Als je een film als Hostel of Saw gaat vergelijken mbt geweld dan wil ik je eigenlijk aanraden om ze alle drie achter elkaar te kijken. Begin bij IB, dan SAW1 en vervolgens Hostel. Er zit wat mij betreft een HEEL en dan ook HEEL groot verschil in de link van geweld naar de abstractie van het verhaal tussen alle 3 deze films. Hostel is gewoon simpelweg een gruwel kut film, niks meer, niks minder. Bij SAW en Hostel is deze link geheel afwezig. Bij IB en oorlogen hoef ik verder denk ik niets te zeggen.
Kan ik dan hieruit ook concluderen dat de hedendaagse jongere absoluut geen idee meer heeft van wat de prijs van een leven tijdens oorlogstijd waard is? Die tijd was simpelweg hard. Functioneel voor het verhaal? Absoluut.
Ja, maar een serieuze oorlogsfilm is IB niet lijkt me, als je het uberhaupt al een oorlogsfilm kunt noemen. Natuurlijk lijken Saw, Hostel en IB niet op elkaar (hoewel Eli Roth, die ook in IB speelt, de Hostel reeks gemaakt heeft en ook Tarantino was bij de productie van die films betrokken). Maar het geweld van IB is volgens mij meer om te vermaken, om de pubertjes naar de bioscopen te trekken die ook graag naar Final Destination oid gaan (dat verklaart ook de clichetjes met Brad Pitt etc), want ik kan me voorstellen dat de gemiddelde bioscoopbezoeker de film in grote delen tergend saai vindt (hij duurt ook flink lang). Gooi er dan wat scalperingen en honkbalknuppels in en die mensen zijn ook weer tevreden. Ik zeg dit ook omdat het m.i. ten opzichte van de andere films van Tarantino een stuk explicieter is geworden.
Ik kon me tenminste niet aan het idee onttrekken dat de film zo af en toe ook aan het mainstream publiek moest denken. Maar goed, dat is ook maar mijn mening.
Die viel mij zelfs nog mee. Ik had verwacht dat hij close-up afgeramt zou worden, maar het bleef op groothoek.Nee, dat Brad Pitt overdreven dubbelzinnig zegt: "dit zou wel eens mijn ware meesterwerk kunnen zijn" oid. Als die dat hakenkruis in de kop van de Jodenjager snijdt. En volgens mij is de film wel degelijk wat bruter geworden, kijkende naar de honkbalknuppelscene,
Is imho wel enorm "goed" verzonnen.de kerfscenes,
Mwa, dat waren ook geen close-ups.de scalperingsscenes,
Volgens mij was dit een scene van nog geen seconde. Deze zat mij als enige ook wat tegen, misschien net even te lang in beeld voor het goede.de scene waarin in Hitlers hoofd aan flarden wordt geschoten (wel grappig trouwens).
Ik denk dat we van mening verschillen in hele kleine nuances, waarbij jij waarschijnlijk iets meer films hebt gezien dan ik en dus wat beter beeld hebt.Kijk in Kill Bill spoot het bloed ook tegen het plafond als er weer een hoofd werd afgehakt, maar dit was ZO overdreven. Reservoir Dogs of Pulp Fiction bijvoorbeeld, ziet flink geweld in maar veel minder expliciet denk ik
Maar goed, de Jodenjager was ook de beste rol in de film en die lag verder ook goed in het verhaal
Ik vond de rol van Christoph Waltz echt geweldig in IB. Super goed acteerwerk!
District 9.
Begint heel goed en is gewoon 50-60 minuten erg tof om naar te kijken met een bijzonder origineel verhaal, mooie beelden en een goede hoofdrolspeler. Vervolgens wordt het een soort terminator/transformers en vliegt de film totaal uit de bocht. Het ene hollywood actie cliche na de andere worden de kijker door de strot geramd. Echt ongelofelijk hoe de film verneukt wordt. Contrast is ongelofelijk. De film had zoveel kunnen zijn...
Iemand "SURROGATES" al gezien?
Futuristische thriller waarin mensen alleen communiceren via robots, een politieagent wordt gedwongen om naar buiten te gaan om een moord op te lossen.
cast: Bruce Willis, Radha Mitchell, Ving Rhames, James Francis Ginty, Michael O'Toole