Fulltime werken, wat voor werk doe jij?

Dan vraag ik me op mijn beurt af of je in zo'n functie als supervisor op de bouw in India, slechts verstand van zaken hoeft te hebben, of zelf ook moet kunnen wat die lassers doen, met je handen dus.

Ik zie dat je van 1986 bent. Logisch dat je het dan niet snapt. Jij was toen aan het flippo sparen toen de grote ICT oorlog bezig was. Eerst mensen riant betalen en paaien met mooie auto's. Paar jaar later werkeloos.

Die periode komt er nu ook weer aan.
Gaat ie dat zeggen, jij denkt echt dat je de toekomst kan voorspellen hè?
Als je het allemaal zo goed denkt te weten, wat doe je hier dan nog?
En BTW: jij wordt over 2 dagen 25. Dus jij hebt het wel allemaal meegemaakt?
haha.gif

@Bas: Klopt daar heb je gelijk in, maar hieruit maak ik op, dat dus in jouw ogen er een groot deel mis is, je zomaar secretaris kan worden?
Ongeacht of je voor de overheid werkt of niet, je zult nergens direct worden aangenomen als secretaris, ook niet met de juiste competenties.

Last edited:
Dat is niet geheel vanzelfsprekend. Dit kan komen of omdat je pa gewoon HBO denkniveau heeft of hij heeft veel geluk gehad.
Als jij niveau 4 MBO hebt gedaan, maar je had LBO niveau dat was je hoogstwaarschijnlijk niet terecht gekomen, in dat geval zegt een papiertje niet zoveel. Maar met een HBO papiertje is deze stap wat reeeler tegenover een MBO'er.
Mij pa heeft ook HBO gedaan, maar is wel gemeentescretaris/algemeen directeur van de gemeente. Ook niet echt iets wat je zomaar met HBO kan halen. Dat ligt gewoon aan jezelf. Hij is zeer gehaaid en pakt het goed aan, en dan kan je ver komen :)

Dat is dus wat ik zeg.
Je diploma is een opstapje. Maar hoe jou salaris er uit ziet na een aantal jaren licht echt aan je zelf en niet aan je diploma.

edit:
het licht ook heel erg aan de sector waar je in zit.
Als multimedia vormgever heb ik nu niks meer aan theoretische kennis. Ik moet creatief blijven en op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen.

Gaat ie dat zeggen, jij denkt echt dat je de toekomst kan voorspellen hè?
Als je het allemaal zo goed denkt te weten, wat doe je hier dan nog?
En BTW: jij wordt over 2 dagen 25. Dus jij hebt het wel allemaal meegemaakt? [/img]

Voel je je beledigd? Omdat jij dat niet heb meegemaakt omdat je 4 jaar jonger bent? Ik kan dr ook niets aan doen en met een beetje logisch denkvermogen én ervaring in het bedrijfsleven kan je dat redelijk inschatten ja.

Dus wees een vent en accepteer de verschillen

Dat klopt natuurlijk niet. Wat dat verdient onze minister president in ons land nieteens :)

En Balkellende verdient helemaal niet zoveel , dus dat is geen uitgangspunt. Die moet het van de secundaire arbeidsvoorwaarden hebben.

Collega's van mij verdienen meer dan Balkellende

Is wel bruto hé! Maar er zit momenteel al een kennis in Kazachstan voor €1500,- p/dag...
Zit gewoon ontzettend veel geld de Oil&Gas business, zijn geen gekke bedragen hoor... Zitten nu ook 2 schotten bij ons op kantoor voor hetzelfde geld:)

Dan nog is het wel heeel veel geld , ik vind het ook een klein beetje ongeloofwaardig. En ik hoor regelmatig dingen over de offshore

De man van een collegatje van me doet dat ook, in allerlei verre landen, maar die verdeint echt niet die hoeveelheid geld... 1200 per dag, lijkt me ietwat teveel. Al zou het uiteraard lekker verdienen (je zit dan ook 24/7 in het buitenland).

Mooie discussie weer, inderdaad behoorlijk kort-door-de-bocht van je (tjah, is 1 van je karaktertrekjes :P)...

Trouwens, wel leuk voor mensen die nu al fulltime werken, maar het niet naar hun zin hebben, ik heb gister avond voor de lol mijn ''cv'' op monsterboard gezet, en heb nu al 5 reacties's :D

Ik hoef niet eens m'n CV op Monsterboard te zetten... Toen ik solliciteerde naar een baan 3 jaar geleden, was er nix te vinden... Nu gaat het super op de arbeidsmarkt, en krijg je allerlei telefoontjes en brieven van recruiters...

MBO en dan HBO, best off both worlds +pippi+

Dat heb ik dus gedaan, en is inderdaad een prima combinatie... Het wordt door werkgevers ook als een plus ervaren!

Niet om het een of ander Dennis, maar ik zwijg altijd als ik mensen om me heen over hun studie hoor (puur omdat ik iedereen respecteer om wat hij/zij doet). Of dit MBO/HBO of Universitair is. Maar ik denk wel dat sommige tentamens op de Uni gewoon veel meer tijd/energie vergen dan een doorsnee toets op het MBO. Wiskunde toetsen van MBO laatste jaar (nivo 4) had ik in VWO 4 al gehad.

Een aantal vrienden van mij hebben een redelijk wat lagere opleiding afgerond, en hun vriendinnen ook... Als ze dan zeggen dat iets moeilijk is, zwijg ik meestal, uit respect voor hen... Maar ik kan me amper voorstellen dat een MBO Opleiding echt moeilijk is :)

De man van een collegatje van me doet dat ook, in allerlei verre landen, maar die verdeint echt niet die hoeveelheid geld... 1200 per dag, lijkt me ietwat teveel. Al zou het uiteraard lekker verdienen (je zit dan ook 24/7 in het buitenland).

Als ik weer is zo'n aanbieding krijg zal ik wel vragen om een kopie v/d offerte :) Gooi ik 'm online, no problemo... Verder moet je dus beseffen dat het grootste deel naar de belastingdienst schuift, je dus telkens 6 weken achter elkaar ver weg bent en je dagen maakt van circa 14uur/7dagen per week.. Laat je dus uitkomen op een uurloon van 50euro netto dan ziet het er al een stuk minder spectaculair uit :) Je krijgt het in ieder geval niet kado...

Dat heb ik dus gedaan, en is inderdaad een prima combinatie... Het wordt door werkgevers ook als een plus ervaren!

Ik heb een dergelijke combi als het goed is ook over een jaar, alleen dan HBO + Uni... Zie jij het ook als een combi tussen praktijk en theorie?

Een aantal vrienden van mij hebben een redelijk wat lagere opleiding afgerond, en hun vriendinnen ook... Als ze dan zeggen dat iets moeilijk is, zwijg ik meestal, uit respect voor hen... Maar ik kan me amper voorstellen dat een MBO Opleiding echt moeilijk is :)

Dat je zo denkt is eigenlijk een beetje belachelijk. Want er is nou 1maal verschil tussen individuele kwaliteiten. Hoeveel mensen hebben er wel niet moeite met rekenen om een voorbeeld te noemen.

Ik ben zelf geschoold op MBo niveau , maar dat heeft puur met mijn beroep te maken , maar een collega waar ik mee op school zat had toch echt puur moeite ermee. Maar in zijn werk is het echt een goede.

Dus nogmaals ik vind het een beetje beneden je niveau Bart om zo te denken. Of die lui moeten tot de categorie Breezah behoren

Martin said:
Als ik weer is zo'n aanbieding krijg zal ik wel vragen om een kopie v/d offerte Gooi ik 'm online, no problemo... Verder moet je dus beseffen dat het grootste deel naar de belastingdienst schuift, je dus telkens 6 weken achter elkaar ver weg bent en je dagen maakt van circa 14uur/7dagen per week.. Laat je dus uitkomen op een uurloon van 50euro netto dan ziet het er al een stuk minder spectaculair uit Je krijgt het in ieder geval niet kado...
Dat ligt natuurlijk aan hety land van herkomst. Als je dat salaris aan een philipino geeft dan behoort hij tot de rijkste mensen van het land.

Als ik weer is zo'n aanbieding krijg zal ik wel vragen om een kopie v/d offerte :) Gooi ik 'm online, no problemo... Verder moet je dus beseffen dat het grootste deel naar de belastingdienst schuift, je dus telkens 6 weken achter elkaar ver weg bent en je dagen maakt van circa 14uur/7dagen per week.. Laat je dus uitkomen op een uurloon van 50euro netto dan ziet het er al een stuk minder spectaculair uit :) Je krijgt het in ieder geval niet kado...

Maargoed even op jaarbasis bekeken; 6 weken werken, 2 weken vrij ofzo?

Dus;

6 * 7 = 42 * 1200 = 50.400 per periode van 6 weken. Hierbij 2 weken rust opgeteld is periodes van 8 weken. In een jaar kunnen 6,5 van die periodes, dus 6,5 * 50.400 = 327.600 bruto wat je kan verdienen in 1 jaartje goed doorbeunen. Naja lets say +/- helft eraf voor belasting, is nog altijd +/- 165.000 per jaar wat netto binnenkomt (is btw 27.300 per maand wat je bruto verdient).

En dan stuurt een bedrijf meerdere mensen op pad? Een werkgever moet altijd meer betalen dan die 327.600 globaal geloof ik 1,5 keer ofzo? Is een half miljoen per persoon per jaar in het buitenland! Oké het is olie, maar zulke bedragen kan volgens mij een oliemaatschappij niet eens overzien...

Al met al, ik denk dat het iets anders in elkaar steekt en ben idd benieuwd naar de offerte en anders ga ik me nu nog omscholen :+

Back