@project phantom:
Misschien moeten we maar blij zijn dat er mensen zijn die zich opofferen om met zon kamikaze velg te gaan rijden, en moeten we maar hopen dat er iets fout gaat zodat dit een lesje is voor alle anderen!
Klopt zie nu pas dat het rode handvatten zijn. Meende dat het aandrijfrollen waren....
verder is er met de evo ac ook al rond de 20pk gescoort en ben ik er nu weer in aan het vrezen om richting de 20.5 te gaan met veel gewichtsvoordeel kan ik menig 22+ blokje het erg moeilijk gaan maken
Okey, genoeg geluld over mijn velg.
Ik ga het eerst zelf uitgebreid testen en dan zie ik wel wat ermee gebeurt
Andere vraag:
Hoe denken jullie over gaten boren in een gebogen deel van het frame?
Ikzelf denk dat dat "gevaarlijk" is aangezien het staal in een gebogen deel al verslapt is door het buigen en je het met gaten boren nog meer verslapt.
Of gaten boren in een onderlangse (vaag woord) blokophanging?
Komen imo ook aardig wat krachten op te staan, soms zie ik mensen die zoiets van alu hebben en er dan ook nog gaten in boren...
Ik heb al andere velgen.Opzich is dit topic aangemaakt voor dit soort discussies, ik hoop dat je je er iets van aantrekt en een ander velgje gaat maken, als je weet wat de gevolgen kunnen zijn, dat wens je niemand toe.
Dit is dus imo de meest kansloze reactie die ik sinds tijden op het forum heb gelezen.ik snap uberhaubt die hele gewichtskwestie niet in die sprintwereld!
vind het 1 grote opgeblazen bedoeling! het is toch te zot voor woorden, dat mensen laxeermiddel gebruiken,kamikaze frames en velgen maken, om misschien 0,1 seconde of nog minder harder te gaan!!
had als TC zijnde al die bende een DQ gegeven en verbannen van de sprint voor hun hele leven...
maarja, wie ben ik om daar over te oordelen!!
Je moet met zo'n velg natuurlijk ook niet tot heel erg weinig gaan remmen.
Maar vertel mij dan is welke krachten er allemaal op een voorvelg komen te staan. Buiten de krachten van het remmen om.
Als je een totaalgewicht van 110kg hebt, houdt zo'n velg dat best wel.
En wat denk je wat voor krachten er op dat deel komen te staan wanneer je op de testbank staat of wanneer je aan het burnen bent?
Bij dit soort dingen is het geen kwestie van trail & error. Want bij die error ben je er al misschien niet meer.
Maargoed, ik zou zeggen, denk er nog eens over na en gebruik je verstand.
das leuk maar de eerste 25 + blokken komen dit seizoen, waar ben jij dan met je 20,5 die 4 kilo lichter is?
en wat nou als ie jou nou betrekt bij een crash tijdens een ''foutje''?