This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gewicht/Weight zaken enzo.

onder de 40 in scooter70 klasse is wel mogelijk denk ik.

edit:
wow! ik kan me nog een discussie herinneren of onder de 50 in de scooter70 wel mogelijk was
 
toen mocht er nog wat.

velgen bewerken/afdraaien

Alu vork.
Frame compleet aangepast.
kappen doorzeefd
remmen, 2mbt hendels met 2 kabels.

Ga zo maar door...



Je ziet meteen een alu buis lopen.
Kijk ook maar naar carterkap.

Echt overal is wel iets van gewicht weggehaald,

Zelfs tywraps ipv slangenklemmen 8P :winner:
 
nu mag je nog net zoveel, alleen die gaten in de kappen moeten minder ivm de 75% regel.
Met een nieuw kappensetje zou hij dus zo weer mee kunnen rijden
 
Als iemand z'n best doet kan je onder dat gewicht van dat ding van Jerno zitten. Want je hebt nu ook niet meer te maken met minimale hoogte e.d
 
wat een reacties allemaal
ik heb "nog" niets in te brengen..
ben al die reacties stuk voor stuk aan het lezen
om er zelf nog wat van op te steken..
ik lees ook dat sommige mensen er tog te makkelijk over denken
zonder nadenken dingen doen..
life is 2 shot.. don't play with it
interessant topic..!!:W
 
ik meen dat die zei dat dat ding onder de 40 zat. preciese gewicht wordt niemand verteld.

Onder de 40KG geloof ik niet echt. Er tegenaan zou wel kunnen. Maar inderdaad echt over elk onderdeeltje is nagedacht, Jerno was met zijn vorige sprinter er ook al aardig mee bezig.

Gaten in complete kappenset doorzeefen met gaten pak je ongeveer 2 á 3KG op denk ik. Zijn voorvork is ongeveer 1 á 1,5KG

Hmm als ik het nu een beetje vergelijk met mijn eigen sprinter moet het wel degelijk mogelijk zijn geweest dat het ding van jerno onder de 40KG zat. Mijn sprinter is 46KG en daar zou dan het volgende nog afkunnen:

- Frame: 1,5kg
- Voorvork 1,3KG
- Kappen doorzeefen: 2KG
- Carter frezen: 0,3KG

Totaal: 5,1KG

Dat zou dan nog 41 en een beetje zijn. Gezien een zip wat kleiner is dus je minder kappen en frame hebt zou het goed kunnen zijn dat het daar in zit.

Echt heel erg jammer dat het ding op zolder staat en hij er niet meer mee sprint!

onder de 40 in scooter70 klasse is wel mogelijk denk ik.

edit:
wow! ik kan me nog een discussie herinneren of onder de 50 in de scooter70 wel mogelijk was

Hehe, met meer als 50KG hoor je er niet eens meer bij
 
ik geloof dat jerno ook met wat stabiliteitsproblemen zat aan het einde van de baan..
heb ik ooit eens voorbij horen praten..
en na meppel is hij zich toen helemaal gaan richte op de Stage6 cup.. wat goed uit heeft gepakt

ik geloof ook dat hij die zip niet verkoopt aan iemand.. tenminste ik weet iemand die er flink wat geld voor heeft geboden maar hij kreeg het niet mee
top secret :+
 
jerno's probleem was het slingeren idd

en dat zit em in zen balhoofd hoek

als hij zijn achterstaaf zou aanpassen zodat zijn voorvork onder 25 tot 30 graden staat , valt er gewoon mee te rijden

neemt niet weg dat het een godsgruwelijk ding is :W
 
Dat kan goed kloppen inderdaad.

Toen de mijne +- 3/4CM is gezakt aan de achterkant had ik al haast geen slinger meer. Nu is hij nog 3CM lager, benieuwd hoe dat uitpakt.

Hoewel dit weinig met gewicht te maken heeft, najah staaf inkorten scheelt gewicht :+
 
Ben benieuwd wat mij hok gaat wegen op de sbo weegschaal,ik heb er ook al aardig wat tijd in gestoken enzo,ook zelf vind ik dat ik goed over de onderdelen heb gedacht.
Maar ik heb daar dan ook de machine,s voor op het werk
We zullen het zien,zoiets zo ben ik zeker er nog niet mee klaar...
Maar toch al best benieuwd wat hij nou weegt

GR Delano

Jerno,s ze scooterblok zat toch echt vol gaten?
De tijd dat ik in me scooterframe ect heb gestoken,komt wel door Jerno ze zip.
Ik ben er nog echt verliefd op echt alles is vers gaten allemaal netjes erin super ding.
 

Niet z'n hoek hoor, was speling in t balhoofd (Zat een bus in)
 
 

Ik ben momenteel bezig met een fietsvorkje aan te passen voor een scooterwiel. (met vering i.v.m. friese reglement) Het gewicht is slechts 1.4kg
 
En een hele vreemde balhoofdshoek.

Is een downhill frame, met een erg lange voorvork met een lange veerweg.

Dus het frame staat gekanteld, tot (waarschijnlijk) een normale hoek.

Maargoed, Tom, wat voor scooter velg gebruik je? Een mintvelg of iets van een citta moet toch wel passen tussen een mtb vork.
 
Maargoed, Tom, wat voor scooter velg gebruik je? Een mintvelg of iets van een citta moet toch wel passen tussen een mtb vork.

Nee, ik gebruik een Peugeot zenith voorvelg. De velg zelf kan er wel tussen, enkel de band is te breed. Ik heb geen zin om met "speciale" banden te gaan werken, als deze al te krijgen zijn. Het verbreden is niet erg veel werk. Daarbij moet je ook nog een bevesiging voor de remklauw / trommelrem maken. de gewichtsbesparing ten opzichte van een scootervork is wel de moeite waard!

Edit:

Ik heb nog 2 foto's van het vorkje aan mijn project pagine toegevoegd.
 
Van het weekend dus 'zonder' koeling (waterpomp) gereden terwijl iedereen mij voor gek verklaarde. Maar mijn bevindingen zijn als volgt:

1. Mijn radiateur is zelfs helemaal ingesloten in mijn achterkap en krijgt geen rijwind

2. Bij de start loopt de temperatuur relatief snel op. Echter kon ik wel gewoon mijn band opwarmen en een klein beetje warm draaien. Ik ging met +- 35/40 graden weg.

3. Als ik met 35/40 graden vertrok was de temperatuur na 150 meter 55/60 graden en liep deze tot ik afgeremt was op tot 65/70 af.

4. Wanneer ik terug liep zakte hij van zelf terug naar 40 graden en in het begin van de wachtrij was hij 35 graden.

5. Als hij te snel warm werd was dit met een plantenspuit, met daarin koud water snel te verhelpen.

Misschien wel een aanrader voor sprint frames. Hier vangen de radiateurs namelijk aardig veel wint en als je zorgt dat je circuit lucht vrij is stroomt je water ook als je alles goed positioneerd.

Ik won er een KG mee, en het blijkt uiteindelijk niet echt nodig zijn (het is eerder een luxe)
 
Probleem is dat bij sprintframes in bijna elk geval de radiateur lager hangt dan de cilinder. En de koelwind bij een sprinter valt ook wel mee.