Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
ik heb dit moederbord: msi km4m.
nu is het probleem dat ik geen aansluiting kan vinden voor mijn extra casefan, of moet die rechtstreeks op de voeding ?

ik dacht dat het hele moederbord met 3,3 of 5v werkte, de casefan is 12v.
 
Case fan aansluiting moet er eigenlijk wel opzitten maar als je die niet kan vinden kan je hem aan een molex stekker van je voeding hangen. Er zijn verloopjes voor. In een molex zit iig 12v.
 
Allright, PC noob hier.

Hij doet 't niet meer..!
Hij startte steeds vaker niet meer in 1 x op, wanneer 'ie 't wel deed had ik verder geen problemen.

't Is wanneer ik m'n aan-knop hit, begint 'ie met opstarten en valt 'ie binnen 2sec uit. Alsof 'ie niet genoeg power heeft.

Ondertussen vanalles geprobeerd, soms met en soms zonder succes.
Diverse USBshite eruit getrokken, verschillende zooi uit m'n stekkerdoos getrokken en uiteindelijk ook diverse dingen geprobeerd met m'n 2 harde schijven.

Dat laatste leek in eerste instantie te werken, maar alleen wanneer ik de 'windowsschijf' eruit trok. Ik had nog een 80gb ding liggen en die geprobeerd. In m'n bios zag 'ie 'm wel, maar tijdens opstarten gaf een een NTDLR fout. Google geeft aan dat 'ie dan dus m'n harde schijf niet ziet. Vanalles geprobeerd met die bootdevice shit, voor m'n windows cd'tje, maar blijft niets doen.

Net startte 'ie helemaal niet meer op, ook niet met die 'nieuwe' schijf. Dat deed 'ie gisteren nog wel. Alles losgehaald, schoon gemaakt etc, maar zonder succes ofc.

What you think? Ik dacht zelf eerst de voeding, maar zou 'ie dan helemaal niet meer aan moeten gaan?

Hope to get sum help, please.
 
Bjorn wat voor moederbord heb je? Kan een voeding probleem zijn of eventueel lekkende elco's op je moederbord.

Aerox Evo: ja.
 
Als je op je moederbord die elco's ziet mogen ze niet bol staan / open staan.. of bruine smurrie geven.. in dat geval is het je mobo dat naar de haaien is... als dat allemaal niet het geval is.. toch ff een spare voeding fixen :p
 
Let er wel even op dat die aansluiting geregeld wordt door je moederbord. Dus je kan instellen via je MB wat je fan moet doen.
uhm...
ik zal het hele verhaal even uitleggen :p

mijn oude videokaart is overleden.
nu heb ik van iemand een ati 9500 pro gekregen, maar die fan doet het niet.
(een nieuwe fan kost 15 euro en moet ik helemaal ophalen etc.)
ik heb dus een fan uit een overleden voeding gehaald (12v, 0,3A), die wil ik dus op de videokaart zetten.
kan ik deze fan anders ook op de videokaart aansluiten waar de originele GPU fan aangesloten zat ?
of kan die aansluiting geen 12v met 0,3A aan ?

op zich heb ik aansturing niet echt nodig, gewoon altijd vol gas draaien..
hoe kouder hoe beter toch ?


edit: ik heb begrepen dat ik hem ook gewoon op de molex van de hd etc. kan zetten ?
gele draadje is 12v en de zwarte zijn massa ?
(bron:google)

edit2: hij doet het en hangt nu met tyrips onder mn videokaart, volgens mij blijft de kaart koel genoeg zo :)
 
Last edited:
ok ben op zoek naar een nieuwe kast voor me pc
wie heeft er ideen
eisen zwart zilver en of chroom iets met die kleuren stelling mag liefst met blauwe verlichting aan voorkant en zijkant
voeding mag er standaart bij zitten of los
zit nu amd in
dacht zelf aan deze
2071_1_image.jpg

maar laat maar eens wat leuke kasten zien
gen gewone maar aparte
 
Last edited:
Woei :) nieuw werkstation :D

Intel Q6600
Asus P5K
2GB Kingston cheap ass 667mhz
2x Asus HD3870 (tijdelijk uit mijn andere pc)
OCZ 1000watt PSU (ook tijdelijk)
500 GB WD HDD

best een leuke bak zo :D
 
ok ben op zoek naar een nieuwe kast voor me pc
wie heeft er ideen
eisen zwart zilver en of chroom iets met die kleuren stelling mag liefst met blauwe verlichting aan voorkant en zijkant
voeding mag er standaart bij zitten of los
zit nu amd in
dacht zelf aan deze
2071_1_image.jpg

maar laat maar eens wat leuke kasten zien
gen gewone maar aparte

Je mag mijn kast overkopen als mijn nieuwe binnen. Kleine krasjes aan de rechterkant , en een scheur in het plexiglas. Verder perfect in orde. Questie van las stift en nieiuw plexiglas plaat en je heb nieuwe zgan kast.

Het is een NZXT. Apollo Black.

appblk.jpg


Zo'n ding dus. PM me maar bij intresse. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top