This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gewicht/Weight zaken enzo.

Ik denk inderdaad eerder met doorroesten of een frontale botsing inderdaad, maar toch best creapy, zoiets zou maar gebeuren.
 
komt gewoon door die remkracht van die huge schijf :+
als ik zo de omgeving zie denk ik ook aan een snelle scooter in de rimboe
misschien foute installatie van zijn voorvork ? of net als kees zegt gewoon doorgeroest
 
Als ik zo kijk naar de voorvork die op de grond ligt is het echt een supermooie recht breuk.

Vind het aannemelijker dat dit een gevolg is van afdraaien en een wheelie gone bad of hard remmen.

Roest lijkt me geen optie door de mooie breuk en frontale botsing al helemaal niet, want schade aan de voorkap is er niet, alleen krassen aan de zijkant.
 
Het is idd een rechte breuk. sowieso blijft het speculeren, maar ik denkt dat het wel komt van een tedunne balhhoofdpen icm foute montage/teveel balhoofdspeling.
 
Apart dan dat ze alles zo te zien zwaar laten zijn, en wel die pen afdraaien.
 
dat doen heel veel mensen. Zie bijvoorbeeld die mws beta. Frame vreselijk doorboort maar voor de rest is dat ding nog lood zwaar.

Verlicht de scooter op zo veel mogelijk punten en doe dit doordacht, of doe het gewoon niet.
 
Iemand mischien een indicatie van wat ze gewonnen hebben, met doorboren/afdraaien van voorvork??

mijn balhoofd is ook afgedraaid en scheelde op mijn 20 cm toch aanzienlijk veel. op de lengte van mijn balhoofd denk ik dat de krachten niet zo groot zijn als bij een standaart lang balhoofd, daarbij zou ik er wat voorzichtigger mee zijn...

edit: scooter hierboven ziet er nou niet naar uit dat die gemaakt is om licht te zijn dus afgedraaide voorvork zouden ze nog niet eens van gehoord hebben:+
 
Even wat anders

Ik zat zo te kijken op scooter-attack.
Maar daar zie je heel erg veel van die AC Sprinters en dat schijnen ze voor het gewicht te doen. Okey, je bespaard dan wel 2/3 Kilo ? Maar het vermogen van een AC Cilinder ligt toch lager dan als je met een LC Speed 7t rijd ?

Dus lijkt mij dat je dan beter je koeling zo kan maken dat je wel iets zwaarder bent, maar toch LC 7t kan rijden. Of is hier een andere reden voor ?
 

In principe is een mina hor. lc even snel als een ac , er zijn gewoon weinig mensen die aan een ac blokje beginnen omdat de snelste scooters lc zijn . Er is dan ook geen ac speed 7t . Als die er wel was , maar dan gewoon met koelribben op dan zou het enige verlies aan je krukas zijn omdat je daar een koelvin op moet plaatsen . Verder zou die evensnel moeten zijn .
Ik dacht dat er hier iemand op het forum was met een 20pk polini evo ac ? Zelfde vermogen als een lc dus ...
 

aerox-ac70 hier op het forum had d8 ik 20.2 pk met een ac blok.

een koelvin op je krukas hoeft nog niet perse vooral niet met sprinten,
mits de koelvinnen groot genoeg zijn en in de rijwind staan is er geen probleem met koeling over de 150 meter,
 
zoals je zegt, mits ze in de rijwind staan,
achter beplating kan je dat al vergeten

Edit: Beplating als niet in koelkappen
 
20 pk is niet zomaar ''even'' snel als een normale... Het niveau ligt inmiddels wel wat hoger met een evo lc ! 22 pk, geen uitzondering !
 
Iemand moet het gewoon doen....dus al the way met een AC. (ik niet )
En dan uiteindelijk ws met minder vermogen maar wel lichter.
 
Ik zit daar al lang mee in me kop. heb alleen de tijd / het geld niet om er aan te beginnen, kan amper de sprinter betalen om bij te blijven in het sbo kampioenschap. Hoop er toch nog een keer, dit seizoen of in de winter een begin aan te maken.
 
er zijn wel meerdere ac blokjes met 20+pk.

ik zat inderdaad op 20,2pk, en er moet nog meer uit te halen zijn.
(uiteraard wel zonder koelvin, die heb je toch niet nodig voor 200 meter)