Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Eindelijk na veel getest en gedaan te hebben mac os op een 'normale pc' werkend gekregen :#

1.jpg


2.jpg


3.jpg


Het is alleen nog best traag omdat ik het virtueel draai, maar ben bezig het wat sneller te krijgen. Tevens heb ik er ook nog geen internet op, dus ik kan nog geen programma's downloaden etc. Maar er wordt aan gewerkt :W
 
ooi ik heb een probleem met me comp
als ik ga webcammen op msn, dan gaat me comp erg langzaam en flipt altijd, sommige dingen lopen even vast enzo. dan val me comp ook nog uit ook

ik zet weer aan, geen contact met beeldscherm:? en valt na paar seconden gewoon weer uit. dus even paar minuten wachten
toen zettte ik weer aan
toen ging ie piepen ja zo van iets temperatuur te heet of zo:? dus k moest f2 drukken om verder te gaan

die heb ik laatste tijd erg veel last van, me comp valt elke dag uit:x

wat kan het zijn? hoe kan ik verhelpen?:)


specs van me comp:
intel celeron
2.93 ghz
1 gb geheugen
Nvidia geforce 6600 GT( comp is nu 2 jaren oud)
 
Schroef je kast eens open en zuig hem schoon? Misschien zit er wel allemaal stof in je koeler en dergelijke waardoor ie ze warmte niet kwijtkan.

@Thijs. VMWare is inderdaad handig
 
is er geen andere manier waardoor me comp sneller werkt tijdens cammen

ik heb me kast al schoon gestofzuigt, en ik zet me ventilator voor open kast tijdens cammen, maar werkt niet veel:)
 
Misschien is het wel gewoon een driver issue. Van een webcam hoort je pc niet zo enorm traag te worden.
 
Eindelijk na veel getest en gedaan te hebben mac os op een 'normale pc' werkend gekregen :#


Het is alleen nog best traag omdat ik het virtueel draai, maar ben bezig het wat sneller te krijgen. Tevens heb ik er ook nog geen internet op, dus ik kan nog geen programma's downloaden etc. Maar er wordt aan gewerkt :W

Nogmaals; waarom wil je in godsnaam OSX erop? :)
 
ey men, ik was laatst ff aan het gamen op mijn laptop zonder dat ik wat anders aan had (geen internet/msn of andere shit.) opeens liep die vast tijdens een simpel potje quake 3 :?

nou dacht ik , ach kan gebeuren maar ik kan niks meer doen met me lappert in windows :| |(

het opstarten tot het windows xp prof blauwe laadbalkje gaat gewoon snel maar daarna blijft hij ongeveer een half uur op "Windows wordt gestart" staan en daarna een 15 minuten of langer op "Welkom"....

weet iemand wat er aan de hand kan zijn, ik dacht miss aan een gecrashte hd maar dat lijkt me sterk 1,5 maand na aanschaf :X !?
 
ey men, ik was laatst ff aan het gamen op mijn laptop zonder dat ik wat anders aan had (geen internet/msn of andere shit.) opeens liep die vast tijdens een simpel potje quake 3 :?

nou dacht ik , ach kan gebeuren maar ik kan niks meer doen met me lappert in windows :| |(

het opstarten tot het windows xp prof blauwe laadbalkje gaat gewoon snel maar daarna blijft hij ongeveer een half uur op "Windows wordt gestart" staan en daarna een 15 minuten of langer op "Welkom"....

weet iemand wat er aan de hand kan zijn, ik dacht miss aan een gecrashte hd maar dat lijkt me sterk 1,5 maand na aanschaf :X !?
Systeem herstel uitgevoerd? Zou dat maar eens eerst proberen :)
 
heb ik geprobeerd jah..

wou ook niet, hij bleef op 1/3 ofzo hangen :|

veilige modus idem, hij start veeeeet traag op en als ie eenmaal in windows is kan ik nog niks :'(
 
Omdat ik er eerst mee wil proberen, voordat ik een dure mac ga kopen. Misschien bevalt het wel helemaal niet en koop ik zo'n ding voor niks :)

Kan je nu al vertellen dat het op een PC 10x minder tot z'n recht komt dan op een Mac natuurlijk :) Verder kan je ze in Apple Centres ook uitgebreid testen.. Heb zelf een iBook gehad, OSX is erg wennen maar je moet de windows structuur gewoon uit je kop zetten, dan heb je het zo door. Verder zijn er fora waarop vervangende programma's worden benoemd die je normaal in Windows gebruikte.
Er zijn gelukkig al een hoop programma's voor beiden systemen, denk aan; Office (helaas geen Access), MSN, WinRar etcetc...

Vooral installatie mappen van programma's e.d. kon ik in het begin niet vinden maar het werkt eigenlijk veel makkelijker dan windows.. Om iets te installeren sleep je het icoontje (gedownloade bestand) naar je Programma map, om te deinstalleren sleep je dat icoontje naar de prullenbak etc. OSX doet een hoop zelf voor je :)

Meest ideale is om een Mac te kopen en (als dat inmiddels al uit is) BootCamp erbij te kopen. Krijg je bij het indrukken van de Apple knop bij het opstarten de keuze of je windows of OSX wilt draaien. Omdat in de nieuwe Macs een Intel processor zit draait windows ook gewoon vlekkeloos :)

Succes bij je beslissing in ieder geval!
 
Kan je nu al vertellen dat het op een PC 10x minder tot z'n recht komt dan op een Mac natuurlijk :) Verder kan je ze in Apple Centres ook uitgebreid testen.. Heb zelf een iBook gehad, OSX is erg wennen maar je moet de windows structuur gewoon uit je kop zetten, dan heb je het zo door. Verder zijn er fora waarop vervangende programma's worden benoemd die je normaal in Windows gebruikte.
Er zijn gelukkig al een hoop programma's voor beiden systemen, denk aan; Office (helaas geen Access), MSN, WinRar etcetc...

Vooral installatie mappen van programma's e.d. kon ik in het begin niet vinden maar het werkt eigenlijk veel makkelijker dan windows.. Om iets te installeren sleep je het icoontje (gedownloade bestand) naar je Programma map, om te deinstalleren sleep je dat icoontje naar de prullenbak etc. OSX doet een hoop zelf voor je :)

Meest ideale is om een Mac te kopen en (als dat inmiddels al uit is) BootCamp erbij te kopen. Krijg je bij het indrukken van de Apple knop bij het opstarten de keuze of je windows of OSX wilt draaien. Omdat in de nieuwe Macs een Intel processor zit draait windows ook gewoon vlekkeloos :)

Succes bij je beslissing in ieder geval!

Ik vind MAC opzich ook geweldig, maar het probleem is dat ik zelf aan studeren ben voor ICT. Hierbij gebruik je eenmaal veel Microsoft! Tevens bezit ik zelf een ipod video wat ik echt super geweldig vind, wat ik alleen niet leuk vind is dat ik dat ding elke dag moet resetten, en wat ik hierdoor ondervonden heb is dat de service van apple niet echt super goed is.

Tevens heb je het probleem dat die krengen relatief duur zijn, je kan ze niet upgraden etc. Ik ben nu ook bezig met de voor en nadelen tegenover elkaar te zetten :) En wie weet, misschien verkoop ik deze game-bak en koop ik een macbook :winner:
 
Ik heb Information Engineering gestudeerd (soort van Bedrijfskundige Informatica) en vooral met Java e.d. is een Apple niet aan te raden.... Vaak gezeik mee dat hij het op mijn laptop niet deed en als ik dat bestand naar een ander stuurde dan weer wel.. BootCamp is daar natuurlijk wel de oplossing voor omdat je dan ook gewoon Windows kan draaien. Maar ik had toen echt veel gelul, ook dingen in Access doen etc en dat zat dan weer niet in Office for Mac, dat soort grappen :)

Verder weet ik niet waar die fabel vandaan komt maar Macs kan je ook gewoon upgraden hoor ;) Alleen moet je vaak je halve laptop uit elkaar schroeven om bijv bij je harde schijf te kunnen..

Ik krijg binnenkort in ieder geval ook weer een MacBook (moet ff 3 weekjes wachten tot mn baas van vakantie is :p) en heb ernaast gewoon m'n Dell desktop..
 
Thanks! :) Volgende week weer met school beginnen, dus dan eens rond vragen of mensen interesse in mijn pc hebben :# Als ik het voor een nette prijs verkocht krijg, komt er een Mac book denks :W
 
kan ik zomaar een filmpje (Winamp media file......mpeg?) op dvd branden zodat m'n dvd speler hem kan afspelen of moet het filmpje eerste omgezet worden?
 
Iemand nog tips voor een kleine notebook 12" - 14" met een T7xxx processor en een geaccelereerde videokaart? Ik kan niet moois vinden behalve de Dell XPS 1330. Maar daar zit een wachttijd van 6 weken op. Anders wordt het een Macbook Pro.
 
@ Kenzie: Kijk eens bij processen in taakbeheer (Ctrl + Alt + Del) of er iets is wat er uit springt qua CPU gebruik.

@ Marcel: Zelfde als hierboven.

@ MarcR: Staat meestal op de DVD speler wat ie af kan spelen, anders kijk je ff of je speler hier in de lijst staat.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top