Ben ik benieuwd wat positiever uitpakt, 0,3 pk erbij of 1,8kg lichter...
Zoals ik al eerder zei, remmen moeten gewoon degelijk zijn. Mooi voorbeeld: youri reed met zijn slider (nx speed slider die parelmoere) en ik op mijn zip. We trokken een sprintje en hij ging onderuit met een gangetje van rond de 60/70km/h omdat zijn gas bleef hangen en een niet goed werkende voorrem had. Zijn scooter schoof het gras in maar youri zelf gleed pal voor mijn scooter. Ik reed toen met een erg leuk remsetje (moto-master schijf, stale remleiding etc) en kon het gelukkig net net aanremmen. (lees scheelde 50cm ofzo).
Hierdoor ben ik zelf gelukkig niet onderuit gegaan en heb ik youri wat schade aan zichzelf bespaard.
Ook hiermee moet je rekening houden, er zijn genoeg mensen die net na de start oid onderuit gaan. EN dan heb je kans dat je een noodstop moet maken waarbij je zeker je voor en achterrem nodig hebt en als je dan met een mtb remmetje aankomt.. kan je dit niet voldoende aanremmen imo.
Kijk aub niet alleen naar je remafstand aan het einde van de 150m en let ook op zulke dingen hoe zeldzaam ze soms ook zijn maar daarom niet minder belangrijk.