This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gewicht/Weight zaken enzo.

er zijn wel meerdere ac blokjes met 20+pk.

ik zat inderdaad op 20,2pk, en er moet nog meer uit te halen zijn.
(uiteraard wel zonder koelvin, die heb je toch niet nodig voor 200 meter)

Boeiend..., dan heb je een sprinter met net 20 pk of iets meer die ac is ? De top van sprinters kwa vermogens en gewicht besparingen ligt zo dermate hoog dat die 2 kilo die je bespaart als het niet minder is met ac geen ster uitmaakt.
 
Zegt hij ergens dat dat sneller is als lc??? Ik zie alleen staan dat er AC blokjes zijn die meer als 20 pk hebben, dat hij 20,2 pk had en dat hij zonder koelvin reed.

Ik zie iig geen voordeel in AC.
 
Geen voordeel in AC ? 2 kilo minder zie ik als een voordeel, geen gekloot met kvs zie ik ook als een voordeel.

In theorie zou een AC cilinder gewoon het zelfde vermogen moeten kunnen leveren als een LC cilinder. Gewoon koelvinnen op je LC cilinder maken of de timingen van een lc cilinder in een ac cilinder frezen.

Het verlies van vermogen zou hem dan misschien zitten in de niet constante temperatuur. Maar dat moet iemand gewoon gaan proberen. En die persoon wil ik best zijn, heb alleen voorlopig nog geen tijd/geld om hier aan te beginnen.
Ik heb het nu dus over een sprinter die het maar 150 meter vol hoefd te houden en dus best zonder koelvinnen op de ontsteking kan rijden.
 
Ik zie op het moment geen voordeel in AC. Aangezien LC op het moment een stuk sneller is. Ik heb zelf met een AC speed gereden. Je kwam wel tot de finish zonder vast te lopen, maar je voelde ook dat het vermogen snel minder werd. Misschien dat het met koelribben anders is,dat weet ik niet.

Ik denk persoonlijk ook niet dat je een lc cilinder aan die warmtes moet blootstellen, aangezien die zowiezo al bij lage temperatuur beter lopen.

Een AC cilinder ombouwen naar de timingen van een LC cilinder zou je kunnen doen. Alleen kan je ongeveer 1 run maken op de testbank en je kan em weer uitzetten.

Ik wens je veel suc6 met je AC project, maar ik zie er geen heil in.
 
Ik heb totaal geen ervaring met ac cilinders, maar hanteren ze bij die cilinders geen andere zuiger en/of slot speling ivm de warmte/het uitzetten?
Als dat het geval is,moet je daar wel rekening mee houden als je een lc ombouwd naar ac.
 
Waarom zouden AC cilinders zelf slechter presteren??
Alle snelle cilinders zijn lc omdat bijv. 2F4R ook met die cilinders gaat testen, en dat is beter als hij minder snel warm wordt. En die cilinders worden gemaakt om mee gereden te worden, je spreekt dus een groter publiek aan door de cilinders lc te maken.
Ik denk dat iedereen hier wel een keer met de scooter door het dorp is geknalt, dit doe je niet zomaar met een AC cilinder die je na 150 meter uit moet zetten omdat die anders te warm wordt.

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat er, als de grote fabrikanten er brood in zien. Evenveel gehaald kan worden uit een AC als uit een LC cilinder.
 
Ik heb totaal geen ervaring met ac cilinders, maar hanteren ze bij die cilinders geen andere zuiger en/of slot speling ivm de warmte/het uitzetten?
Als dat het geval is,moet je daar wel rekening mee houden als je een lc ombouwd naar ac.

Het zou zomaar kunnen dat er in een AC cilinder een krappere speling zit dan in een LC.
Dit omdat de cilinder naar verhouding meer uitzet.

In de race (SOBW std klasse) hanteerde we een speling van 0,035mm bij 50cc MHR AC cilinders en dat ging goed...

Maar in principe zou een LC "omkatten" naar AC dus geen probleem moeten geven.

Dat hier topvermogensverschil in zit is overigens bullshit, enige punt is dat hij natuurlijk sneller inkakt vanwege de temperatuur.
Het is de vraag wat voordeliger is, het lagere gewicht van de AC of het meer constante vermogen van de LC.
 
klopt, ac cilinders rijden over het algemeen met een krappere speling.
wel wordt de squish wat hoger aanbevolen (0,70mm ipv 0,50).

bij mij stortte het vermogen helemaal niet snel in op de bank.
sterker nog, de 3e run kwam er het hoogste vermogen uit bij een temp boven de 120 graden (onder bougie gemeten).
misschien kwam dat wel omdat bij mij de zuigerspeling toch te groot was, maar een wat hogere temp hoeft je in ieder geval niet gelijk 2 pk te kosten.
ook op de weg vond ik het vermogen aan het eind van de 150m zeker niet tegenvallen.

@ tiffie, het niveau ligt dermate hoog dat die 2 kilo juist belangrijk zijn om nog het verschil te maken met de #2.

luc foekema rijd op zijn kreidler ook nog steeds ac, en echt niet omdat ie geen lc cilinder op zijn blok kan krijgen.
 
sterker nog, de 3e run kwam er het hoogste vermogen uit bij een temp boven de 120 graden (onder bougie gemeten).
misschien kwam dat wel omdat bij mij de zuigerspeling toch te groot was,

De zogenaamde werktemperatuur bij een AC begint pas bij 120/130 graden (onder de bougie gemeten) :7

Pas bij 190/200 graden gaat het kapot

Maar is er niet al eens een topic geweest over AC vs. LC? ik stel voor dat we hierin verder gaan als iemand er nog iets over wil weten. Tuurlijk hoort AC/LC ook tot op bepaalde hoogte tot 'gewichtszaken' maar het gaat nu iets te ver in op de voor- en nadelen AC vs. LC.
 
ja, idd pronk.

Nog een leuke: ik zag op een "buitenlands"forum iemand die in zijn schijfrem extra gaten boorde.
Dit vor het gewicht neem ik aan tenminste?

Wat vinden de forummers hiervan:+
 
Afdraaien lijkt me dan een beter plan. Maar volgens mij zitten de gaten er normaal juist in voor afvoer van warmte. Met gaten maken verlies je meer stevigheid dan afdraaien in iedergeval.
 
ja, idd pronk.

Nog een leuke: ik zag op een "buitenlands"forum iemand die in zijn schijfrem extra gaten boorde.
Dit vor het gewicht neem ik aan tenminste?

Wat vinden de forummers hiervan:+

Vind het sowiezo knap aangezien het materiaal van een remschijf knetterhard is Maarja...waarom zou je het niet doen...niets is te gek tegenwoordig. Ben benieuwd of er ook carbon/magnesium remschrijven & velgen voor scooters op de markt gaan komen
 
dit is een 10 inch magnesium velg:


Aberdeen Alloy Wheel Ltd.

Contact Person:
Mr. Adrian Jonson

Street Address:
Suite 1,5 Lisle Street

City:
London

Telephone:
44-20-72998436

Fax:
44-20-72998440

Deze heb ik een hele tijd terug gevonden op het internet, het is mij alleen niet gelukt om in contact te komen met de maker / een leverancier.
 
Geprobeerd een brief te sturen naar dat adres of heb je gezocht @ google oid?

Best benieuwd naar het gewicht en de prijs
 
ja, idd pronk.

Nog een leuke: ik zag op een "buitenlands"forum iemand die in zijn schijfrem extra gaten boorde.
Dit vor het gewicht neem ik aan tenminste?

Wat vinden de forummers hiervan:+

Heb het geprobeerd.. na 1 gat was een goede boor bot. denk dat bij het afdraaien hetzelfde gebeurd met je beitel.
 
Wieger, jij kan beter een braking remschijf kopen. Deze is 200 gram lichter als de remschijf die je nu hebt, en ik vind hem zelf ook mooier

Bij de 'AJ-Kamikaze-Kroes' frames die ik van het weekend zag hadden ze het erover dat ze hun remschijf 'afgeflexed' hadden, maar is dit wel zo verstandig?
 
Arthur doet alles met de flex, ik keek er niet zo van op. Maar lijkt me beter om hem dan af te laten draaien als dit kan.
 

lijkt me niet verstandig idd. Zo krijg je nooit een glad oppervlak.
 
Ik heb na het gaten boren ook de schijf afgebraamd met een slijptol (schuurpapier-schijf), maarja die schijf ligt inmiddels al in de container. Beter doe je helemaal niks aan je remschijf!