This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gewicht/Weight zaken enzo.

dat klopt..
maar de invloeden die je zelf kan beinvloeden (reactietijd, gewicht, vermogen) moet je proberen zo optimaal mogelijk te laten verlopen/benutten toch?

ergens komt er een punt dat je het in de hele kleine dingen moet gaan zoeken
"wet van de vermindere meeropbrengst"
 

Ja precies. ik snap ook wel dat alle kleine beetjes toch grote dingen worden. maar het verhaal van 10 kilo zwaarder is 1pk meer nodig vind ik een beetje een ongeloofwaardig verhaal.
 
Last edited:
Ja precies. ik snap ook wel dat alle kleine beetjes toch grote dingen worden. maar het verhaal van 10 kilo zwaarder is 1pk meer nodig vind ik een beetje een ongeloofwaardig verhaal.

of een soort van richtlijn :+
maar lijkt me idd net zo'n verhaal net als : met zwaardere rollen trek je minder hard op maar rij je sneller
 
of een soort van richtlijn :+
maar lijkt me idd net zo'n verhaal net als : met zwaardere rollen trek je minder hard op maar rij je sneller


Het is inderdaad een soort richtlijn die over het algemeen best goed op gaat. Ik heb het zelf vaak zat getest met sander toen we nog bij Koopmans werkten. Ik was toen ongeveer 12kg zwaarder dan hem, mijn sprinter had toendertijd een ruime pk meer over de hele lijn dan die van Sander. Als we een sprintje gingen doen ging het altijd gelijk op, totdat we wisselden van machine. Sander liep toen gelijk vanaf het begin langzaam bij mij weg.

Het is geen theorie waar je je aan vast kan houden, maar het geeft absoluut een richtlijn.
 
Ik denk dat het nog wel mee valt zo'n rem...
Lijkt mij safer dan een MTB schijfje met van die dunne boutjes.

Grappige blok ophanging trouwens... die had ik nog niet gezien...
 
Er komt een pro racefiets rem op, ik ben niet heel erg bang voor het remmen.
Eerder bang voor de vork. Balhoofdpen is echt 1mm dik
Ik ga hier denkik nog een bus voor draaien die ik erin pers.
 
Tja hoever wil je gaan met je accu etc. kan nu een accu krijgen weegt 170 gram en is een vervanging van een 7ampere motor accutje..

Leuk maar je betaalt er 150 euro voor..
 
Geen plek voor gaten in mn voorvelg


Vind het een goed idee om zo'n soort voorwiel te plaatsen.
Persoonlijk zou ik opzoek gaan naar iets wat iets sterker is, maar het idee is imo erg goed.
Het scheeld ten eerste heel erg veel gewicht en ten 2e is het ook nog eens roterende massa.

Wat ik wel jammer vind is dat je het toepast op een frame dat erg zwaar is.
Persoonlijk zou ik dit alleen toepassen op bv een alu of carbon frame.
Verlichten vergroot vaak toch de kans op verzwakking. Iig als je het op een onprofessionele manier doet (zoals dit).
Bepaalde risico's kun je imo nemen als je echt voor een record tijd gaat.
Maar dan vind ik : Doe alles, of houd het bescheiden en neem geen onnodige risico's.
 


Het is eigenlijk een scooterspecial frame. Kaal frame weegt ongeveer 4 kilo dus ik vind em eigenlijk wel aardig licht.
 
lol, grapje zeker ?

heb je wel eens berekend hoeveel kracht die boutjes kunnen hebben op afschuiving ?

Luc foekema rijd volgensmij ook met dit soort remmen en die houden het gewoon.
Het risico van een schijfje is dat deze misschien krom kan trekken oid waardoor de boel blokkeerd (ik heb hier geen opleiding oid voor gevolgd dus correct me if i'm wrong).
Met dit soort remmen blokkeerd de boel iig niet. dan stopt hij gewoon met remmen en heb je je achter rem nog.
 
Die remmen van Downhill fietsen enzo zijn sterker dan een Zip trommeltje. Ga maar eens met een Zip trommeltje zo'n berg af, ik wens je veel succes! Zo'n trommeltje is voor het oog misschien beter en sterker maar een goede voorrem van een Downhill fiets is zeker net zo goed, al niet beter.
 
ik zie tog wel een heel groot verschil tussen remmen met 10 km/h en een sprinter (130 km/h) te stoppen vasco

IK vindt die downhill dingen helemaal niet zo super , sterker nog , zou het per direct afkeuren op de sprint want die dingen zijn neit gebouwd op snelheden boven de 100!

maargoed wie ben ik