Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Ik heb een OCZ 1000watt Pro X Stream, maar ik denk dat ik die maar ga vervangen voor een 750 modulaire PSU, het is echt een troep in die Antec 900.

De kast valt me ook een beetje tegen eigenlijk, hij is wel mooi en degelijk. Alleen alles met schroefjes... en de fan's met molex stekkers :( ik had graag gewone fan stekkertjes gehad. had eerst effe een review moeten lezen eigenlijk.

Achja, alles zit nu. verders bevalt hij wel.
 
Ja ik ze ook met die schroefjes van de HDD's enzo. Beetje jammer. Zijn ook betere goedkopere no tools dinges... Had ik in me vorige kast. Veel beter. En makkelijker. Kkik , klak en klaar. :)

Mja , verder , wat bedoel je met gewone molex stekkertjes ? Die wit-achtige doorzichtige ?
 
pfff na me stroomstoot is er van alles stuk gegaan in me pc.
En moet ik waarschynlijk nieuwe harde schyven in me pc.
by laden van pagina gebeurt het soms dat beeld even op zwart slaat
of flikkert
Ook heb groene stipjes in me beeld en die ook in foto,s flikkeren of verschynen.
Hy start zeer traag op
videokaart is nog wel goed en geluid ook dus denk zelf hieraan dat me schijven ten einde zijn
even wat gegevens
als moederbord heb ik deASUS K8V-VM Socket 754, PCI-X, LAN, 2xSATA, 2xIDE, 5.1 SND, 4xPCI
heb een processor de AMD SEMPRON 64bit 3000+ (1.8 Ghz), 754
als koeler daarvan deTHERMALTAKE TR2-R1 Ultra Silence AM2 Cooler
als videokaart de Nvidia GeForce FX 5600
geluidskaart is de creative soundblaster 5.1
verder zit er nog een liteon dvd r/rw in
en de asus 52x32x52x in
en kingston 512 mb
wat voor harde schyven kan ik het beste er in doen wil er namelijk 2
weet iemand ook mischien wat voor harde schyven ik kan gebruiken
en /of 160 en 80 gb zou kunnen of niet
 
Western Digital's zijn erg goed , Samsung SpinPoints schijnen ook erg goed en stil te zijn. Geld ook voor de WD's. :)
 
Waarom zo'n enorm zware voeding dan? Wat ben je allemaal van plan dat je 750+ watt nodig hebt.... :D

Zalman/Enermax/OCZ hebben leuke modulaire voedingen, ik zelf heb de zalman 600HP:

2-Box-and-Parts.jpg

Die heb ik ook, prima ding!
Net zoals de 900, hij trekt alleen veel stof aan dus vaak de stofzuigert erop zetten :p
 
Salland Automatisering said:
#42237 Zalman ZM750-HP 750 Watt, 20- En 24-pins, 80 Plus Rating - € 106,72 Levertijdincatie: 10 tot 20 werkdagen

#31390 Kingston HyperX 1024 MB, PC8500, 1066 MHz, 5, Non-ECC - € 32,24 € Levertijdincatie: meer dan 20 werkdagen

#21127 Salland Administratiekosten IDEAL - € 0,84 Gereserveerd

:( Goed kut ! Terwijl ik van de week nog 3 van deze geheugens heb besteld en binnen heb gekregen , moest ik een week op wachten dan. Maar dan zou je tog denken dat ze meer als 3 bestellen ? :?

Zal wel weer lekker lang duren voordat ik alles binnen heb. :(
 
Die heb ik ook, prima ding!
Net zoals de 900, hij trekt alleen veel stof aan dus vaak de stofzuigert erop zetten :p

Nog niet echt veel last van moet ik zeggen.... :p

Soon toch ff 4 gig erin gooien en de CPU koeler draaien, maak ik hem weer even stof vrij.... 8)
 
die zalman koeling is goed, ook lekker stil met die 120mm fan! heb hem zelf ook!

en wd harde schijven zijn echt bagger, kraken als de tering! ben blij dat ik nu samsung heb:#
 
Mijn PC sloopt echt HD's volgens mij. Maja, nu weer 1 die vaag doet, misschien weten jullie het...

Heb dus 3 HD's in mn PC en op de WD250 staat mn OS en nog wat videos (series ed.) Die schijf liep ineens flink te ouwehoeren, of iig Windows. Ik kreeg een blauw scherm en reboot ging erg moeilijk. Uiteindelijk weer aan de praat gekregen na wat geklungel, maar vanmiddag klapte ie er weer uit (zat gewoon niets te doen, een Word document te lezen). Toen kreeg ik die schijf en dus OS niet meer lopend.

Even tijdelijk op mn backup station Win XP gezet. Nu kan ik dus weer gewoon ff computeren, maar als ik nu in de Verkenner die schijf aanklik (hij staat er wel) doet ie het volgende:

errorqu1.jpg


Ik heb al WD Lifeguard erop los gelaten, maar die ziet de HD gewoon en alle checken geven aan dat ie in orde is. Ook in de bios zie ik niets raars ofzo. Hij doet het dus alleen niet, als ik in de bios zeg dat het mn boot schijf is, dan boot ie niet, (DISK FAILURE) en in de Verkenner geeft ie dus ook geen krimp...

Wat nu?
 
Probeer eens Fixmbr en/of Fixboot in de recovery console (Opstarten van de XP CD, wachten op het scherm "Welkom bij setup" en dan R of F10 drukken (Als je meerdere schijven aan je PC hebt hangen moet je ff de juiste schijfletter erachter zetten...dus b.v. fixboot c: of fixmbr c: ).
 
beter geef je in dat venster.

chkdsk /f d:

hij gaat nu je hdd checken op errors en mogelijk herstellen .


fixboot gaat niet helpen die hersteld je opstart bestand op de hdd.
fixmbr gaat ook niks uitmaken die hersteld het master boot record op de hdd

allebei effectief als de pc niet meer opstart
 
Hij krijgt 'm toch ook niet meer aan de praat, en WD Lifeguard zegt dat de HDD in orde is.

Zonder dat je weet wat het probleem is kun je ook niet zeggen of fixboot of fixmbr wel of niet helpt.
 
Hij krijgt 'm toch ook niet meer aan de praat, en WD Lifeguard zegt dat de HDD in orde is.

Zonder dat je weet wat het probleem is kun je ook niet zeggen of fixboot of fixmbr wel of niet helpt.

Ik zie toch duidelijk dat d niet toegankelijk is.
wat denk je te kunnen "fixen" met fixboot en fixmbr ?

en ja dat durf ik wel te zeggen.
 
Wat je daarmee kunt fixen? Onbekend bestandsysteem b.v. waardoor de schijf niet toegankelijk is?

Als WD Lifeguard aangeeft dat de schijf goed is dan mag je daar wel vanuit gaan (Zonder foutcode o.i.d. heb je tenslotte ook geen recht op garantie, en kunnen ze eventuele onderzoekskosten op de gebruiker verhalen), dus het probleem zal 'm wss in de bootsector zitten o.i.d.
 
vind ik een raar omschreven maar je hebt je punt wel duidelijk gemaakt.
en de probleem stelling nog wel logisch.
 
Thanks voor het meedenken alvast!

Nou reboot gedaan met Win XP schijf, fixboot gedaan en toen zei ie dat het beschadigd was en dat ie het gerepareerd had, dus ook maar ff fixmbr nog gedaan en die gaf verder geen melding. Ik had goede hoop, maar exact weer dezelfde melding tijdens het opstarten; iets met disk not ready ofzo, press ctrl alt del.

Chkdsk had ik al gedaan, toen was ie vrij snel klaar kan ik me herinneren, probeer ik morgenochtend nog eens. Ook heb ik dus met WD Lifeguard al de hele disk gechecked, is toch ongeveer hetzelfde?

Het hele Windows uitvallen kwam eerst door wat missende dll bestanden, maar de laatste keer meende ik iets gezien te hebben van huppelup.ntfs ofzo. Kan de indexering niet fucked zijn?

Gisteren downloade ik iets, per ongeluk stond dat nog ingesteld op die "gecrashde" harde shcijf en ik kreeg geen melding niets, hij heeft het er gewoon op gedownload zonder errors en Newsleecher heeft het daarna nog voor me uitgepakt ook daar...?
 
Even voor de duidelijkheid:

[ir]http://img212.imageshack.us/img212/9017/img6153vq1.jpg[/ir]

[ir]http://img212.imageshack.us/img212/3227/img6156te7.jpg[/ir]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top