Fulltime werken, wat voor werk doe jij?

Die berekening is wel wat kort door de bocht, inkomstenbelasting wordt progressief belast.

Dus? Wil je je net geleerde woordjes laten zien ofzo? Het gaat hier om vakantiewerk, dus mocht er inkomstenbelasting ingehouden worden kan dit via het TJ biljet weer teruggevorderd worden.

Ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze.
Ik heb een automatiserings bedrijf; EDI, SAP koppelingen, Web-applicaties ontwerpen en koppelen aan interne software.
Ik heb nog geen VAST personeel nodig gelukkig, heb 2 programmeurs op freelance:D
Loopt echt super:)

Dus? Wil je je net geleerde woordjes laten zien ofzo? Het gaat hier om vakantiewerk, dus mocht er inkomstenbelasting ingehouden worden kan dit via het TJ biljet weer teruggevorderd worden.

Inderdaad, en dat komt dus nog over die 350 Euro heen ;)

1000 netto op je 24ste :X dan gaat er zelf toch wel een belletje rinkelen :D

Precies, bij v pelt verdien ik nog meer. :X :D

Nu trouwens fulltime aan het werk omdat het vakantie is, werk bij het vlees bedrijf Van Pelt B.v.

Ongeveer alweer meer dan 2 jaar ( part time ) werk is hersendodend simpel, je krijgt een bestelling binnen van tientallen c1000's ( bijv ) uit de regio, je pakt de bestelling bij elkaar en zet het weg.

Werktijden:

Dinsdag t/m Zaterdag

8:30 t/m einde, ( zat om 8:00 beginnen ) het einde kan dus al om 16:00 zijn, maar ook pas ver na 20:00 als het druk is....

Overuren? Kent het bedrijf niet, op afgelopen vrijdag bijvoorbeeld 14 uur moeten werken, en dan verwachtte dat ik op de zaterdag weer om 8:00 aanwezig ben... :rolleyes:

Verdienste? Weinig: 5.60 netto in het uur, 19 jaar, over 2 weken gaat dat naar 6.67 ( 20 jaar )

Ik ben blij dat ik gewoon aan het studeren ben ( procesoperator Vapro C ) want ik ben dan 1 van de weinige in het bedrijf die niet ,, vast '' werkt, ik zou dat werk echt nooit heel me leven lang kunnen doen. :X

Last edited:
Is zeker dat grote bedrijf als je richting Zuidland rijdt?

Verdien nu 7,50 netto per uur bij mn bijbaan. Ga nu ook meer werken ivm vakantie. Werkdag is van 8 tot 5 op zaterdag en doordeweeks van 9 tot 5, maar meestal komen er wel flink wat overuren bij. Worden wel weer beter betaald, dus ik klaag zeker niet. Daarnaast ook meestal nog fooi erbij.

Is dat grote bedrijf ja, ik heb er ook ff gewerkt, respect als je daar 2 jaar kunt werken, voor je ontwikkeling is het niet goed majah :D

Na deze week 3 weken vrij, maar eens gaan praten met wat verschillende bedrijven :W

Het is vrij lullig als je zo weinig verdient. Als ik bij mn bijbaan fulltime zou werken (volgens mn huidige contract) dan zou ik al op 1200 netto zitten, zonder overuren.

Verdien nu 7,50 netto per uur bij mn bijbaan. Ga nu ook meer werken ivm vakantie. Werkdag is van 8 tot 5 op zaterdag en doordeweeks van 9 tot 5, maar meestal komen er wel flink wat overuren bij. Worden wel weer beter betaald, dus ik klaag zeker niet. Daarnaast ook meestal nog fooi erbij.

7,50 * 40 * 4 = 1200. Alleen denk ik dat je nu op die 7,50 geen inkomstenbelasting betaalt, alleen wat premies. Die 1200 wordt dan dus nog belast en zal ongeveer 900 Euro netto opleveren. Doet zij het toch beter hoor ;)

Er staat in mijn contract dat ik 7,50 netto verdien. Ik weet mn bruto salaris niet eens uit mn hoofd. Ik betaal er al wel belasting over, want die kan ik aan het eind van het jaar toch terugvragen?

Als jij je belastingformulier goed hebt ingevuld zal dit iedere maand al verrekend worden zodat jij het niet nog eens na een jaar hoeft terug te vragen. Althans, zo was het tot 2005 sowieso en zo gaat het nu bij mij als ik het nakijk.

Echter als ik Google en op de site van de belastingdienst kijk, zie ik staan dat die heffingkorting omlaag is gegaan (was volgens mij 5500 per jaar en nu 2000 oid). Kan ook nergens zo ff snel precies vinden hoe het zit, maargoed bij mezelf gaat er iig een niet noemenswaardig bedrag aan belasting vanaf (ik verdien std ongeveer 600 Euro per maand bruto en kom op 560 uit, na inhouding van pensioenregeling ofzo 8P en premies en beetje belasting).

Dat is dus geen 34,xx% zoals je zou betalen op een fulltime salaris. Dus check je brutosalaris ff voor de gein, of Google mee :p

Wat snap jij nou niet? Als jij voor jezelf leidingen last in verweggistan / jezelf detacheert als opzichter bij zulke klussen. Dan kan je zulke bedragen gewoon vragen. Daar draait het om.

Eindelijk brand er bij iemand een lampje :)
Die kennis van mij die zit dus nu ook in Kazachstan voor zo'n soortgelijke klus, is gewoon een freelancer.. Vroeg bij ons in de werkplaats voor supervisen al 43euro p/uur. Een goede doorsnee gekwalificeerde lasser is al moeilijk te krijgen, laat staan zo'n kerel.. Puur een kwestie van ervaring en contacten om op zo'n klusje te komen voor dat geld :)

Nee. Mn oom deed het in gebieden in het midden oosten, maar dan onder water. Was niet vrij van risico's ook, maar dat is gewoon met vliegtuig daarheen. Paar maanden blijven en flink innen en dan weer terug naar Nederland.

Martin heeft het niet over een onderwater lasser.. Die worden inderdaad erg goed betaald maar gewone lassers tegenwoordig ook hoor.

Zelf begin ik vanaf September bij AllSeas in Delft als Engineer. Heb er nu een jaar opzitten bij Jacobs (Leiden) als Piping Engineer maar het is toch vaak wat simpel werk. Beetje te vaak aanpassingen inkloppen in een 3d model of tekeningen uitdraaien begint me een beetje tegen te staan :P

Maar dat is dus een baan op MBO niveau en m'n nieuwe baan is op HBO niveau dus hopelijk was uitdagender.. Bovendien ga ik er in loon dik 30% op vooruit 8P

Edit: hahaha vet zo'n shovel 8)

Back