Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Vraagje!

Zit hier thuis achter een laptop, die via een router is verbonden met mijn kabelmodem. Als ik via torrent-sites wil downloaden, moet ik dus enkele poorten opzetten.

Dus ga ik via http://192.168.1.1. naar de instellingen van mijn router. Ik kom in onderstaand scherm en pas alles aan.
Bij mijn IP-adres vul ik een ''0' in, omdat hij dit als IPadres aangeeft bij mij via uitvoeren - cmd - ipconfig

[IR]http://img257.imageshack.us/img257/6936/router02ml5.gif[/IR]

Dit gedaan en ik sla hem op, krijg ik onderstaand scherm...

[IR]http://img344.imageshack.us/img344/7283/router04wr2.gif[/IR]

Wanneer ik echter op 'continue' druk, ga ik terug naar het vorige scherm en zijn mijn instellingen niet onthouden.

Wat doe ik verkeerd?

De printscreens zijn trouwens van een website gehaald en zijn niet van mijzelf
 
zeker weten dat jou ip zoiezo 0 is? en niet 2.... lijkt me een beetje vreemd dat ze de dhcp pool voor hun eigen ip beginnen namelijk.

maak effe zelf screens anders
 
goed vraag van mijn kant.

Heb gezeik met wallpapers op mijn flaptop met vista.

Van de 1 op de andere dag kan ik helemaal geen foto's die al op mijn laptop staan als wallpaper gebruiken. Normaal gesproken zijn de foto's als miniatuurplaatjes te zien als ik door mijn foto map blader. Dit is ook niet meer het geval. Het zijn nu allemaal dezelfde std plaatjes.

Wallpapers van internet kan ik er wel opzetten. Maar als ik dan mijn laptop opnieuw opstart is die weg. Erg vervelend dus. Wie weet wat het kan zijn??
 
Weet iemand misschien hoe ik makkelijk achter me draadloze internetcode kom? (WEP) Bij me router instellingen kan ik er echt niks over terugvinden..
 
Wat voor merk/type router heb je? Bij die van mij kan je het wel zo terughalen namelijk, ik heb een Belkin.
 
Vraagje!

Zit hier thuis achter een laptop, die via een router is verbonden met mijn kabelmodem. Als ik via torrent-sites wil downloaden, moet ik dus enkele poorten opzetten.

Dus ga ik via http://192.168.1.1. naar de instellingen van mijn router. Ik kom in onderstaand scherm en pas alles aan.
Bij mijn IP-adres vul ik een ''0' in, omdat hij dit als IPadres aangeeft bij mij via uitvoeren - cmd - ipconfig

[IR]http://img257.imageshack.us/img257/6936/router02ml5.gif[/IR]

Dit gedaan en ik sla hem op, krijg ik onderstaand scherm...

[IR]http://img344.imageshack.us/img344/7283/router04wr2.gif[/IR]

Wanneer ik echter op 'continue' druk, ga ik terug naar het vorige scherm en zijn mijn instellingen niet onthouden.

Wat doe ik verkeerd?

De printscreens zijn trouwens van een website gehaald en zijn niet van mijzelf

Sorry voor de quote, maar maakt het wel een beetje duidelijker...

Het is inmiddels gelukt om een poort open te zetten, het IP-adres eindigde inderdaad op '1' ipv '0'

Wanneer ik in utorrent echter een poortcheck doe geeft hij het volgende aan:

Checking port 5555 on 212.187.93.209...

Poort 5555 heb ik inderdaad opengezet, maar het IP-adres komt niet overeen met het IP-adres die ik heb gebruikt om mijn router in te stellen.

Hoe dit nu weer op te lossen?
 
Ik heb inmiddels mijn IP-adres veranderd in 212.187.93.209

Mijn starting IP-adres is echter 212.187.93.1

Dit kan ik niet veranderen in 212.187.93.209
 
Vraag:

Een computer hier is via draad wat over het dak loopt verbonden met mijn modem. Ik heb geen problemen, maar zou de blootstelling aan kou/zon die wel kunnen geven?

De kabel ligt zoveel mogelijk onder een alu/dakafwerk randje.
 
Ik heb inmiddels mijn IP-adres veranderd in 212.187.93.209

Mijn starting IP-adres is echter 212.187.93.1

Dit kan ik niet veranderen in 212.187.93.209

Nee nee dat hoeft helemaal niet
212.187.93.209 is jou 'buiten' ip. Dat ip adres heb jij van je provider gekregen, en daarmee praat jou modem/router met de buitenwereld. Binnen in jou netwerk mag je opzich alles gebruiken, maar meestal worden de speciale 'private' adressen gebruikt. 10.0.0.x of 192.168.x.x Dus je eerste adres was goed.

Dan meteen nog een vraag: Welk ip adres heeft jou computer nu volgens jou? 192.168.1.1 is je router, dus die kan je pc niet hebben. Dan zou het best wel kunnen kloppen dat die t niet onhoudt, als je alle porten naar zichzelf laat mappen
 
Even een aanvulling op dennis proberen :)

212.187.93.209 in inderdaad jou ip voor de buitenwereld. Voor jou binnen netwerk heeft elk apparaat een prive ip adres.

Al het verkeer wat naar 212.187.93.209 word gestuurd, kom binnen op je router, die vervolgens het pakketje openmaakt, en kijkt naar welk prive ip adres het moeten worden gestuurd.

192.168.1.0 is jou net ID inderdaad, en 192.168.1.1 het ip adres van je router, hij zal dus pas ip adressen gaan uitdelen vanaf 192.168.1.2

Als je naar start -> run --> cmd gaat, en dan ipconfig /all staat daar bij de juiste netwerkkaart jou ip adres.

Dan zeg je tegen je router dat poort 5555 open moet staan op prive adres 192.168.1.2 bijvoorbeeld. Alle pakketjes die vanaf internet naar 212.187.93.209 worden gestuurd komen dan aan in de router, die stuurt ze naar 1.2, en je kan leechen als t goed is.

Edit:
Dit is een erg vermakkelijk filmpje, en heel erg leerzaam:
http://www.isrl.uiuc.edu/~mwolske/lis315/warriorsofthenet.html
 
help :D

ik zit zo eventjes wat rond te kijken voor wat nieuwe onderdelen.
ik zoek een nieuw mobo, proc en ram.
mijn videokaarten , XFX Nvidia 7600GT xxx, wil ik graag behouden. deze zijn namelijk nog niet gek oud.

nu heb ik zo eens zitte kijken voor wat moederborden maar omdat ik met mijn videokaarten wil behouden word ik al snel gedwongen richting AMD processoren?
*edit*
Ondertussen ook wat mobo's gevonden die SLI draaien met Intel :)

2 leuke mobo's voor AMD hier zou dan een 6400 X2 op komen:
Asus M2N-SLI Deluxe , NVIDIA nForce 570 SLI MCP
Asus M2N32-SLI Deluxe , NVIDIA nForce 590 SLI MCP

een mobo inc een E6750
Asus P5N32-E SLI Plus

of zijn er nog andere leuke mobo's met Intel? :)

daarnaast ook nog leuke Dimms. ik heb zoveel types en merken voorbij zien vliegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie eigelijk :D

ik heb zo ongeveer 300/400 euro te besteden :)
 
Last edited:
Vraag:

Een computer hier is via draad wat over het dak loopt verbonden met mijn modem. Ik heb geen problemen, maar zou de blootstelling aan kou/zon die wel kunnen geven?

De kabel ligt zoveel mogelijk onder een alu/dakafwerk randje.

Niets, ik heb het jaren zo gehad en geen problemen mee gehad.
 
help :D

ik zit zo eventjes wat rond te kijken voor wat nieuwe onderdelen.
ik zoek een nieuw mobo, proc en ram.
mijn videokaarten , XFX Nvidia 7600GT xxx, wil ik graag behouden. deze zijn namelijk nog niet gek oud.

nu heb ik zo eens zitte kijken voor wat moederborden maar omdat ik met mijn videokaarten wil behouden word ik al snel gedwongen richting AMD processoren?
*edit*
Ondertussen ook wat mobo's gevonden die SLI draaien met Intel :)

2 leuke mobo's voor AMD hier zou dan een 6400 X2 op komen:
Asus M2N-SLI Deluxe , NVIDIA nForce 570 SLI MCP
Asus M2N32-SLI Deluxe , NVIDIA nForce 590 SLI MCP

een mobo inc een E6750
Asus P5N32-E SLI Plus

of zijn er nog andere leuke mobo's met Intel? :)

daarnaast ook nog leuke Dimms. ik heb zoveel types en merken voorbij zien vliegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie eigelijk :D

ik heb zo ongeveer 300/400 euro te besteden :)


Er zijn aardig wat intel bordjes die SLI kunnen draaien, alleen zijn er amper bordjes die met de nieuwe generatie quadcores overweg kunnen (de komende Q9650/Q9550/Q9450). Maar zolang je die niet koopt kun je gewoon een bordje met 650 (budget chipset)/680i chipset nemen volgens mij.
 
Vraagje:

Hoe zit het met de garantie op je hardware?

Ik zit hier met een kapot geheugen, heb er 2 jaar garantie op.

Kun je gewoon binnen wandelen en een nieuwe vragen of hoe gaat dit in z'n werk?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top