het geheugen vervangen voor de OCZ Reaper serie i.p.v. platinum, zijn ook 100 eu'tjes. En als hardeschijf een Western Digital Caviar SE16 Black! :W
 
Mooi systeem, ik zie alleen dat je 6GB erin zet.
Zoek dan wel even uit (Douwe) of je games draaien op Windows 64bit, welke je moet draaien als je 6GB wilt adresseren.

Is dit scherm trouwens niet goed?
http://tweakers.net/pricewatch/224030/samsung-syncmaster-2443bw.html#tab:info

Door de kleine rand misschien wat meer geschikt om dual screen te draaien. Ik ben zelf ook opzoek naar een setje 24" schermen... ik moet me er nog in verdiepen, maar vind dit design wel mooi.
Die schermen hebben wij op school, ik heb hier thuis een Samsung T220HD, en het beeldkwaliteit van die schermen die jij aangeeft zijn beduidend minder als een T220. Dus als ik Douwe was zou ik zeker voor Ruud zijn keuze gaan.
 
Die schermen hebben wij op school, ik heb hier thuis een Samsung T220HD, en het beeldkwaliteit van die schermen die jij aangeeft zijn beduidend minder als een T220. Dus als ik Douwe was zou ik zeker voor Ruud zijn keuze gaan.

Thanks voor de info, ik moet me er nog in gaan verdiepen.
Wat zwaar klote is, is dat de meeste nieuwe schermen 1080 pixels hoog zijn in plaats van 1200.

Fuck dat, tv kijken doe ik op mijn big ass tv, op mijn pc monitor wil ik zoveel mogelijk pixels :(
 
Ik heb sinds kort ook dual screen, naast mn 22 inch staat nu een 15 inch :p Opzich wel handig, als ik een serie of film kijk, kan ik ondertussen wat extra dingetjes doen ernaast.
 
Mooi systeem, ik zie alleen dat je 6GB erin zet.
Zoek dan wel even uit (Douwe) of je games draaien op Windows 64bit, welke je moet draaien als je 6GB wilt adresseren.

Is dit scherm trouwens niet goed?
http://tweakers.net/pricewatch/224030/samsung-syncmaster-2443bw.html#tab:info

Door de kleine rand misschien wat meer geschikt om dual screen te draaien. Ik ben zelf ook opzoek naar een setje 24" schermen... ik moet me er nog in verdiepen, maar vind dit design wel mooi.

Ik draai nu een krap halfjaartje x64 en heb totaal geen problemen gehad. Alleen bepaalde games die niet op Vista draaien, werken op x64 Vista natuurlijk ook niet ;). (enige game waar ik tegenaan liep is Motocross Madness 2).
Een Core i7 kopen met 3gb ram is zonde IMO, aangezien dat geheugen toch maar amper meer kost.

In eerste instantie dacht ik schermen er bij maar dat word 'm niet, 1 scherm zou ook wel kunnen, heb er nog wel 1 staan maar 2 dezelfde is natuurlijk een stuk mooier.

Voor het dual screen spelen maakt het niet echt uit hoe dik de rand is, het is per scherm een account dus vormt niet samen 1 "beeld" zeg maar, verder plan ik niks dual te gaan spelen.

Ik neem voor het gemak maar ff aan dat de nieuwe shooters ( battlefield 1943 enz ) wel op 64 bit draaien, doet flash dit ook ? speel een flash spel ook veel namelijk :p

Het idee om een goedkopere videokaart te kopen voor 2 jaar ipv een 2 keer zo dure voor 3 staat mij ook wel aan, dan doet upgraden misschien wat minder pijn.

-edit- zie net dat de prijs van dat scherm ook wel erg netjes is :)

Ik heb 1x een hele dure videokaart gehad (Nvidia 7800GTX, toen nieuw €450) en heb deze na een 3 jaar vervangen, heb nu al weer een jaar een HD4870 voor €200, deze zou ik over een halfjaar al kunnen vervangen en dan ben ik net zoveel geld kwijt geweest.......
Qua prijs/preformance kun je beter een (goeie serie) ~€200 kaarten kopen. Ik draai momenteel alles perfect op 1920*1200.....

Enige waar je wel rekening mee moet houden, een 24 inch scherm is huge, passen er wel 2 op je bureau?.

Persoonlijk zou ik het geheugen vervangen voor de OCZ Reaper serie i.p.v. platinum, zijn ook 100 eu'tjes. En als hardeschijf een Western Digital Caviar SE16 Black! :W


Als jij zeg da het beter is geloof ik dat meteen, ben niet 100% meer thuis in het i7 geheugen. Weet wel dat het een stuk goedkoper is geworden :D. WD Black is een erg mooie schijf idd, heb er zelf ook 1 als OS hdd.
SSD als windows schijf zou ook leuk zijn, maar dat is imo gewoon te duur momenteel.
 
Last edited:
Klopt, het hele hardeschijf gebeuren begint nu tenminste aardig opgekrikt te worden! Als er iets in een PC van tegenwoordig de bottleneck is is het wel de hardeschijf. SSD is heerlijk snel maar nog erg duur. Ik zag laatst nog wat nieuws voorbij komen, een hardeschijf in een PCI-E slot vorm maar was nog tig keer zo snel als een SSD! Dat ze daar maar snel mee opschieten en de prijzen van SSD's naar beneden kelderen! :)

Net zoals geheugen, een half jaar geleden betaalde je nog de hoofdprijs voor een setje DDR3 geheugen, nu lach je jezelf krom om die prijzen, zo goedkoop! :W
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top