Gewicht/Weight zaken enzo.

ik zelf heb op het moment alleen nog maar ac sprinters

bij mijn 2009 blokje heb ik een speed 7t opgeboort en aangepast voor 44slag (achteraf niet nodig geweest) buitenmal eraf geslepen en ben nu bezig koelribben op te lassen. cilinder word tevens aangepast zodat hij op het carter gemonteert word ala crosser (s6 r/c) en bij de uitlaatpoort word er alu opgelast om een fatsoenlijke poort te kunnen maken daarna komt er een wandje in. (komt projectpage van)
al met al scheelt dit toch ongeveer 3kg tov lc sprinters

denk aan accu pomp 1L water= 1KG slangen radje ophangbeugeltjes accubakje enz.

voor sprint zie ik meer voordeel in ac dan lc + dat mijn evo ac onder de bougie onder een sprint zelfs koeler bleef als een 7t onder de bougie..
 
Accu: 565 gram
Water: 250 gram
Waterpomp: 260 gram
Radiateur: 450 gram
slangen + klemen + pijpje uit carter: 100 gram

Totaal: 1625 gram

In mijn geval dus een kleine 2 KG die ik zou besparen.
 
ik zou die 2 kg dan voor lief nemen en gewoon lc blijven rijden. Alleen al omdat het makkelijker afkoelen is met banken enzo. Die 2 kg die je bespaart is waarschijnlijk niet eens een zichtbaar verschil op je tijd op de baan. Btw, trekt je cilinder niet krom als je koelribben erop gaat lassen?
 
ik zou die 2 kg dan voor lief nemen en gewoon lc blijven rijden. Alleen al omdat het makkelijker afkoelen is met banken enzo. Die 2 kg die je bespaart is waarschijnlijk niet eens een zichtbaar verschil op je tijd op de baan. Btw, trekt je cilinder niet krom als je koelribben erop gaat lassen?

Als je het zelfde vermogen gaat halen is 2KG belangrijk. Sowieso des minder het gewicht word des te groter het voordeel. Even een overdreven voorbeeld; dus als jij 5KG van een 150KG sprinter af haalt heeft dit minder zin als 5KG van een 40KG machine.

Althans dit heb ik weleens gelezen, als ik fout zit hoor ik dat graag :)
 
Accu: 565 gram
Water: 250 gram
Waterpomp: 260 gram
Radiateur: 450 gram
slangen + klemen + pijpje uit carter: 100 gram

Totaal: 1625 gram

In mijn geval dus een kleine 2 KG die ik zou besparen.

ik vind 250ml water wel heel erg weinig, volgens mij gaat er al meer in je radiator.
accu is dan wel weer lichter te maken :)
 
klinkt mij niet raar in de oren hoor. Bij mij gaat er iig ook lang geen literfles in. heb het nooit precies gemeten, maar er gaat echt niet veel in hoor als je je rad goed positioneerd.
 
Bij mijn sprinter gaat er een kwart cola fles (1,5 liter) in aan water. 25% van 1,5 = 0.375, zat er dus naast zal ongeveer 350 gram zijn.

Ik heb gisteren ook mijn uitlaat ophanging uit koolstof gemaakt. Het is flexibiel maar wel stug. Koolstof (carbon) kon ik bijna helemaal dubbel vouwen maar brak nog niet.

Echter weet ik niet op welke manier de ophanging belast word maar van boven en ander is het heel stevig en de uitlaat kan mijn achterwiel niet raken.

11062008322.jpg


Besparing was 250/300 gram. Sprinter zit nu op 47.4

Ik wil misschien nog een mal laten maken van de originele team ophanging en hier dus een carbon product uit halen met vacuum. Dit zal dan sowieso steviger zijn en iets zwaarder.
 
Last edited:
Klopt, ik boog het gisteren richting de band, en moest veel kracht zetten wil het de band raken, dit komt ook door de flens die het als ware blokkeert. Toch ben ik nog niet tevreden, wil eigenlijk iets stevigers, deze ophanging weegt 40 gram.
 
Klopt, ik boog het gisteren richting de band, en moest veel kracht zetten wil het de band raken, dit komt ook door de flens die het als ware blokkeert. Toch ben ik nog niet tevreden, wil eigenlijk iets stevigers, deze ophanging weegt 40 gram.

2 dezelfde plaatjes maken en deze samen monteren?
misschien een oplossing :)
 
maak gewoon een plaatje met een hoek in/kant aan, in de lengte richting.
als je begrijpt wat ik bedoel... Dan wordt het direct een heel stuk stijver
 
Klopt, vanavond even naar de praxis ofzo :)

Zometeen de scooter aan de buren laten zien, en met hem nog dingen bespreken om hem lichter te maken o.a. nieuwe voorvork 8)
 
ik zou die 2 kg dan voor lief nemen en gewoon lc blijven rijden. Alleen al omdat het makkelijker afkoelen is met banken enzo. Die 2 kg die je bespaart is waarschijnlijk niet eens een zichtbaar verschil op je tijd op de baan. Btw, trekt je cilinder niet krom als je koelribben erop gaat lassen?

ja daarom word hij weer vlak gedraait en komt er na het lassen pas een wand in


@ruud tja had ook gekunt dit is voor mij makkelijker
 
zat ff een paar paginas terug te lezen en;

Iemand al eens aangedacht om je voorvork gewoon goed stevig vast te lassen en je stuur ook op de een of andere manier zodat je die hele balhoofd/buis geval weg kan laten?

als het toch maar die 150 meters rechtdoor is hoef je niet te sturen!

als het een stom idee is zeg het maar hoor :)
 
Back
Top