Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Mag aannemen dat die Q6600 niet op 2,4Ghz loopt? :p

Nou eigenlijk wel :D
zit wel de tuniq, maar nog geen zin gehad om een stabiele OC te zoeken.

Ik heb net XP, Vista en Linux erop gezet, en 100GB aan data overgepompt (ging best snel nog ook)

Overclocken komt wel als alles softwarematig naar wens loopt.
Het ding word stock onder de tuniq al 40 graden idle... ik heb echt de meest kutte Q6600 die je je maar kan wensen (ES B3)
 
andere kant .

open trekken en schoonmaken goor maar ja ..
en je hebt voor 200 een goede laptop.

ik zal het iig niet doen

ik quote : Er zit wel wat kots op de achterkant maar met een pincet en wat wattestaafjes valt dit prima te verwijderen!

:+

lekker dan.. iemand die over zn laptop heen heeft gekotst
 
Nou eigenlijk wel :D
zit wel de tuniq, maar nog geen zin gehad om een stabiele OC te zoeken.

Ik heb net XP, Vista en Linux erop gezet, en 100GB aan data overgepompt (ging best snel nog ook)

Overclocken komt wel als alles softwarematig naar wens loopt.
Het ding word stock onder de tuniq al 40 graden idle... ik heb echt de meest kutte Q6600 die je je maar kan wensen (ES B3)

Die had ik dus ook, op stock koeler stressed al 60 graden he... Wat een klote processor was me dat.... :D

Mischien eens neuzen voor die nieuwe Q9450.... 8) ( En een nieuw bord want de 680i ondersteund die niet.... :( )
 
Jij blijft ook lekker bezig he :)

als je gaat OC-en.... houd dan wel rekening met de FSB wall van 430 - 460 fsb oid.

affijn, beter lullen we verder in t OC topic :+
 
Eerst ging alles in de scooter, nu is de PC een project geworden..... :D

Ik ben echt addicted aan dingen kopen.... ^^
 
Ik wou me computer uitbreiden met een nieuw geheugen kaartje dus ben ik naar de locale computer zaak gegaan en heb een 2 gig kaartje gehaald van het zelfde merk als mijn vorige 1 gig. Alle bij ddr2 en zelfde merk.

Toen kwam er een probleem. Als ik kaartje 2 in slotje 2 plug dan blijft die hangen bij het opstarten

Vervang ik kaartje 1 voor kaartje 2 dan start die gewoon goed op.

Maar het liefst zou ik willen dat die alle twee draait dus totaal 3 gig intern geheugen.

Dit is mijn moederboard
http://www.icecat.nl/p/Foxconn/P4M9007MB-8EKRS2H/P4M9007MB-8EKRS2H - Socket T (LGA775), uATX.htm

maar volgens de handleiding kan die tot 4 gig intern hebben. dus teveel is het ook niet...

Wie weet wat het is of wat ik moet veranderen?
 
XBox360 controllers werken toch met bluetooth ? Dan maakt dit niet uit ?

// edit : Anders bestel je ff een lading om 4:10 smorgens. 8P

Orderinhoud

# Omschrijving
28661 Antec Behuizing Gamersgear Nine Hundred Zwart, Geen Voeding , €76,43
31390 3x! Kingston HyperX 1024 MB, PC8500, 1066 MHz, CL5, Non-ECC , €96,72


@ Extera ; JA , eindelijk koop ik nieuwe geheugen modules ! Niet 1 , niet 2 , maar 3 ! :D Voor dát bedrag. 8P Binnenkort 4GB geheugen. :W

Met de tijd een mid-ranged ( 750- á 1000W ) zwarte voeding , waar de kabels uiteraard van verwisselbaar zijn , met aan/uit knop , en zonder LED's en lichtgevende rotzooi. Iemand aanraders ? :D

Niemand ? Ik dacht aan de Antec 800- / 1000W ?

waar haal je een nine hundred voor 76 pleuro?

ik heb er 100 voor betaald:(

www.sallandautomatisering.nl :)
 
Waarom zo'n enorm zware voeding dan? Wat ben je allemaal van plan dat je 750+ watt nodig hebt.... :D

Zalman/Enermax/OCZ hebben leuke modulaire voedingen, ik zelf heb de zalman 600HP:

2-Box-and-Parts.jpg
 
Last edited:
pfff na me stroomstoot is er van alles stuk gegaan in me pc.
En moet ik waarschynlijk nieuwe harde schyven in me pc.
by laden van pagina gebeurt het soms dat beeld even op zwart slaat
of flikkert
Ook heb groene stipjes in me beeld en die ook in foto,s flikkeren of verschynen.
Hy start zeer traag op
videokaart is nog wel goed en geluid ook dus denk zelf hieraan dat me schijven ten einde zijn
even wat gegevens
als moederbord heb ik deASUS K8V-VM Socket 754, PCI-X, LAN, 2xSATA, 2xIDE, 5.1 SND, 4xPCI
heb een processor de AMD SEMPRON 64bit 3000+ (1.8 Ghz), 754
als koeler daarvan deTHERMALTAKE TR2-R1 Ultra Silence AM2 Cooler
als videokaart de Nvidia GeForce FX 5600
geluidskaart is de creative soundblaster 5.1
verder zit er nog een liteon dvd r/rw in
en de asus 52x32x52x in
en kingston 512 mb
wat voor harde schyven kan ik het beste er in doen wil er namelijk 2
 
Last edited:
Waarom zo'n enorm zware voeding dan? Wat ben je allemaal van plan dat je 750+ watt nodig hebt.... :D

Zalman/Enermax/OCZ hebben leuke modulaire voedingen, ik zelf heb de zalman 600HP:

2-Box-and-Parts.jpg

Zwart + omdat me kast ook zwart is.

Enorm , weet niet... Wil er gewoon tegen aan kunnen. :p

Mooi ding btw. Prijs ? Ervaringen ermee ? Is die 800W van Antec niets ? Ik las dat Antec geen betrouwbare voedingen maakte oid ? ;(
 
Prijs = +- 100 euro, met 600 wat kun je iig ver vooruit!

Je moet ook naar de efficiëntie van de voeding kijken, hoe hoger hoe beter...

Want je kunt wel een voeding van 800 watt kopen maar als die maar een efficiëntie van 70% heeft houdt je nog 560 watt over van die 800... :)
 
Ja das waar.

Ik heb :

2x sata hdd's
1x ide hdd
5x 120mm fans
1x 200mm fan

Moet wel veel aansluitingen hebben. En me voeding zit onderin de kast. Niet bovenin. Dus de hoofd stroomkabels moeten ook lang zijn. Heb namelijk de Antec Nine Hundred kast. Daar zit de voeding. :)
 
Ja das waar.

Ik heb :

2x sata hdd's
1x ide hdd
5x 120mm fans
1x 200mm fan

Moet wel veel aansluitingen hebben. En me voeding zit onderin de kast. Niet bovenin. Dus de hoofd stroomkabels moeten ook lang zijn. Heb namelijk de Antec Nine Hundred kast. Daar zit de voeding. :)

Die fans kun je toch allemaal aan elkaar door verbinden?. Dan heb je opzich helemaal niet zo gek veel aansluitingen nodig.

Ik heb nu nog maar 2 molex aansluiting over @ mijn 450w coolermaster, maar heb dan ook 7 hdd's ;). Verbruik met die 7 hdd's (90% vd tijd draaien er max 3 hdd's>>rest is idle) een 210 watt in idle, en max 300-310.
Veel meer dan een 500 watt is bij een hoop pc's zwaar overdone (zolang je geen crossfire/sli gaan draaien iig).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top