Fulltime werken, wat voor werk doe jij?

In dit geval supervised hij dus veel meer dan een laptop, bril, veiligheidsschoenen etc heb je niet nodig. Toen hij bij ons in de werkplaats rond liep had hij ook z'n eigen lasmachine mee e.d. ja :)

Tadaa, idd apen uit de mouw.

Onderwaterlassen wordt idd goed betaald mede door de risico's en uiteraard slechte werkomstandigheden.

Dat van Martin. sja met eigen spul is het ook niet echt meer een loondienst achtig iets. Das hetzelfde als dat ik een handelsonderneming opstart en dan ga zitten pronken met een order die ik binnensleep.

Begin 1 september @ dijkman voornamelijk verkoop van onderdelen/scooters/brommers.
Heb mn huidige vaste baan bij autotaalglas ervoor opgezegd, en dat doe ik niet zomaar:P.
Heb er veel zin in.

Ook al is het geen fulltime baan maar een bijbaan, ik werk nu voor Thiememeulenhoff als tester (opdrachten/teksten controleren voor schoolboeken/sites). Verdient imo bizar goed, 25 euro per uur netto, en ik kan thuis werken.

gvd dat is een klap geld :W

5th patrick, shovels zijn tov, wat doe je daarmee, loonwerk of nieuw(bouw) gebeuren oid?

Ook al is het geen fulltime baan maar een bijbaan, ik werk nu voor Thiememeulenhoff als tester (opdrachten/teksten controleren voor schoolboeken/sites). Verdient imo bizar goed, 25 euro per uur netto, en ik kan thuis werken.

Dat is ook echt wel iets voor jou :+.

Dat is ook echt wel iets voor jou :+.
Ik zit dan gewoon nog met m'n gedachten bij m'n werk :P

Wat overigens wel minder is, is dat ik een freelance contract heb. Dat betekent dat ik maar 20% van mijn totale jaarsalaris bij die opdrachtgever mag verdienen anders moet ik er redelijk wat belasting over betalen. Iemand ervaring mee?

Ik denk dat je dan bij een andere werkgever 80 uur per week moet maken aangezien je daar 25E per uur verdient.
Dan ligt het er nog maar aan wat ik bij die andere werkgever verdien :) Maar dat is het probleem niet, het gaat over het salaris en niet over de uren.

gvd dat is een klap geld :W

5th patrick, shovels zijn tov, wat doe je daarmee, loonwerk of nieuw(bouw) gebeuren oid?

duurde ff ruuuuud :P

maar ik zit in het loonwerk zeg maar, en ik word overal aan verhuurt, zowel sloop, als nieuwbouw, als baan renovatie, noem maar op,

greetz

ik sta nu ook voor een keuze..

ik heb me mbo niveau 4 diploma als ICT beheerder gehaald

alleen kan ik dan HBO gaan doen

MAAR.. m'n ouders hebben ook een eigen bedrijf (RMO melktransport) van de boeren naar de fabrieken van Friesland coberco

en ze worden steeds groter ( nu op dit moment 9 vrachtwagens en 44 mensen in dienst) en in het voorjaar worden er nog 7 vrachtwagen bij overgenomen. door een overname (me ouders zijn dan niet de enige aandeelhouders meer maar de winst blijft nagenoeg hetzelfde)

ik kan zobiezo op de vrachtwagen aan het werk voor bijv een 40 urige werkweek en ik zal per 4 weken ongeveer een brutto salaris van 2200 euro hebben (ZONDER zaterdag en zondag uren en avond uren en deze zul je ook gaan maken en je zal ongeveer op 2600 brutto komen)

nu is dit voor mijn leeftijd als net 20 jarige best goed maar ik zal het bedrijf pas over een x aantal jaar overnemen (iets van 8 jaar) en dan heb ik gewoon een heel goed salaris :)

wat ik in de ICT eigenlijk nooit zal kunnen verdienen.

maar ik ben nu nog aan het afwegen..

ik denk toch dat ik het ICT gedeelte maar laat gaan en bij me ouders aan het werk zal gaan maar weet het nog niet zeker :clown:

Hmm ja dat heb ik nu ook.. ik ga nu een jaar vast werken bij een motorzaak waar ik al een paar jaar een beetje loop ik vrije uren en vakantie, maar me vader heeft ook een transport bedirjf waar 55 wagens rijden, waar ik ook zo aan de gang kan.. maarja nu eerst een jaar motorzaak aan kijken en zie wel wat het dan wordt:)

maja wil je wel 40 uur of meer per week in een vrachtwagen rijden voor 8 jaar?

lijkt me behoorlijk saai worden na een tijdje..

ma goed

ik krijg binnekort een examen mbo niveau 2. paar blaadjes vragen en een stukje praktijk in de winkel en dan ben je daar voor geslaagd:P

daarna ga ik 18 september beginne voor eerste verkoopmedewerker MKO(midde kader opleiding) 1 jarige opleiding. opleding is in Houten geloof ik

daarna wil ik door gaan voor bedrijfsleider assistent, en daarna maybe nog bedrijfsleider

ik sta nu ook voor een keuze..

ik heb me mbo niveau 4 diploma als ICT beheerder gehaald

alleen kan ik dan HBO gaan doen

MAAR.. m'n ouders hebben ook een eigen bedrijf (RMO melktransport) van de boeren naar de fabrieken van Friesland coberco

en ze worden steeds groter ( nu op dit moment 9 vrachtwagens en 44 mensen in dienst) en in het voorjaar worden er nog 7 vrachtwagen bij overgenomen. door een overname (me ouders zijn dan niet de enige aandeelhouders meer maar de winst blijft nagenoeg hetzelfde)

ik kan zobiezo op de vrachtwagen aan het werk voor bijv een 40 urige werkweek en ik zal per 4 weken ongeveer een brutto salaris van 2200 euro hebben (ZONDER zaterdag en zondag uren en avond uren en deze zul je ook gaan maken en je zal ongeveer op 2600 brutto komen)

nu is dit voor mijn leeftijd als net 20 jarige best goed maar ik zal het bedrijf pas over een x aantal jaar overnemen (iets van 8 jaar) en dan heb ik gewoon een heel goed salaris :)

wat ik in de ICT eigenlijk nooit zal kunnen verdienen.

maar ik ben nu nog aan het afwegen..

ik denk toch dat ik het ICT gedeelte maar laat gaan en bij me ouders aan het werk zal gaan maar weet het nog niet zeker :clown:

Interessant verhaal... De grote vraag; vind je het leuk om vrachtwagen te rijden? Dat is nogal belangrijk, anders hou je dit geen 55 uur per week vol... € 2.600,= bruto is niet verkeerd, als vrachtwagenchauffeur zal dit alleen niet meer groeien (ex. inflatiecorrectie)... 2 vrienden van me zijn ook beiden chauffeur, werken ook 60 uur in de week, en die komen ook met zulke bedragen thuis, zij zijn alleen 24 & 25 jaar... Het wordt natuurlijk weer anders als je over 8 jaar het bedrijf denkt over te nemen (met een tweetal vragen; vind je het leuk, en heb je de capaciteiten ervoor?)...

Verder lijkt me ICT een typische bussiness, als je er eenmaal uit bent, loop je gauw achter de feiten aan...

Goede vragen van Bart. In je verhaal focus je eigenlijk alleen op het loon, terwijl het veel belangrijker is om te kijken of je het kan of inderdaad wel leuk vindt.

Net ja gezegd voor een nieuwe baan die me aangeboden is.

Ga verhuizen van Honda Van Nieuwkerk naar Honda de Bois in Zeist. Daar word ik verantwoordelijk voor alle verkopen nieuw, van de vestiging Zeist. Krijg een hoop meer verantwoordelijkheid dan dat ik nu heb. Ben nu meer een persoon die rond vliegt tussen bedrijven als versterking. Heb dus geen eigen plek. Wat ik nu wel ga krijgen.

Tevens krijg ik ook een auto van de zaak :) Enige nadeel is dat ik wat verder moet rijden, maja niet alles kan goed zijn natuurlijk. Ik heb er in ieder geval zin in. Nog ff kijken wanneer ik kan beginnen.

Back