This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gewicht/Weight zaken enzo.

Als hij weerstand heeft, zal dit bij een hoger toerental alleen maar meer worden. Iig dat lijkt me logisch.
 
dat kun je niet met 100% zekerheid zeggen.

op een gegeven moment zal het pompje zoveel toeren draaien dat het zelfs minder water gaat verplaatsen, dan kost het ook minder vermogen.
(ik denk overigens niet dat je dat punt al bereikt bij 15k)
 
veelal zie je mensen met DD-blokjes rijden maar waarom niet gewoon met een SD, scheelt een hoop in gewicht als je geen remschijf + remblok hebt zitten,
het remt je wel minder vlug af maar normaal is de rembaan toch zeker lang genoeg?
 
SD vs DD, zit als je het goed doet 600gram aan gewicht. dit gewicht haal ik wel liever ergens anders van weg, aangezien ik nu gewoon een goed blok heb en weer veel geld in een SD blok moet steken. tunen,kotteren,stralen etc etc..

DD blok kun je wel een 12 inch velg,velgadaptor afdraaien, NRG systeem, etc.
EN bij SD is de velg zwaarder, het remsegment, heel trommelrem gebeuren etc..

Mischien dat een DD blok helemaal niet zo slecht is.
 
hoeveel zwaarder is een sd velg dan tegenover een dd velg??
met sd kan je trouwens ook 10" gaan rijden en een remschijf is zwaarder dan de remschoentjes van trommelrem hoor
 
het IS wel iets zwaarder idd, maar mischien net een halve kg ofzo, maar om daarvoor 200 euro uit te geven??

Kun je beter dagje banken, en wat meer vermogen halen, heb je veel meer aan.

Wel is het mischien dat een SD trommelsysteem mischien de velg een beetje op aanloopt(wat dus ook vermogenverlies is) dit heb ik bij 2 blokken gezien/gemerkt)
 
onder het motto alle beetjes helpen

je rem loopt toch ook aan op je remschijf al is de wrijving nihil,

en ik denk niet dat er nog plaatsen zijn waar men echt kilo's kan gaan winnen, behalve op de rijder
maar als je alle kleine dingen gaat optellen kom je ook op gewichtsverlies dat echt iets uitmaakt
 
Last edited:
Geloof me, mijn machine weegt nu 48KG rijklaar, maar ik heb nog genoeg ideeën om er op een veilige manier +- 3 á 4 KG af te halen. Tuurlijk gaat dit wel gepaard met veel geld.

@Stefan, in het optische forum is er ergens een topic over 'gewicht velgen gevraagd'. Hier zie je het gewichts verschil tussen diverse SD en DD velgen. Mijn trommel 10 inch achtervelg weegt 1,6KG bewerkt. Een onbewerkte 10inch schijfrem velg (stalker) was ruim een KG zwaarder.
 
remschijf achter heb je sowieso niks aan. met weinig druk op de achtervelg (verlengde machines) blokkeerd die heel snel bij veel remkracht.
 
En wie zegt dat een schijfrem zwaarder is dan een trommel rem? (praat ik natuurlijk over de voorrem)
 
nu hebben jullie het over 10inch velgen,

Mijn 12inch DD phantom velg weegt 2.3 kilo. terwijl een SD phantomvelg 2.8 kilo weegt. is een halve kilo. wel komt er bij mij 0.3/4 kilo bij van die adaptor(ruim geschat)

Dus blijf hetzelfde.

Maarja boeiend.
Dit is interessanter.
Een originele sonicvork weegt 5kilo.
Voorvork waar ik altijd mee gereden heb woog 3.5 kilo
voorvork waar ik nu mee rijd, is nog geen 2 kilo. 1.5 ofzo mischien wel.
Velg was 2.5kilo. is nu 1.7 kilo ongeveer. een besparing van 4kilo :W
 
haha, ik wou het al niet zeggen... Maar zijn opmerkingen komen niet bijster slim over...

edit: tuning voor gevorderen eeeh...