This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het Film & DVD Topic #9.

Status
Not open for further replies.

Ja, maar een serieuze oorlogsfilm is IB niet lijkt me, als je het uberhaupt al een oorlogsfilm kunt noemen. Natuurlijk lijken Saw, Hostel en IB niet op elkaar (hoewel Eli Roth, die ook in IB speelt, de Hostel reeks gemaakt heeft en ook Tarantino was bij de productie van die films betrokken). Maar het geweld van IB is volgens mij meer om te vermaken, om de pubertjes naar de bioscopen te trekken die ook graag naar Final Destination oid gaan (dat verklaart ook de clichetjes met Brad Pitt etc), want ik kan me voorstellen dat de gemiddelde bioscoopbezoeker de film in grote delen tergend saai vindt (hij duurt ook flink lang). Gooi er dan wat scalperingen en honkbalknuppels in en die mensen zijn ook weer tevreden. Ik zeg dit ook omdat het m.i. ten opzichte van de andere films van Tarantino een stuk explicieter is geworden.

Ik kon me tenminste niet aan het idee onttrekken dat de film zo af en toe ook aan het mainstream publiek moest denken. Maar goed, dat is ook maar mijn mening.

Hmm, ik zie dat eigenlijk echt niet dat het geweld in de laatste explicieter is geworden. Je bent er met T. eigenlijk verzekerd van dat je ergens in de film een close-up krijgt van een gruweldaad. Als ik kijk naar 4 rooms dan wordt er een pink afgehakt omdat er iemand een verkeerd antwoord geeft.

Eigenlijk kan ik wel zeggen dat dit één van z'n film is waarin het geweld juist wel op zijn plek is. Een oorlogsfilm is het absoluut niet, maar wel een verhaal over bezet Frankrijk tijdens de WW. Dat heeft natuurlijk heel veel draagvlak voor geweld.

Toen Landa Italiaans begon te spreken moest ik wel even gniffelen. Dat was imho dan ook meteen het meest vreemde deel in de film. Hij wist dat de actrice niet zuiver was. En toch stapt hij niet direct in op het feit dat de cameracrew overduidelijk geen Italianen zijn. Hij wist het en wilde daar zijn sla'tje uit slaan door eerst de actrice om te leggen en een deal aan te gaan met de Bastards. Wat is er trouwens mis met het einde volgens jou?

Nee, dat Brad Pitt overdreven dubbelzinnig zegt: "dit zou wel eens mijn ware meesterwerk kunnen zijn" oid. Als die dat hakenkruis in de kop van de Jodenjager snijdt. En volgens mij is de film wel degelijk wat bruter geworden, kijkende naar de honkbalknuppelscene, de kerfscenes, de scalperingsscenes, de scene waarin in Hitlers hoofd aan flarden wordt geschoten (wel grappig trouwens). Kijk in Kill Bill spoot het bloed ook tegen het plafond als er weer een hoofd werd afgehakt, maar dit was ZO overdreven. Reservoir Dogs of Pulp Fiction bijvoorbeeld, ziet flink geweld in maar veel minder expliciet denk ik

Maar goed, de Jodenjager was ook de beste rol in de film en die lag verder ook goed in het verhaal

Maar goed, de Jodenjager was ook de beste rol in de film en die lag verder ook goed in het verhaal

Absoluut mijn favoriet!

Zoals hier al eerder genoemd, zijn de tarantino films eigenlijk een ander genre.. Het lomp-raggen-en-breken-genre 8P

Ik vond de rol van Christoph Waltz echt geweldig in IB. Super goed acteerwerk!

Ik zat net even wat interviews met hem te bekijken, maar volgens mij staat zijn acteerwerk in de film vrij dicht bij hoe hij zich normaal gedraagt. Wist ik niet, vij vage vent volgens mij. Hmm.

Grote kans ook dat Christoph Waltz ten minste in de nominaties gaat vallen tijdens de komende awardshows.

District 9.

Begint heel goed en is gewoon 50-60 minuten erg tof om naar te kijken met een bijzonder origineel verhaal, mooie beelden en een goede hoofdrolspeler. Vervolgens wordt het een soort terminator/transformers en vliegt de film totaal uit de bocht. Het ene hollywood actie cliche na de andere worden de kijker door de strot geramd. Echt ongelofelijk hoe de film verneukt wordt. Contrast is ongelofelijk. De film had zoveel kunnen zijn...

Nou ik vond dat niet zo storend, maakte hem wat completer imo.

Vanavond in de bios trouwens naar Moon geweest.

Erg toffe film. Best zwaar omdat er niet zo veel gebeurd, maar het is mooi opgebouwd en natuurlijkmooi verhaal, leuk geacteerd en mooie wending. Goede muziek er ook bij (Clint Mansel, kan niet missen dus) al met al, zeker de moeite waard van het kijken!

Minpuntje, misschien had er qua beeld én geluid nóg meer uitgehaald kunnen worden...

Iemand "SURROGATES" al gezien?

Futuristische thriller waarin mensen alleen communiceren via robots, een politieagent wordt gedwongen om naar buiten te gaan om een moord op te lossen.

cast: Bruce Willis, Radha Mitchell, Ving Rhames, James Francis Ginty, Michael O'Toole

is aan downloaden, lijkt me wel goed film.

Van de week Pelham 123 gezien. Wel een aardige film, kijkt lekker weg.
Ook uit verveling The day the earth stood still gezien, precies wat ik verwachtte.. helemaal Ruk!

Voor vanavond: The International of GI joe?

Status
Not open for further replies.