This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gewicht/Weight zaken enzo.

Heb je daar foto's / info van? Wel benieuwd naar! Of Chezzmo een PM sturen ?

Ik heb niks kunnen vinden van zijn uitlaat ophanging

Maar z'n Carbon / Kevlar Carterkap kan je ook al gauw 400 + Gram op besparen denk ik zo..
(Of is zoiets alleen voor de show gemaakt )

En zoals ik al zei op msn, kan jij nog genoeg gewicht besparen op je voorvork.
Maar daar zou ik wel eerst goed over nadenken, want veiligheid zou ik dan toch wel op de 1ste plaats zetten

Edit

Gevonden !

[ir]http://www.xs4all.nl/~pede/cmp_runner/carbon_zooi%20(Large).jpg[/ir]

Ik heb niks kunnen vinden van zijn uitlaat ophanging

Maar z'n Carbon / Kevlar Carterkap kan je ook al gauw 400 + Gram op besparen denk ik zo..
(Of is zoiets alleen voor de show gemaakt )

scheelt zeker in gewicht.
gaat wel heel wat geld kosten *D

Pia oud type carterkap is onbewerkt 1KG en een beetje. Van carbon denk ik 300/400 gram, dus ik denk dat je ermee mee bespaart. Ligt er ook aan hoe het gemaakt is.

Maargoed, vanavond wat verder geknutsels aan de carterkap:

Totale besparing van 100 gram nu (weegt totaal 960 gram). Ik ga het denk zo laten, echt veel is er denk niet meer in te winnen, of zit ik er naast? SBO proof bedoel ik overigens.

SBO Proof? Denk dat ik mijn vinger wel in die grote gaten kwijt kan.

(Of het is gezichtsbedrog.)

De bult voor je bendix kan je er nog helemaal affrezen.
Die lipjes langs de ophangingspunten kunnen weg.

Das allemaal nog gewoon Legal

Klopt, bedankt voor je tip, dat heb ik nog gedaan en nu staat hij in de matzwarte lak.

Ik had even me oude (tijdelijke) carterkap erbij gepakt, en kwam tot de conclusie dat mijn bewerkte toch nog 170 gram lichter was. Leeg gewogen.

niet goed naar mijn carterkap gekeken:+ je kan er echt nog veel meer uithalen.. heb je notabene een voorbeeld gestuurd

Ik weet het, maar dat frezen is echt een kut werk

Hoewel ik me haast niet voor kan stellen dat je er een halve KG uit zou kunen halen, carterkap is maar slecht 1KG 8P

Maargoed opzich 'geloof' ik er wel in dat er nog bij mijn kap 100 gram te winnen is

Alleen Kees, als je nu met je carb gaat zitten kutten, leg dan ff een doek over je carterkap, olie/benzine op je snaar werkt niet goed

Hij bedoelt dat je al die verstevigingsribbels aan de binnenkant gewoon voor de helft af kan frezen

Of gewoon het kickstartmechanisme lijkt me? Anyways, waarom verzin je niet iets dat je het apparaat kan aanslingeren via je ontsteking zoals sommige italianen, is een stuk minder gewicht en je staat je poot niet verrot te trappen

Klopt, scheelt een halve KG.

Ribbels aan de binnenkant wegfrezen ben ik eerlijk gezegd niet zo'n fan van. Ik heb in duitsland wel eens iemand zien rijden waarvan zijn blok door middenbrak terwijl hij 40 reed ofzo :X

Zelfs als je rechtdoor gaat moet je sturen.
Dat heb je alleen niet door.
Verwijderd je balhoofdlagers maar eens en draai het spul goed vast en ga dan maar eens rijden.

Zaag je kleine teen er maar eens af, en probeer dan maar eens te lopen

Precies t zelfde. Niet doen dus