Fulltime werken, wat voor werk doe jij?

Mn oom heeft jarenlang pijpleidingen gelast in die gebieden (Midden Oosten, maar ook Kazakhstan enzo) en die verdiende ook goud geld hoor. Moest er na zn 40e mee stoppen, maar dan heb je vette jaren gehad.

Het zal zeker goed geld verdienen, dat ontken ik ook niet, maar of mijn optelsom gerealiseerd kan worden per jaar vraag ik me af. Dan ben je nl. in no time miljonair...

Last edited:
Als ik weer is zo'n aanbieding krijg zal ik wel vragen om een kopie v/d offerte :) Gooi ik 'm online, no problemo... Verder moet je dus beseffen dat het grootste deel naar de belastingdienst schuift, je dus telkens 6 weken achter elkaar ver weg bent en je dagen maakt van circa 14uur/7dagen per week.. Laat je dus uitkomen op een uurloon van 50euro netto dan ziet het er al een stuk minder spectaculair uit :) Je krijgt het in ieder geval niet kado...

50 euro netto per uur vind ik wel redelijk spectactulair hoor :rolleyes: vind t maar een sterk verhaal :+ Maar daar hou ik wel van hoor :*

50 netto vraagt een baas ook voor een werknemer hoor. Mn pa vraagt wel meer voor die technici die bij hem rondlopen per uur.

ja, en hoeveel moet ie dan afstaan aan belastingen etc, of hoeveel betaald jou vader die technici? :+ Vraag m dat maar eens...

Als iemand voor zichzelf werkt, dan kan je gewoon zulke bedragen vragen hoor. En ik zei toch netto, dus de belastingen ed zijn er al af. Wat hij die gasten zelf betaalt maakt hier niet uit verder, maar die hebben geen klagen.

Wat snap jij nou niet? Als jij voor jezelf leidingen last in verweggistan / jezelf detacheert als opzichter bij zulke klussen. Dan kan je zulke bedragen gewoon vragen. Daar draait het om.

Het zal zeker goed geld verdienen, dat ontken ik ook niet, maar of mijn optelsom gerealiseerd kan worden per jaar vraag ik me af. Dan ben je nl. in no time miljonair...

Ter aanvulling; als je zegmaar dit werk 10 jr doet, je zit dan toch veel buiten NL dus om nou in NL ook de belasting te betalen is vrij onaantrekkelijk. Verhuizen dus naar België bv., of nog beter; Monaco! Daar ook lekker 6,5 keer per jaar die 2 weken vakantie vieren en geen inkomstenbelasting betalen. Dan ben je in 10 jaar dus goed rijk, 10 * 325.000 E = 3.250.000 E :p

Tjek net mijn loon, is er een kleine 1600 euro bij geschreven :D. Dat kan nooit kloppen als je kijkt hoeveel uren ik gedraait heb en een week ziek. Een andere jongen had in juni een loonstrookje waarop stond dat hij 260 euro verdient had per 40 weken. Werk dan wel in de nachtdienst.

Mjah ik vind het allemaal wel goed joh:W.

Los van dit, als je baas een fout maakt tijdens het overschrijven van je loon op welke manier dan ook. Kan hij dit dan terug eisen?

Ter aanvulling; als je zegmaar dit werk 10 jr doet, je zit dan toch veel buiten NL dus om nou in NL ook de belasting te betalen is vrij onaantrekkelijk. Verhuizen dus naar België bv., of nog beter; Monaco! Daar ook lekker 6,5 keer per jaar die 2 weken vakantie vieren en geen inkomstenbelasting betalen. Dan ben je in 10 jaar dus goed rijk, 10 * 325.000 E = 3.250.000 E :p

Monaco komt niet jan met de pet. Hier moet je al rijk en beroemd voor zijn mocht je hier komen wonen ;).

Ik hoef niet eens m'n CV op Monsterboard te zetten... Toen ik solliciteerde naar een baan 3 jaar geleden, was er nix te vinden... Nu gaat het super op de arbeidsmarkt, en krijg je allerlei telefoontjes en brieven van recruiters...

Werktuigbouw toch? Ze bellen mij ook al om de week ofzo :P

Een aantal vrienden van mij hebben een redelijk wat lagere opleiding afgerond, en hun vriendinnen ook... Als ze dan zeggen dat iets moeilijk is, zwijg ik meestal, uit respect voor hen... Maar ik kan me amper voorstellen dat een MBO Opleiding echt moeilijk is :)

Dit komt mij ook heel bekend voor, veel vrienden van mij werken al sinds hun 16e en zijn gewoon bouwvakker.

Oh ja, ik heb nu vakantiewerk in de ploegen, en heb mn eerste loon al binnen, 350 Euro voor 40 uur, omgerekend is dat 1400 netto in de maand :W

Is helemaal niet kort door de bocht, ik heb gewoon 350 Euro voor 40 uur. Omdat ik in de 5-ploegen werk heb ik een variabel weekloon, maar voor 160 uur zal dat wel ongeveer kloppen.

edit: Dit is dus wat er op mijn bankrekening verscheen, zijn alle belastingen al af dus, heb ook nog eens loonheffingskorting, dus krijg ook nog een dikke terug van de belasting :P

Dus nogmaals ik vind het een beetje beneden je niveau Bart om zo te denken. Of die lui moeten tot de categorie Breezah behoren

Nou, voorbeeldje... Een goede vriend van me (2,5 jaar jonger als ik) heeft een gf (5,5 jaar jonger dan hem)... Ongeacht wat ze doet, heb je dan al een kloof van 8 jaar (zij is 19, ikke 27)... zij heeft pas geleden een kapsteropleiding afgerond (niveau 3 MBO?), en die vriend van me vind dat zij geweldig kan leren... Ik voel me dan niet de aangewezen persoon om te vertellen dat ze niet op het landelijk gemiddelde zit qua opleidingsniveau...

Voorbeeld 2; een gf van mijn gf werkt sinds kort bij een AC Restaurant, hiervoor heeft ze stages gelopen e.d. tijdens haar kappersopleiding (jah, alweer), en die betaalden dus geen f*ck... Nu krijg ze haar salaris, en gaat ze trots vertellen dat ze kei veel verdiend (€ 1.050,= per maand, meisje is 24 jaar)... Dat is dus gewoon minimum loon, m'n gf werkt 80% dit jaar en verdient honderden euro's per jaar meer (docente @middelbare school)...

John, het is geen arrogantie, soms voel ik me niet geroepen om mensen met hun neus op de feiten te drukken, want als ik dat doe, wordt ik ws. als arrogant versleten...

Los van dit, als je baas een fout maakt tijdens het overschrijven van je loon op welke manier dan ook. Kan hij dit dan terug eisen?

Ja.

Het is vrij lullig als je zo weinig verdient. Als ik bij mn bijbaan fulltime zou werken (volgens mn huidige contract) dan zou ik al op 1200 netto zitten, zonder overuren.

Ik snap ook niet dat mensen genoeg nemen met zo'n bedrag. Uiteraard heeft niet iedereen een degelijke opleiding maar een rug per maand verdienen is wel heel arelaxt. Met een beetje ambitie en ervaring zijn er genoeg ongeschoolde banen waar je een stuk meer kunt verdienen en tevens een leuke cv op kunt bouwen.

Back