Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
wat is het verschil tussen werkgeheugen ECC of NON ECC?
Ja, de termen "non-parity" en "non-ECC" worden allebei gebruikt om geheugen te beschrijven dat geen errordetectie of correctie mogelijkheden heeft

1e hit google "ecc non ecc" :*
 
Ok, een vraagje, ik snap er zelf helemaal niks van.

Ik heb een cd, daar staat een presentatie op. Deze presentatie heb ik copy/paste gedaan naar de hdd. Sindsdien krijg ik een foutmelding wanneer ik deze presentatie probeer op te starten. Het enige wat ik dan nog kan doen, is ervoor kiezen om het foutenrapport wel of niet te verzenden. Erg frustrerend dus. Ik kan hem dus ook niet meer openen vanaf de cd, dan krijg ik dezelfde melding.

Iemand enig idee? Heb al gezocht naar updates, en pc rebooten werkt ook niet.
 
Op elke pc?
Misschien eens een andere testen, kijken offie op die pc wel werkt :)

Bij mij thuis werkt hij perfect op de laptop.

Enkel werkt hij op elke computer hier op het bedrijf dus niet meer. En daar draait het om. :p

Nu heb ik hem thuis opnieuw opgeslagen en gebrand, maar dan krijg ik op het bedrijf weer dezelfde melding. Ik krijg het idee dat het helemaal niet aan de presentatie ligt maar meer aan de versie van Powerpoint. Nu is dit op zich wel vreemd want voorheen deed hij het prima, en in de tussentijd is er geen andere versie geïnstalleerd oid.
 
Ik zit met een probleem

Nu heb ik net een 160 gig HD gehaalt (sata) ...maar nu had ik een 40 gig hd (ide) er al in zitten....maar nu pakt die helemaal mijn sata schijf nie ...wat kan het probleem daar van wezen , hij geeft hem in everst wel aan maar in mijn bios niet.

Alvast Bedankt
 
Bij mij thuis werkt hij perfect op de laptop.

Enkel werkt hij op elke computer hier op het bedrijf dus niet meer. En daar draait het om. :p

Nu heb ik hem thuis opnieuw opgeslagen en gebrand, maar dan krijg ik op het bedrijf weer dezelfde melding. Ik krijg het idee dat het helemaal niet aan de presentatie ligt maar meer aan de versie van Powerpoint. Nu is dit op zich wel vreemd want voorheen deed hij het prima, en in de tussentijd is er geen andere versie geïnstalleerd oid.

Even als presentatie branden die getoond kan worden zonder powerpoint. Als je dat al gedaan had branden als werkdocument en daar openen in PP.
Vervolgens opslaan met de daar aangegeven bestandsindeling.

Heb je extern gelinkte objecten in je presentatie (zoals filmpjes met een ander path oid) ook meegekopieerd?
 
Ik zit met een probleem

Nu heb ik net een 160 gig HD gehaalt (sata) ...maar nu had ik een 40 gig hd (ide) er al in zitten....maar nu pakt die helemaal mijn sata schijf nie ...wat kan het probleem daar van wezen , hij geeft hem in everst wel aan maar in mijn bios niet.

Alvast Bedankt

Welk type moederbord? Anders even op detect drukken in je bios op het sata kanaal.
 
Sommige moederboards (oudere/goedkopere) hebben nog een soort driver nodig voordat de s-ata controller werkt. Check dus even wel type en versie je hebt en doe dan even wat research op de support pagina van de fabrikant. Had dat laatst nog met een ECS moederboard, aardig nieuw ding verder, maar windows installeert die controller niet automatisch
 
Sommige moederboards (oudere/goedkopere) hebben nog een soort driver nodig voordat de s-ata controller werkt. Check dus even wel type en versie je hebt en doe dan even wat research op de support pagina van de fabrikant. Had dat laatst nog met een ECS moederboard, aardig nieuw ding verder, maar windows installeert die controller niet automatisch

Driver heeft niets te maken met dat hij hem in het bios niet detecteert.
 
ook maar ff wat nieuwe dingen geplaatst scherm 17 inch van iiyama de prolite e435s tft gekocht
een nieuw meubel voor de pc
een nieuwe processorkoeler de tr2-r1
een trust kb1500 iluminated
een verlichte muismat
en nog niet op de foto
me nieuwe setje speakers de speedlink gravity 2.1
was al met al ong 120 euro kwijt in totaal te doen dus
DSC00430.jpg

704_1_image.jpg
 
eh neee heb scherm op marktplaats gekocht voor 30 euro meubel 30 ook mp wel nieuw toetsen bord 25 luidsprekers ook mp gebruikt maar praktisch nieuw 20 eurie en koeler nieuw 2w0 eurie
 
die muismat heb ik ook
alleen enige nadeel is dat hij voor altijd aanblijft( ook al sje comp uitstaat) dan moet je elke keer stekker losrukke
 
Zojuist even wat upgrade spulletjes besteld voor mn pc.
1 gig geheugen , athlon 3800+ 939 socket processor ( kon ik goedkoop krijgen, heb nu namelijk 3000+)
en een asus 8500GT DDR3 videokaart.
 
Zojuist even wat upgrade spulletjes besteld voor mn pc.
1 gig geheugen , athlon 3800+ 939 socket processor ( kon ik goedkoop krijgen, heb nu namelijk 3000+)
en een asus 8500GT DDR3 videokaart.

voor mijn 2e game pc heb ik nu ook een X2 4200 gekocht, heb nu AMD opteron 144 @ 2,7 ghz
 
als ik me pc uit doe gaat ie by my gewoon uit
is wel eens lastig dat je hem niet met een knopje kan uitzetten net als by me toetsen bord
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top