Werken in een motor/scooter zaak..

Lijkt me ook kut als je de hele dag aan afgeragde std. scootertjes zit te sleutelen....

Als je nu veel met tuning&leuke parts bezig bent lijkt het me wel vet :)
 
idd hele dag versleten rollen vervangen ofzo.... of van die aarzen waar je hem van af moet stellen ja die nrx moet cker 90 lopen :|
 
Lijkt mij ook helemaal nix, om in een scooterzaak te werken... De serieuze zaken zijn meestal 1-mansbedrijven, die geen behoefte hebben aan aanvullende medewerkers...

De gemiddelde scooterzaak sta je alleen maar kapotte, gare, technisch kapot gebeunde scootertjes te repareren...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Lijkt mij ook helemaal nix, om in een scooterzaak te werken... De serieuze zaken zijn meestal 1-mansbedrijven, die geen behoefte hebben aan aanvullende medewerkers...

De gemiddelde scooterzaak sta je alleen maar kapotte, gare, technisch kapot gebeunde scootertjes te repareren...

Dat is niet waar bart, gare scoots kom je zelden tegen omdat vaak de kosten te hoog zijn en dat is dan zo`n gaar hok niet waard. Het meeste wat ik doe is opvoeren/afstellen (grotere werk dan) klaar maken van nieuwe scooters en dan de scooters die niet lopen door een zwetende kering of wat dan ook.
 
ik heb ook een jaar in een scooterzaak gewerkt. Deed t gewoon vrijwillig omdat het een slechte tijd was voor meneer de dealer. Ik kende m al een tijdje en het leek me wel leuk om eens iemand uit de brand te helpen. Na een paar maanden kwam ik er achter dat ik werk voor 2 deed. Ik kon alle scoots gaan maken en meneer zat alleen maar te roken en koffie te drinken. Ook is het best wel triest als je ruzie krijgt waar een klant bij staat omdat "je baas" iets verkeerd uitlegd en ik daar dan wat van zeg.
Hij stond vrolijk te vertellen dat als je bougie wit was de sproeier te groot was omdat je bougie dan schoon spoelt. Dus ik helemaal para: nee tuurlijk niet. (iedereen weet wel waarom ik para werd.) Nou dan sta je dus lekker voor lul als je "baas"dan para tegen jou doet omdat ie denkt dat hij gelijk heeft. Dus ben daar na een jaartje lekker kas gegaan. Hij was echt bijna zijn shop kwijt omdat ie t nie aankon :p.
Maarjah...nu gaat t wel weer redelijk geloof ik.
 
je komt trouwens ook veel vage figuren tegen in zo'n winkel.
Vragen ze aan me: meneer ik wil de aller grootste sproeier. Dus ik vraag waarom de aller grootste... zegt ie: omdat je met meer benzine harder gaat dus ik wil de grootste. En dan moet je zulk soort mensjes serieus uit gaan leggen waarvoor dat niet zo is.

Komen er ook mensen die andermans afstelling over willen nemen omdat die ander zo hard gaat. hebben ze een gietijzere 70 en dan komen ze 3 gram rollers halen omdat iemand met een alu cil. dat ook heeft en harder gaat dan hem.

Komen dagelijks mensen zwaar brute setups bestellen maar die zie je nooit meer terug.

Mensen brengen hun scoot omdat ie verrot is....blijkt gewoon de tank leeg te staan.

Meneer hij start niet meer elektrisch....gewoon accu leeg.

Ze vragen altijd wat alles kost maar 9 van de 10 keer kunnen ze het niet eens betalen.
Ze zeuren je de oren van je kop wat nou een bepaalde cil. doet die ze toch nooit kopen. (wel bestellen maar niet betalen en komen halen)

je hebt mensen die willen maar niet begrijpen dat een uitlaat van een piaggio niet onder een mina past.



En zo kan ik nog uren doorgaan.
 
Originally posted by A-Bizar
je komt trouwens ook veel vage figuren tegen in zo'n winkel.
Vragen ze aan me: meneer ik wil de aller grootste sproeier. Dus ik vraag waarom de aller grootste... zegt ie: omdat je met meer benzine harder gaat dus ik wil de grootste. En dan moet je zulk soort mensjes serieus uit gaan leggen waarvoor dat niet zo is.

Komen er ook mensen die andermans afstelling over willen nemen omdat die ander zo hard gaat. hebben ze een gietijzere 70 en dan komen ze 3 gram rollers halen omdat iemand met een alu cil. dat ook heeft en harder gaat dan hem.

Komen dagelijks mensen zwaar brute setups bestellen maar die zie je nooit meer terug.

Mensen brengen hun scoot omdat ie verrot is....blijkt gewoon de tank leeg te staan.

Meneer hij start niet meer elektrisch....gewoon accu leeg.

Ze vragen altijd wat alles kost maar 9 van de 10 keer kunnen ze het niet eens betalen.
Ze zeuren je de oren van je kop wat nou een bepaalde cil. doet die ze toch nooit kopen. (wel bestellen maar niet betalen en komen halen)

je hebt mensen die willen maar niet begrijpen dat een uitlaat van een piaggio niet onder een mina past.



En zo kan ik nog uren doorgaan.

lijkt het beginnersforum wel joh:p, j.k
 
Ik werk bij Bas van der Koog. Ik doe daar eigenlijk alleen maar de schakel fietsen. Is wel leuk werk. Betaal de sponsor rekening met werken op vrijdagavonden en af en toe wat avonden in de week.
 
Ik loop part time bij bromfietshandel leertouwer in de ronte. Heb het meest van de tijd erg naar me zin, maar dta komt ook omdat ik daaro vanalles doe. Ene keer klanten helpen aan de balie, andere keer in de werkplaats, andere keer andere werkplaats.
Ik doe meestal ook blok revisie 's. Heb het na 3,5 jaar nog steeds erg naar me zin. 8) Netzoals ik ben nou vrij voor de vakantie, maar ging vandaag toch f langs om een taartje te brengen omdat ik jarig ben :p Kreeg ik toch ff lekker van me baas een paar leuke centjes voor me verjaardag en voor de vakantie 8) :) ;) :p Toppie!!
 
Keb een jaar of 5 bij DDL gewerkt, het werk op zich is best leuk alleen het gezeik eromheen was ik echt helemaal zat, ben je net bezig, gaat de telefoon of kun je weer naar de winkel en van die irri mannetjes die dan denken dat ze met een leovinci 150 km/u kunnen rijden enzo.
Het enige wat ik nog doe is tuning en dan als de klant aan DDL doorgeeft wat hij wil dan doe ik dat. En dan toch thuis want daar heb ik het minste geouwehoer aan m'n hoofd.
Maar verder wel een hoop geleerd enzo in die 5 jaar en het kan ook best lachuh zijn maar van mij hoeft het niet meer.
 
Originally posted by Mr Polini Evo
ik weet dat Bom Niels en sven zip sp bij scooterzaak werken (als je dat werken noemt :) j/k

ik heb het prima naar mn zin bij A&A motoren, en werken doe ik daar wel hoor:) sven soms wat minder :p
 
Originally posted by lennart
Keb een jaar of 5 bij DDL gewerkt, het werk op zich is best leuk alleen het gezeik eromheen was ik echt helemaal zat, ben je net bezig, gaat de telefoon of kun je weer naar de winkel en van die irri mannetjes die dan denken dat ze met een leovinci 150 km/u kunnen rijden enzo.
Het enige wat ik nog doe is tuning en dan als de klant aan DDL doorgeeft wat hij wil dan doe ik dat. En dan toch thuis want daar heb ik het minste geouwehoer aan m'n hoofd.
Maar verder wel een hoop geleerd enzo in die 5 jaar en het kan ook best lachuh zijn maar van mij hoeft het niet meer.

Ik denk ook dat er veel verschil in Tuning en reparatie zit , ik heb in totaal 9 jaar bij verschillende zaken gewerkt en als je reparatie moet doen bij een scooter dan heb je eigenlijk weinig rust omdat de meesten zo'n ding nodig zijn en flink doordrammen! (en geld willen ze er niet aan besteden!) daarom ben ik ermee opgehouden! Ik geef je groot gelijk dat je alleen nog maar Tuning doet Lennart! ik doe zelf nog wat beunklusjes met snel spul maar ik bepaal gewoon zelf wanneer het klaar is! en dat is ook het voordeel aan tuning , er zit niet zo'n haast bij en je KUNT het gewoon niet snel doen! En er komen eigenlijk weinig mensen op af die niet serieus zijn
 
k werk sinds kort bij Beck bromfietsen in Hoorn, alleen btje jammer dat we kymco dealer zijn.. maar ik vind het wel goed allemaal, ik heb het evengoed naar mn zin!
 
voor degene die Rozendaal SportOnWheels kennen wie is de eigenaar/bedrijfsleider? (anders weeknie aan wie die brief gericht moet zijn).
moet ff sollicitatie brief schrijven anders hek strax geen stageplek...
 
Originally posted by -[inferno]-
voor degene die Rozendaal SportOnWheels kennen wie is de eigenaar/bedrijfsleider? (anders weeknie aan wie die brief gericht moet zijn).
moet ff sollicitatie brief schrijven anders hek strax geen stageplek...

Henk van der Kolk is daar bedrijfsleider

Vader van een vriend van me :)
 
Originally posted by -[inferno]-
voor degene die Rozendaal SportOnWheels kennen wie is de eigenaar/bedrijfsleider? (anders weeknie aan wie die brief gericht moet zijn).
moet ff sollicitatie brief schrijven anders hek strax geen stageplek...

Ben wel eens bij die kerel geweest. Je moet alleen 2 dingen gescheiden houden: Rozendaal als winkel en Rozendaal als importeur. Hij is namelijk importeur van scooters maar hij heeft even verderop ook nog een winkeltje.

De eigenaar is iig meneer Rozendaal :!
 
Back
Top